opvolger Cisco 828 SHDSL router

Pagina: 1
Acties:

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb op mijn werk een Cisco 828 SHDSL staan, die defect begint te gaan.
regelmatig klapt de verbinding eruit, en de enige manier om 'm weer aan de praat te krijgen is een reboot.

nu ben ik op zoek naar een andere, echter is het model 828 end of life.
nu vind ik op de site van cisco de 878 terug, maar is dat wel daadwerkelijk de opvolger van de 828?
aangezien die over wireless beschikt, maar wat we niet gaan gebruiken.

nu ben ik ook zelf helemaal geen held in het schrijven van scripts voor een Cisco, voor die 828 heb ik een kant en klaar script liggen, maar ik heb zomaar een vermoeden dat die niet (zonder aanpassingen) in een 878 gaat. of is dat redelijk universeel?

ter info, de router in kwestie zit aan een Epacity VPN gekoppeld. en is de zgn. hoofdlocatie (alle 12 verbindingen uit het land komen bij deze router uit.

wie heeft advies?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:18

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

sluit hem eens aan via een console kabel en kijk dan hoe het gaat met de POST en dergelijke, iets als hyperterminal kun je daar voor gebruiken .

Signature

• Shanquish
  • Niet online
BGB4rn schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:58:
sluit hem eens aan via een console kabel en kijk dan hoe het gaat met de POST en dergelijke, iets als hyperterminal kun je daar voor gebruiken .
dat gaat gewoon allemaal prima, oogenschijnlijk lijkt de router in orde.. maar na een week of wat stopt ie er zonder reden gewoon mee. (router staat dan vast, en is niet meer te benaderen, zwel niet vanaf de WAN als de LAN zijde.
consoleverbinding als ie vast staat krijg ik ook niet voor elkaar, reageert niet op commando's

ik heb het CCNA traject gedaan 2 jaar geleden, maar omdat ik in de praktijk echt nooit met Cisco routers bezig bent, is de kennis alweer redelijk van me af gevloeid. :(

• BGB4rn

BGB4rn

is het dan niet een idee om alles weer op factory default terug te zetten en alles opnieuw in te stellen om uit te sluiten dat het aan je configuratie ligt..

Signature

• Shanquish
  • Niet online
BGB4rn schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:26:
is het dan niet een idee om alles weer op factory default terug te zetten en alles opnieuw in te stellen om uit te sluiten dat het aan je configuratie ligt..
da's wellicht een idee, maar de router staat er al sinds 2005,en heb sinds een 3 weken het probleem. dus dat het aan de config ligt lijkt me sterk.

daarbij weet ik niet wat er gebeurd als je een brakke router naar de default settings zet, om 'm daarna weer opnieuw in te stellen.
als ie er definitief mee stopt, heb ik ineens niets meer.
het is een bedrijfskritische router, als ie ermee stopt is het complete netwerk down.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

config is het niet hoor. Ik heb nog nooit een Cisco gezien die zich opeens ophangt door een config die het al jaren doet.

Verder lijkt de 878 de vervanger te zijn en daar krijg je tegenwoordig blijkbaar wireless bij. Haal in ieder geval zo snel mogelijk de config van je huidige want straks heb je niks meer.
Config verhuizen van de 828 naar de 878 zal geen rocketscience zijn je hebt enkel kans dat je interface naming iets anders is.

• BGB4rn

BGB4rn

als het een bedrijfskritische router is zou ik inderdaad beter een nieuwe bestellen voordat je met het ge emmer zit dat ie er ineens uit ligt..
voorkomen is beter dan genezen lijkt me in dit geval ;)

Signature

• Shanquish
  • Niet online
TrailBlazer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:33:
config is het niet hoor. Ik heb nog nooit een Cisco gezien die zich opeens ophangt door een config die het al jaren doet.

Verder lijkt de 878 de vervanger te zijn en daar krijg je tegenwoordig blijkbaar wireless bij. Haal in ieder geval zo snel mogelijk de config van je huidige want straks heb je niks meer.
Config verhuizen van de 828 naar de 878 zal geen rocketscience zijn je hebt enkel kans dat je interface naming iets anders is.
ah oke.. die naming kom ik idd wel overheen.
de config had ik al staan, een half jaar geleden voor het laatst eraf gehaald tijdens een routine check.
dan ga ik de 878 bestellen.

thanx voor de reply's iedereen :)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
shameete schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:31:
[...]

ah oke.. die naming kom ik idd wel overheen.
de config had ik al staan, een half jaar geleden voor het laatst eraf gehaald tijdens een routine check.
dan ga ik de 878 bestellen.

thanx voor de reply's iedereen :)
De 878 is standaard niet wireless, dat is de 878W :)

Het meeste zoeken de eerste keer was naar de ATM interface, die komt pas tevoorschijn als je de controller hebt geconfigureerd ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Shanquish
  • Niet online
ChaserBoZ_ schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:39:
[...]

De 878 is standaard niet wireless, dat is de 878W :)

Het meeste zoeken de eerste keer was naar de ATM interface, die komt pas tevoorschijn als je de controller hebt geconfigureerd ;)
hebben die dingen een interface dan? ik ben niets anders dan een console gewend :o

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je moet onder dsl controller de operating mode configureren voordat er een ATM interface in de config van je router komt.
Pagina: 1