scart digi tv ontvanger>monitor

Pagina: 1
Acties:

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:12
Ik ga waarschijnlijk een nieuwe monitor aanschaffen maar dan wil ik mijn huidige(samsung syncmaster 203b) nog blijven gebruiken.
nou heb ik zon kassie voor digitale tv waar scart uit op zit(tv moet weg ivm ruimte dan) is er een mogelijkheid om het kasje aan de monitor aan te sluite via div/vga? (gewoon digitale tv dus geen hd-formaat ofzo)
het moet van scart er zit geen video out op(gele tulp)en bediening gaat via het kasje zelf

if (!coffee) {
Work = false; }

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:50

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

er zijn wel van dat soort kastjes met een DVI/HDMI aansluiting dus in pincipe is het mogelijk.
Ook is het mogelijk zo`n scherm via scart aan te sluiten via de vga kabel, het probleem is dan dat je geen geluid hebt.
Afbeeldingslocatie: http://www.allthings.com.au/Cable/Cable%20RGB%20Scart%20DB15.jpg

linkjenaar de website van het plaatje :P

[ Voor 14% gewijzigd door BGB4rn op 09-04-2009 08:54 ]

Signature

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 15:02
Als je heel even op internet zoekt, dan zie je dat er wel converters zijn van scart naar VGA. Moet je wel de juiste termen gebruiken, want met 'kasje' kom je niet veel verder dan het thuis laten groeien van kruiden en plantjes ;)

Maar: als je nog iets verder zoekt, dan zul je merken dat de beeldkwaliteit met zulke converters om te huilen is. Op een oude 14" CRT is het wellicht nog te behapstukken, maar op die Samsung van je gaat dat er verschrikkelijk uit zien.

Punctuality is the politeness of kings

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom niet gewoon een TV kaart in je PC?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• naaitsab
De genoemde kabels was ik ook tegen gekomen maar weet niet of ze wel werken

@dream waarom zou de kwalteit slecht zijn? vga kan gemakkelijk 1280x1024 pc resolutie aan dus tv resolutie(rond de 640x480 geloof ik)moet ie toch makkelijk trekken?

@frog wat schiet ik daar mee op? ik heb een speciaal kasje nodig voor de tv dus dan zou ik van kasje>pc(via scart) en dan naar dvi.

[ Voor 21% gewijzigd door naaitsab op 09-04-2009 15:02 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:50

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

is dat omdat je een DVB-c signaal hebt ? daar bestaan wel degelijk tv kaaten voor.. floppy DTV heten die dingen mocht je het willen weten..

Signature

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:25
BGB4rn schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:53:
er zijn wel van dat soort kastjes met een DVI/HDMI aansluiting dus in pincipe is het mogelijk.
Ook is het mogelijk zo`n scherm via scart aan te sluiten via de vga kabel, het probleem is dan dat je geen geluid hebt.
[afbeelding]

linkjenaar de website van het plaatje :P
Dat gaat niet zomaar werken. Volgens mij is dat voor beamers e.d. die een SCART signaal accepteren over de VGA aansluiting.

Een normale monitor doet dat niet.

Of hij is bedoeld voor andersom, van PC > TV, maar dan moet je hele rare beeldinstellingen instellen, zodat het werkt.

• naaitsab
Het is dus niet mogelijk om gewoon in het kasje een scart kabel te steken en vga in de monitor zonder een converter van 100€ ertussen te stoppen?
Het kasje kan ik overgens wel instellen op 4:3 of 16:9 als uitvoer signaal

if (!coffee) {
Work = false; }

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:25
Nope.
Pagina: 1