Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik zit momenteel mezelf te orienteren op een geschikte switch voor in mijn rack (geplaats in data centrum).

Ik krijg 2x 1000 Mbps uplinks en wil 24 aansluitingen aanbieden. Om de traffic te monitoren per poort gaat mijn voorkeur uit naar een managed switch (liefst ook beheerbaar via webinterface ipv via seriele kabel).

Ik ben niet een switch guru, en zie door de bomen het bos niet meer met alle informatie wat het vergelijken bemoeilijkt. Het is wenselijk dat de switch de twee uplinks gebruikt als fallback als er een down is. Data snelheden zullen de 1 Gbps niet halen dus het sharen van de uplink per 2 poorten is geen noodzaak.

Iemand hier een gepaste zoekrichting voor mij? (behalve google linkje...)

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De uplinks moeten die copper of fiber zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:52:
Ik heb zelf een netgear GS724t leuk ding doet wat het moet doen en voldoet aan jouw eisen, ik vind alleen wel dat hij veel herrie maakt maar staat bij mij in een dichte 19inch kast dus dan valt het wel mee.
Oh wacht je wilde een managed switch, dan zal deze niet voldoen.. :z, eigenlijk hoort dit onderwerp dan bij professionele onderwerpen thuis toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:41

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

als je alles wil kunnen met je apparatuur moet je eens naar cisco kijken :)
ik geloof dat ze tegenwoordig zelfs te configureren zijn zonder dat je een commandline nodig hebt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als hij een webinterface wil dan wil hij ook niet alles kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:52:
Copper. Iemand model nummers van bijv een Cisco , Dell, HP die aan mijn ' eisen ' voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

HP Procurve Switch 2610-24 (J9085A)

(2x 1gbit, 24x 100mbit)

en als alles 1gbit moet zijn kan een 2810-24G (J9021A), maar die heeft maar 24 poorten (niet 24+2)

[ Voor 72% gewijzigd door _fm op 09-04-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Cisco 3560G-24TS of 3560G-48TS Netter is om 2 keer een 3750G-24T en dan een stack te maken een uplink in de ene andere uplink in de andere. Sterft er een switch af dan kan je nog voor de helft door draaien op je andere switch.
http://www.cisco.com/en/U...od_models_comparison.html
http://www.cisco.com/en/U...od_models_comparison.html

[ Voor 27% gewijzigd door TrailBlazer op 09-04-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP 1800-24G?
Web based management, port trunking, vlans, SNMP, enz.

edit: is btw 24 x 1 Gb

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Cisco: 2960 of 3560. 3560 heeft ook wat layer 3 functionaliteiten maar is wat duurder. Beide modellen zijn met Power over Ethernet te leveren

HP: 2610 of 2910.

Extreme: Summit x150 of x250

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HP ProCurve Switch 1800-24G ( J9028B ) oogt naar wat ik nodig heb. Verder moet ik alleen nagaan of deze de 2 uplink poorten kan gebruiken als fallback van elkaar.

Verder heb ik daar nog niet iets kunnen vinden over de SNMP (v2 / v3?)

http://h20195.www2.hp.com...x?cc=nl&lc=nl&oid=3231819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoe levert je provider je twee links? Krijg je een etherchannel/portchannel van ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:36:
De HP ProCurve Switch 1800-24G ( J9028B ) oogt naar wat ik nodig heb. Verder moet ik alleen nagaan of deze de 2 uplink poorten kan gebruiken als fallback van elkaar.
Staat in de datasheet, ze kunnen LACP aan.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

fallback is geen LACP LACP is aggregaten van poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:55
De instap web-manageable switches van HP (dus de Procurve 1700 en 1800) bieden geen SNMP ondersteuning, dan zul je naar de duurdere versies moeten gaan (26xx/28xx, etc.). Trunking (al dan niet via LACP) wordt ondersteund. Ik zet ze regelmatig in met een dubbele uplink naar bijvoorbeeld een 28xx serie.

Het zijn stabiele switches met best een aardige performance, zeker voor de prijs!

Als je overigens niet persé gigabit nodig hebt, kun je ook voor de 1700 gaan, die is nog een stuk goedkoper en heeft 2x gigabit uplink (let op, alleen koper dus geen glas).

[ Voor 21% gewijzigd door mbaltus op 09-04-2009 17:37 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:49:
Hoe levert je provider je twee links? Krijg je een etherchannel/portchannel van ze?
Ik krijg van hun 2 uplinks ( 2 gigabit koper aansluitingen ) welke op deze wijze redundant aan hun netwerk gekoppelt zijn.

Verder zou het dus mooi zijn als ik in de bijvoorbeeld HP 1800-24 twee uplink poorten kan aangeven en deze elkaar fallbacken als een van de links uitvalt.

Zoals ik nu begrijp is dat bij deze switch niet het geval, maar ondersteund het alleen LACP.

Verder lijkt het er helaas op dat er geen SNMP support is zodat ik de poorten kan monitoren op gebruik :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Misschien ben ik een zeikerd, maar als je niet weet wat voor switches je moet hebben wat doe je in godsnaam dan in een datacenter? 8)7 Word leuk troubleshooten als er probleempjes optreden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:55
Als je twee uplinks krijgt, zitten die dan in hetzelfde IP subnet of hebben ze verschillende routes naar buiten? Het lijkt erop dat je niet (alleen) een switch nodig hebt, maar een router (of L3 switch natuurlijk). Zo-ie-zo moet je naar de duurdere switches kijken als je SNMP monitoring wil.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:37:
[...]

Ik krijg van hun 2 uplinks ( 2 gigabit koper aansluitingen ) welke op deze wijze redundant aan hun netwerk gekoppelt zijn.

Verder zou het dus mooi zijn als ik in de bijvoorbeeld HP 1800-24 twee uplink poorten kan aangeven en deze elkaar fallbacken als een van de links uitvalt.

Zoals ik nu begrijp is dat bij deze switch niet het geval, maar ondersteund het alleen LACP.

Verder lijkt het er helaas op dat er geen SNMP support is zodat ik de poorten kan monitoren op gebruik :O
Ik begrijp niet waarom ze niet gewoon een etherchannel leveren. Vraag gewoon duidelijk hoe zij het configureren want zo kan je er gewoon niks mee.
BarthezZ schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:38:
Misschien ben ik een zeikerd, maar als je niet weet wat voor switches je moet hebben wat doe je in godsnaam dan in een datacenter? 8)7 Word leuk troubleshooten als er probleempjes optreden. :X
kom op we hebben het hier over een lullig L2 switchje alsof dat zo'n rocket science is. Hij gaat geen nieuw core netwerk bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat hier inderdaad om een L2 switch, simpelweg, 24 poorts, dual uplink, en met SNMP.

Heb zojuist gesproken met HP support , en daar krijg ik een 2510 geadviseerd.

Verder om in te gaan op wat ik in een DC moet, is niet zozeer mijn vakgebied, mijn collega is helaas langdurig ziek en ik sta nu voor deze keuze.

Thnx so far :)

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 23:36
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:21:
[...]

Ik heb zelf een netgear GS724t leuk ding doet wat het moet doen en voldoet aan jouw eisen, ik vind alleen wel dat hij veel herrie maakt maar staat bij mij in een dichte 19inch kast dus dan valt het wel mee.
Oh wacht je wilde een managed switch, dan zal deze niet voldoen.. :z, eigenlijk hoort dit onderwerp dan bij professionele onderwerpen thuis toch?
Ehm....
De GS724t is een managed 24 ports switch, met 2x gedeelde SFP. Ik zie dat de vrager uiteindelijk al geholpen is, maar toch wilde ik even aangeven dat deze switch volgens mij ook had volstaan voor zijn wensen.

Hier de handleiding

[ Voor 0% gewijzigd door bonzen op 15-03-2014 22:52 . Reden: typo ]

BTO

Pagina: 1