ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020
Overigens had het voormalige @Home (nu opgegaan in Ziggo) een klein gebied waar ze wat experimentele technieken gebruikten zoals glasvezel. Mocht dat het geval zijn heb je weinig aan een kabelmodem, maar ook dat zou Ziggo je moeten kunnen vertellen.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
We zijn in het bezit van een Kabelmodem
maar die moet met een coaxkabel ergens op worden aangesloten nu heb ik gelezen dat deze op de Data-aansluiting moet worden aangesloten. Maar die hebben we er niet bij zoals ik vertelde...
We hebben wel een kabelsplitter/versterker....
Deze: Astro AL6FC

Maar dit is volgens mij alleen voor het Televisiesignaal. En niet voor internet.
Iemand suggesties??
ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Je moet je kabelmodem direct aan je rechter aansluiting van dat kastje hangen.
Daar staat ook DATA op!
De linker aansluiting is voor tv/radio.
Daar kan je de versterker op aansluiten als dat nodig is.
Waarschijnlijk ben je dan net zo'n gelukkige gebruiker als ik want die invoerkabel is dikker dan normaal dus dat wordt leuk als je die in je nieuwe invoerpunt wilt monteren.
[ Voor 3% gewijzigd door NeverAlone op 09-04-2009 13:28 ]
Helhond schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:59:
Het probleem is nu dat we geen Data-Aansluiting hebben.
We hebben het hieronder afgebeelde kastje wel in de meterkast hangen.
Maar de Data aansluiting ontbreekt hieraan.
De Data-aansluiting ontbreekt dus!cornfed99111 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:23:
Ik heb hetzelfde kastje in de meterkast.
Je moet je kabelmodem direct aan je rechter aansluiting van dat kastje hangen.
Daar staat ook DATA op!
De linker aansluiting is voor tv/radio.
Daar kan je de versterker op aansluiten als dat nodig is.
[ Voor 3% gewijzigd door Helhond op 09-04-2009 13:40 ]
Het beste is om het kastje te verwijderen en te vervangen voor een ander.
Heb je geen verhuispakket gekregen?
Anders bellen, omdat je met een defect AOP zit.
[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 09-04-2009 14:11 ]
Hey, bedankt!cornfed99111 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:11:
Daar zit een filter in om de beide signalen te scheiden. Zonder die data aansluiting heb je niets.
Het beste is om het kastje te verwijderen en te vervangen voor een ander.
Heb je geen verhuispakket gekregen?
Anders bellen, omdat je met een defect AOP zit.
Die (sorry, wat zijn ze? juist ja.)dachten dat we die al weken geleden hadden ontvangen, maar blijkbaar was er weer eens iets foutgegaan bij verzending... Dus ze hebben nu alsnog een verhuispakket verstuurd.
Maar die helpdesker die we gister aan de lijn hadden vertelde daar niks over en dat hij er wel ergens moest zitten maar waar moesten we zelf maar even uitzoeken.
Nu maar wachten op dat pakket..
Bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door IEF op 14-04-2009 23:54 ]
Officieel mag je daar niet aankomen (zie verzegeling), maar daar doen ze niet moeilijk over.
Ziggo stuurt namelijk een vervangende AOP op naar de klanten die ze zelf moeten vervangen.
Scheelt weer de kosten voor een monteur.
Ja, zoiets was hierboven dacht ik ook al ergens vermeld.cornfed99111 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:35:
Mooi zo.
Officieel mag je daar niet aankomen (zie verzegeling), maar daar doen ze niet moeilijk over.
Ziggo stuurt namelijk een vervangende AOP op naar de klanten die ze zelf moeten vervangen.
Scheelt weer de kosten voor een monteur.
Bedankt voor je hulp.
We zaten al op het randje om over te stappen naar andere provider.
Dit is toch een abbonee overname punt voor kabel televisie en internetBertus schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:02:
Dat kastje is ook niet van Ziggo maar van je telefoon beheerder
Je zal even moeten kijken of die astro versterker retour signaal geschikt is,anders kan je er alleen en tv achter hangenHelhond schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:12:
Bedankt voor jullie reacties.
We zijn in het bezit van een Kabelmodem
maar die moet met een coaxkabel ergens op worden aangesloten nu heb ik gelezen dat deze op de Data-aansluiting moet worden aangesloten. Maar die hebben we er niet bij zoals ik vertelde...
We hebben wel een kabelsplitter/versterker....
Deze: Astro AL6FC
[afbeelding]
Maar dit is volgens mij alleen voor het Televisiesignaal. En niet voor internet.
Iemand suggesties??
Nee hoor, want je kan het modem beter gewoon niet op de versterker aansluiten.vincedd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:12:
[...]
Je zal even moeten kijken of die astro versterker retour signaal geschikt is,anders kan je er alleen en tv achter hangen
Das ook een optie.mace schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:14:
[...]
Nee hoor, want je kan het modem beter gewoon niet op de versterker aansluiten.
Tip, niet wachten! Ik heb zelf 3 maanden op zo'n pakket moeten wachten.Helhond schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:20:
[...]
Hey, bedankt!
Die oetlullen dachten dat we die al weken geleden hadden ontvangen, maar blijkbaar was er weer eens iets foutgegaan bij verzending... Dus ze hebben nu alsnog een verhuispakket verstuurd.
Maar die oetlul van helpdesk die we gister aan de lijn hadden vertelde daar niks over en dat hij er wel ergens moest zitten maar waar moesten we zelf maar even uitzoeken.
Nu maar wachten op dat pakket..![]()
Bedankt
Ga naar een electronicazaak die ziggoabbonnementen verkoopt en haal daar zo'n pakket op.
Of, indien niet mogelijk, laat ziggo een monteur sturen, is gratis en dan weet je zeker dat hij zo'n pakket mee neemt.
1x in, uit naar versterker en uit naar modem.
Een data filter is niets anders dan een passief filtertje wat de hogere frequenties wegfiltert richting je modem. Zonder zo'n speciale aansluiting werkt het ook prima.

Het type AOP wat jij hebt zie je veel vaker. UPC leverde bv gewoon zo'n splitter mee bij hun dhz pakket, en kost je zelfs bij de bouwmarkt een paar eur. (Al zou ik persoonlijk liever een Hirschman, Astro, Bosch of Tratec splitter nemen)
Bijvoorbeeld zo met een multitap-4

Of gebruik een mutitap-2 waarvan 1 naar het modem gaat en 1 naar versterker of iets anders.
[ Voor 32% gewijzigd door Friedchicken op 15-04-2009 14:47 ]
Een passief filter heeft niets met retourgeschiktheid te maken. Retourband is <30Mhz (geloof ik), en dat is geen enkel punt met (zelfs) een bouwmarktding.jongentje schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:17:
Als je een standaard splitter koopt zoals hierboven afgebeeld weet je igg bijna zeker dat je internet het niet meer doet. Die goedkope bouwmarkt dingen zijn niet retourgeschikt en dan weet je zeker dat je modem niet online komt.