Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oplossing/alternatief Deploycenter server 2008

Pagina: 1
Acties:

• markvdijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11 09:33
(jarig!)
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem. Op dit moment draai ik server 2008 in combinatie met Norton Solution Suite 2.5. Hierbij wil ik graag Deploycenter installeren om de clients met behulp van pxe te laten booten op het netwerk. Ik heb dit getest in Server 2003 en dit werkte. Wanneer ik nu de setup wil starten van deploycenter, krijg ik de foutmelding dat het niet geïnstalleerd kan worden onder: Windows, 95, ME, Vista. Is dit te omzeilen? Zijn er patches beschikbaar voor vista/server 2008? Of zijn er alternatieven die ik kan gebruiken om de clients toch met pxe te booten.

Waarom pxe? Omdat alle optische drives uit de computers worden gehaald, de usb drives worden geblokeerd en het liefst alles zo automatisch mogelijk te laten verlopen. Alvast bedankt voor de moeite!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 17:50
Volgens mij moet het ook zonder DeploymentCenter lukken, ik kan me vergissen...
Om hoeveel clients gaat het??

Mischien dat je in Windows Deployment Services en soort van PXE boot kan maken en vervolgens Ghost kan starten??

Mischien heb je hier iets aan
http://www.symantec.com/connect/forums/ghosting-windows-deployment-services-wds

Anders kun je altijd op Google veder kijken.
Ben van plan om het ook nog eens te gaan testen, maar het is er nog niet van gekomen.

[ Voor 93% gewijzigd door KoRnboy112 op 09-04-2009 13:11 ]

• markvdijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11 09:33
(jarig!)
Bedankt voor je reactie.

Het gaat om 25 clients en het is de bedoeling dat ze booten met een virtuele diskette. Met deploycenter kon ik instellen dat ze 'naam.vfd' gingen booten en dat ze automatisch de ghostcast session pakte. Met wds heb ik het probleem dat ik geen virtuele diskette eraan vast kan koppelen.