KRF-V7300D-S + JBL 200.5

Pagina: 1
Acties:

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 08:04

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik ga een nieuwe reciever+ 5.1 set kopen (budget gebaseerd)

De Kenwood KRF-V7300D-S en de JBL 200.5

Op dit moment liggen er al kabels van mijn oude set (Sony DAV-DZ300) die waren 2,6 Ohm.

Aangezien ik weinig ruimte achter de plint heb én het al verschrikkelijk moeilijk was om alles weg te werken denk ik dat ik de bestaande kabels ga gebruiken.

Ik weet niet wat de minimale kabel eisen zijn voor de JBL 200.5, 2x 1,5mm? En hoe kan ik "meten" wat ik nu heb liggen.... misschien 2x1mm??

Verwachten jullie ev. problemen met deze combinatie
Impedantie heb ik gecontroleerd
JBL = 8 Ohm
Kenwood = 6 - 16 Ohm

Iemand ervaringen met deze Kenwood?

gr,

Damn it's good 2b a Tweaker!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39

Investig8or

What goes up, could come down

Ik heb diezelfde Kenwood sinds 5-6 weken staan. Hij bevalt mij prima. Ik ben zelf op 4 dingen gaan letten toen ik receivers vergeleek:

1) Prijs. De Kenwood is (online) redelijk goedkoop vergeleken met andere merken met dezelfde opties.
2) Geluid. Andere merken gehoord, de Kenwood niet, maar volgens een test die ik las gaf de 9300 een heel neutraal geluid, itt sommige andere merken. Ik ging er maar even vanuit dat de 7300 hetzelfde zou zijn daarin en dat sprak me wel aan.
3) Uiterlijk.Bij Onkyo vond ik het 4 punts toetsje niet mooi, bij de Denon was het de volumeknop, bij de Pioneer het beschermkapje van de frontaansluiting...De Kenwood ziet er netjes en strak uit.
4) Aansluitingen. Redelijk veel, misschien minder HDMI dan anderen. Maar ik heb geen HDMI, dus voor mij niet belangrijk. Verder genoeg om mijn apparatuur aan te sluiten.

Let wel op video upscaling, als je dat nodig hebt. Deze doet dat niet! Maar als de bron goed is maakt dat weer niet uit. Ik heb nog een 55cm CRT dus ik merk toch niets van kwaliteit :+ Verder is het een stil apparaat, geen roosters aan de boven- en zijkant en klinkt het voor mij prima. Ik denk dat de speakers belangrijker zijn in deze, maar daar heb ik niet zoveel ervaring mee. Die heb ik WEL in een winkel beluisterd met eigen CD's, want voor wat ik op GoT gelezen heb is dat het beste wat je kunt doen. Dus die JBL's opzoeken en luisteren.

Idiocracy: it is real!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Geweldig Investig8tor bedankt voor je heldere antwoord!

Upscaling gebeurt door mijn TV die over zeer goede up-scaling eigenschappen beschikt.
Samsung LE40B650 (nieuwe beeldprocessing chip)

De luidsprekers zal ik in de winkel gaan beluisteren, alhoewel het redelijk moeilijk is om dit setje te vinden in de buurt van Tiel/Utrecht in een electro-zaak.

Én die JBL's kunnen het niet slechter doen dan mijn huidige Sony (2,6 Ohm) speakers, dus ik twijfel óf ik de moeite moet nemen om ze te beluisteren.

Maar de bedrading ... zal die genoeg zijn voor de JBL denk je?

[ Voor 4% gewijzigd door spanx op 09-04-2009 11:31 . Reden: edit ]

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39

Investig8or

What goes up, could come down

Van die bedrading zou ik je niet kunnen zeggen. Ik heb naar de fronts van mijn nieuwe set 1,5mm^2 liggen, de rest is met dat zwart/rode smalle draad (had ik nog liggen). Misschien dat ik het anders doe als ik ga verhuizen, maar voor nu is dat zat.

Het enige wat ik weet is dat mijn JVC boekenplank speakers een veel voller geluid geven maar ook "wollig", terwijl mijn nieuwe Canton set heel helder en duidelijk is, maar duidelijk minder bass (daar is de sub wel weer goed voor). Meestal gaan een "warme" receiver (Denon heb ik me laten vertellen) en een dito speakerset niet zo samen, maar omdat die Kenwood redelijk neutraal is kun je daarin aardig wat kanten op. Maar misschien dat iemand anders ervaring heeft met (die) JBL's.

Hoeveel kosten die JBL's eigenlijk?

Idiocracy: it is real!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
ongeveer 150 euries + sub woofer. Vele goede ervaringen over gehoord.

Simply movie serie