Wij zijn bezig met het testen van Vista binnen ons netwerk en lopen ergens tegenaan.
Bij xp gebruiken wij een vb script om o.a. programma's aan het startmenu toe te voegen en een stukje drivemapping. Echter werkt het startmenu aanpassen niet op Vista of er gaat iets anders mis. De drivemappings werken weer wel.
Hieronder volgt een voorbeeld van het vb script. Ik kan overigens zeer weinig tot niets vinden op Google om bij de gebruikers een custom startmenu op te bouwen bij het inloggen. Is er nog een andere manier dan via scripts?
Ik heb als test de "testgebruiker" al rechten gegeven op de verborgen "c:\programdata"map waar het startmenu folder in staat voor alle users (en dus niet in documents and settings).
FSO.CreateFolder ProgramsPath & "\Postboek"
FSO.CreateFolder ProgramsPath & "\SuperOffice"
'shortcuts
Dim oShell, strStartMenuPath, oLink
set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
strStartMenuPath = oShell.SpecialFolders("Programs")
'shortcuts op basis van groepslidmaatschap
If IsMemberOf("App_Postboeknieuw") Then
Set oLink = oShell.CreateShortcut(strStartMenuPath & "\Postboek\Postboek.lnk")
oLink.Arguments = ""
oLink.Description = "Shortcut to Postboek"
oLink.TargetPath = "K:\Postboeknieuw\Postboek2004.mdb"
oLink.WindowStyle = 1
oLink.WorkingDirectory = "K:\Postboeknieuw"
oLink.Save
End If
Zoals de scripters wel zien krijgen mensen een mapje "Postboek"in hun startmenu als ze lid zijn van de groep "App_Postboeknieuw". Maar of je dit nu met of zonder If IsMeberOf doet dat haalt niets uit.
Zijn er goeie suggesties? Ik ben overigens geen scripter!!! Ik snap wat er staat en kan ook wel het 1 en ander aanpassen, maar kan niets van de grond af opbouwen.
De gebruikers zijn geen local admin en wil ik graag zo houden.
Clients zijn volledig geupdate.
Bij xp gebruiken wij een vb script om o.a. programma's aan het startmenu toe te voegen en een stukje drivemapping. Echter werkt het startmenu aanpassen niet op Vista of er gaat iets anders mis. De drivemappings werken weer wel.
Hieronder volgt een voorbeeld van het vb script. Ik kan overigens zeer weinig tot niets vinden op Google om bij de gebruikers een custom startmenu op te bouwen bij het inloggen. Is er nog een andere manier dan via scripts?
Ik heb als test de "testgebruiker" al rechten gegeven op de verborgen "c:\programdata"map waar het startmenu folder in staat voor alle users (en dus niet in documents and settings).
FSO.CreateFolder ProgramsPath & "\Postboek"
FSO.CreateFolder ProgramsPath & "\SuperOffice"
'shortcuts
Dim oShell, strStartMenuPath, oLink
set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
strStartMenuPath = oShell.SpecialFolders("Programs")
'shortcuts op basis van groepslidmaatschap
If IsMemberOf("App_Postboeknieuw") Then
Set oLink = oShell.CreateShortcut(strStartMenuPath & "\Postboek\Postboek.lnk")
oLink.Arguments = ""
oLink.Description = "Shortcut to Postboek"
oLink.TargetPath = "K:\Postboeknieuw\Postboek2004.mdb"
oLink.WindowStyle = 1
oLink.WorkingDirectory = "K:\Postboeknieuw"
oLink.Save
End If
Zoals de scripters wel zien krijgen mensen een mapje "Postboek"in hun startmenu als ze lid zijn van de groep "App_Postboeknieuw". Maar of je dit nu met of zonder If IsMeberOf doet dat haalt niets uit.
Zijn er goeie suggesties? Ik ben overigens geen scripter!!! Ik snap wat er staat en kan ook wel het 1 en ander aanpassen, maar kan niets van de grond af opbouwen.
De gebruikers zijn geen local admin en wil ik graag zo houden.
Clients zijn volledig geupdate.