[Testcase] VW Polo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik had daarstraks al even een van de foto's in het HDR topic gepost waar ik van Deathchant de reactie kreeg dat hij hem niet echt HDR waardig vond.
Persoonlijk vond ik hem al de moeite vergeleken met het origineel ( postbaar indien genoeg animo ).
Ik ben dan eens even met de andere fotos uit de reeks wat beginnen HDR shoppen, en hieronder het resultaat, wat naar mijn eigen bescheiden mening de titel showcase waardig is.

Het is men eerste showcase die ik post op GoT, waar ik ook echt van durf zeggen : dit is een showcase.
Fotos zijn gemaakt met een Konica Minolta Dynax 5D en een Sigma 17-70 lens.
De foto's zijn genomen achterop het fabrieksterrein van de firma waar ik werk in de haven van Antwerpen.

Zelf vind ik de fotos enorm geslaagd naar wat ik ervan wilde met de nabewerking : een ietsie donkerdere, industriele show look ( om het een benaming te geven ).
De HDR's zijn gemaakt door van de originele foto iedere keer -0,25 gamma adjustment te doen, dit 3x en vervolgens het origineel + de 4 aangepaste extras door een HDR filter gehaald en nog wat in de filters daarvan te schuiven.

Genoeg info en achtergrond, de foto's ( met opbouwende commentaar steeds welkom ;) ) :

1)
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/falcon/stuff/PoloHDR.jpg

2)
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/falcon/stuff/PoloHDR2.jpg

3)
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/falcon/stuff/PoloHDR3.jpg

4)
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/falcon/stuff/PoloHDR4.jpg

5)
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/falcon/stuff/PoloHDR5.jpg

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Showcase?

Ik vind het alles behalve dat. De gehele serie is nogal saai. En daarbij komt ook dat de auto niet ernstig schoon genoeg is. Kentekenplaats is vies, velgen en banden.

De foto´s staan scheef, en er zijn geen grotere versies beschikbaar.

Hopelijk kom ik niet al te negatief over (is niet mijn bedoeling) maar misschien was testcase beter geweest.

Een verassende locatie heb je in iedergeval wel mooi uitgekozen voor auto foto´s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Hij ontstijgt testcase maar ik wil het ook niet meteen een showcase noemen. Het zijn verre van slechte foto's en de toning e.d. kan ik me best in vinden maar foto's van een auto moeten gewoon meer hebben. De X factor mist nog zeg maar.
De laatste foto vind ik wel erg sterk trouwens en is voor mij absoluut de beste uit de serie. Hij wordt alleen wat onrustig door de berg op de achtergrond die nog zichtbaar is door de autoruiten.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10

Exigence

dnkroz

Ik mis details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik ivnd #3 best sterk. Als die witte berg er niet zo ongelukkig achter lag zou deze zo een brochure in kunnen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind je toning heel erg goed
#1 had best minder scheef gemogen
#4 hij staat slordig, half op de weg en half niet

Verder vind ik die witte berg heel erg mooi en interessant, vooral met de toning, daar had je meer mee kunnen doen. Misschien dat je bijvoorbeeld in foto 5 meer van de berg kon laten zien door de foto een paar meter naar rechts te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:48

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind dit een erg mooie serie.

nummer 3 vind ik mijn favoriet, alleen nadeel vind ik dat je door de ruit de berg ziet en dat leidt af.

nummer 1 vind ik net iets te chaotisch door de schuine stand van fotograferen

Kan je wat vertellen over je instellingen enzo? ik kan de EXIF informatie helaas niet lezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:45

DukeBox

loves wheat smoothies

De opvulling van 2 vind ik het mooist.. maar de lichtval is daar wel wat slecht.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:49:
Showcase?

Ik vind het alles behalve dat. De gehele serie is nogal saai. En daarbij komt ook dat de auto niet ernstig schoon genoeg is. Kentekenplaats is vies, velgen en banden.

De foto´s staan scheef, en er zijn geen grotere versies beschikbaar.

Hopelijk kom ik niet al te negatief over (is niet mijn bedoeling) maar misschien was testcase beter geweest.

Een verassende locatie heb je in iedergeval wel mooi uitgekozen voor auto foto´s.
Wel mee eens ja.

Bij HDR moet ik denken aan een foto die nergens te donker is, nergens te licht, scherp over een flink groter deel dan een non-HDR foto, zoveel kleur en toon dat het net wel/net niet fantasie lijkt.
Wat dat betreft vind ik het HDR gebeuren niet geslaagd.

De foto's opzich zijn wel aardig.
1. Beetje te donker, auto springt er netjes uit.
2. Iets meer te donker. :P
3. Beter, misschien de auto er iets meer uit laten springen.
4. Die vind ik erg mooi. Auto komt er zeer goed uit, nette achtergrond die opvalt, maar niet afleidt.
5. Te grijzig. Contrast te laag? De auto springt er niet meer uit zoals dat op 1 en 5 erg netjes gebeurt.

Het is wel duidelijk dat er veel verschillende meningen in dit topic aanwezig zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Inderdaad verschillende meningen.
Nog niet dikwijls gezien eigenlijk dat er op een show/testcase de meningen zo uiteen liggen.

Showcase is inderdaad misschien te hard bij de haren getrokken, bedoeling was wel om men wagen vast te leggen op de manier dat ie nu was, aka : vorige week een goede wasbeurt gehad, en afgelopen week 1200 km mee gereden. Ik onderhoud men velgen ook niet super dat ik er elke week meteen vodje zit tussen te miereneuken. Mijn(firma)wagen dient om mee te gaan werken, en dus een boel km's mee te doen, niet om elke week kraaknetjes rond te rijden.
Bedoeling van de shoot, was dan ook men wagen vastleggen op ze'n mooist zoals hij meestal is, maar toch op een niet alledaagse plek en met een goede nabewerking ( als jullie willen post ik de originelen wel eens, dan weet je pas wat saai is ;) ).
Dus ja : de wagen is een beetje vuil, je wil niet weten hoe ie er 1,5 week geleden uit zag ( 4 maand geleden dat ie een wasbeurt had gekregen dus ).

Enkel foto 2 staat inderdaad echt scheef, heb ik ondertussen al aangepast hier thuis, is inderdaad storend.
Bij de rest valt de scheefheid minder op vind ik persoonlijk.

F Jacobse : je komt wel negatief over, maar ik apprecier je feedback :) Ik denk dat jij onder showcase van men wagen echt een showcase verstond met een opgeblinkte wagen zoals de Aston martin die hier onlangs voorbij kwam ;)

Ter informatie voor de geinteresseerden trouwens, die witte berg is trouwens een berg zout ;) ( neen, niet ter consumptie ;) )

Exigence : mis details ? Hoe bedoel je ? Close up van de koplampen of spiegels bedoel je ? Ik vind die fotos meestal storend bij autofotos, dus heb ze niet genomen. Enkel koplampen a la nieuwe Audi A4 vind ik wel fijn om een detailfoto van te maken. ( als dat is wat je bedoeld ).

marceltuit : wat wil je weten van de instellingen ? Ik vermoed dat de EXIF's niet volledig zijn, aangezien ik de bewerking met een 3 tal programmas heb gedaan. Er is trouwens nergens ook een flash bij gebruikt.

In elk geval bedankt alvast allen voor de suggesties.
De te donkere fotos kan ik nog aanpassen zonder probleem, aangezien elke foto dus een combinatie is van 4 fotos die door HDR merge opeengeplakt zijn en vervolgens nog wat contract enz aangepast is.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
diversiteit is gewoon goed...beter dan de serie die je zelf aankaart als showcase ;)
De lucht de omgeving en het licht (wel onder belicht) zijn goed...maar dat is het een beetje..je onderwerp: de auto...komt er wat bekaait af...iets andere bewerking had dat kunnen verhelpen denk ik.

[edit]zo:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/PoloHDR5bewerkt.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Frank|A op 09-04-2009 23:25 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
zo komt ie inderdaad veel mooier tot zijn recht Frank !
Bedankt voor de tip !

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Falcon10 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:57:
F Jacobse : je komt wel negatief over, maar ik apprecier je feedback :) Ik denk dat jij onder showcase van men wagen echt een showcase verstond met een opgeblinkte wagen zoals de Aston martin die hier onlangs
Ik denk dat hij bedoelt dat de foto gewoon weinig spannend is. Het is te "gewoon" om ernaar te kijken. Een Aston Martin was inderdaad een betere blikvanger geweest, maar daarom juist moet je een beetje spelen met compositie. Hoe maak ik een relatief burgerlijke "gewone" auto toch spannend om naar te kijken. En daar moet je iets meer voor doen dan een goeie achtergrond. Ik denk dat het op deze manier bedoeld is. Daarbij een smerige kentekenplaat....dat zijn toch dingen die je echt van te voren meteen moeten opvallen en moet schoonmaken alvorens je aan de foto's begint. Of het achteraf nabewerken en softwarematig wegpoetsen :) .

En mijn ervaring is, zodra je showcase neerzet dat je ook streng beoordeeld wordt :) .
Dit is voor mij wel testcase waardig, ik zou hier ook verder mee gaan. Het is veel leuker om te horen dat je testcase echt showcase worthy is, zoals die Nieuw-Zeeland reeks van Mobyrick, dan dat je nu te horen krijgt dat je foto's eigenlijk slecht zijn voor een showcase.

Ik vind het trouwens ook moeilijk om foto's van auto's te beoordelen. Op de een of andere manier vind ik het ook enorm moeilijk om een fatsoenlijk idee te krijgen hoe je zoiets moet schieten om het interessant te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 10-04-2009 08:54 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik ben er van overtuigd dat met fotografie je een saaie volkswagen tot prachtig foto onderwerp kan maken.

De bewerking van Frank laat al zien dat je nog een stukje vooruitgang kan vinden in de nabewerking, nice Frank :).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10

Exigence

dnkroz

Falcon10 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:57:
Inderdaad verschillende meningen.
Exigence : mis details ? Hoe bedoel je ? Close up van de koplampen of spiegels bedoel je ? Ik vind die fotos meestal storend bij autofotos, dus heb ze niet genomen. Enkel koplampen a la nieuwe Audi A4 vind ik wel fijn om een detailfoto van te maken. ( als dat is wat je bedoeld ).
Dat soort dingen inderdaad. Dan hoeft het nog niet zo heel erg in detail, maar even wat dichterbij, dan kun je vaak ook leuke dingen doen met de vormen van de auto en dergelijke.

Klein tipje voor de volgende keer: zorg dat de wieldoppen/velgen met het VW logo goed gedraaid staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik vind de serie niet compleet genoeg, en het is mij ook te grauw (persoonlijke smaak).

Je hoeft niet van elk detail een foto te maken maar het voegt, zoals eerder door iemand anders aangegeven, wel wat toe aan je serie. Ik mis ook foto's van het interieur.

Bij 1 en 2 lijkt de ruimte rondom je velgen één grote zwarte massa. Ik hoef niet te kunnen lezen wat er op je banden staat of wat voor profiel er op zit, maar het zou prettig zijn als er in elk geval een band te zien is.

Wat je overigens hebt neergezet ziet er goed uit, maar juist de uit- en afwerking van bepaalde zaken bepaalt of een foto de x-factor heeft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 16:25
Ik stoor me toch het meest aan de kentekenplaat. Verder best mooi!

edit: Lijkt het trouwens of de motorkap niet goed aansluit op de zijpanelen voor het voorwiel? Of hoort dit zo?

[ Voor 47% gewijzigd door niekvanprooijen op 10-04-2009 15:39 ]

Pagina: 1