Situatie
Locatie A
- Zyxel VPN Modem/Router (192.168.1.253 / dhcp disabled)
- Small Business Server 2008 (192.168.1.2 / dhcp enabled)
- 6x Client pc's (Windows XP)
Locatie B
- Draytek VPN Router (192.168.2.1 / dhcp enabled)
- 2x Client pc's (Vista 64bits)
Locatie C
- Draytek VPN Router (192.168.3.1 / dhcp enabled)
- 4x Client pc's (Windows XP)
Locatie B en locatie C hebben een permanente site-to-site verbinding met de Zyxel router op locatie A.
Probleem
Om de client pc's op locatie B en C op te nemen in het 'sbs 2008' netwerk dient er 'connect' in de browser geladen te worden (of via een USB stick met daarop het connect programma). Dit werkt helaas niet omdat (dat is wat ik denk althans) de ip range van de locaties niet in de sbs range zit (192.168.1.*). Ik kan de sbs server op beide locaties (b en c) wel gewoon bereiken, via remote desktop of via ip. Ik heb dus wel gewoon toegang tot het complete netwerk. Echter momenteel zijn de pc's op locatie B en C nog 'standalone' omdat er dus eerst het 'connect' programma gedraaid dient te worden.
Probeersels
Ik ben absoluut geen expert maar heb wel het volgende al geprobeerd:
- handmatig ip settings in de range 192.168.1.* (dns server op 192.168.1.2)
- host file aangepast om 'http://connect' naar 192.168.1.2 te verwijzen (dan is het programma wel benaderbaar maar krijg ik een error dat het connectie programma niet gestart kan worden.
- gegoogled als een dolle, maar letterlijk niets hierover kunnen vinden.
Aangezien ik op alle locaties wel toegang heb tot het gehele netwerk verwacht ik dat ik iets simpels over het hoofd zie. Maar zoals eerder gezegd ik ben geen expert en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Mocht er meer gegevens nodig zijn, just ask!
Locatie A
- Zyxel VPN Modem/Router (192.168.1.253 / dhcp disabled)
- Small Business Server 2008 (192.168.1.2 / dhcp enabled)
- 6x Client pc's (Windows XP)
Locatie B
- Draytek VPN Router (192.168.2.1 / dhcp enabled)
- 2x Client pc's (Vista 64bits)
Locatie C
- Draytek VPN Router (192.168.3.1 / dhcp enabled)
- 4x Client pc's (Windows XP)
Locatie B en locatie C hebben een permanente site-to-site verbinding met de Zyxel router op locatie A.
Probleem
Om de client pc's op locatie B en C op te nemen in het 'sbs 2008' netwerk dient er 'connect' in de browser geladen te worden (of via een USB stick met daarop het connect programma). Dit werkt helaas niet omdat (dat is wat ik denk althans) de ip range van de locaties niet in de sbs range zit (192.168.1.*). Ik kan de sbs server op beide locaties (b en c) wel gewoon bereiken, via remote desktop of via ip. Ik heb dus wel gewoon toegang tot het complete netwerk. Echter momenteel zijn de pc's op locatie B en C nog 'standalone' omdat er dus eerst het 'connect' programma gedraaid dient te worden.
Probeersels
Ik ben absoluut geen expert maar heb wel het volgende al geprobeerd:
- handmatig ip settings in de range 192.168.1.* (dns server op 192.168.1.2)
- host file aangepast om 'http://connect' naar 192.168.1.2 te verwijzen (dan is het programma wel benaderbaar maar krijg ik een error dat het connectie programma niet gestart kan worden.
- gegoogled als een dolle, maar letterlijk niets hierover kunnen vinden.
Aangezien ik op alle locaties wel toegang heb tot het gehele netwerk verwacht ik dat ik iets simpels over het hoofd zie. Maar zoals eerder gezegd ik ben geen expert en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Mocht er meer gegevens nodig zijn, just ask!