[Safari 4] Vaak beachball, te verhelpen met Applejack?

Pagina: 1
Acties:

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-01 15:58
De laatste tijd krijg ik in Safari 4 verschrikkelijk vaak dat spinning-beach-ball-ding en dan is het maar wachten tot ie klaar is met weet ik veel wat. Als ik bijvoorbeeld een link in een nieuwe tab open dan kan ik dus helemaal niets doen totdat hij klaar is. Maar ook als ik maar 1 tab open heb en ik ga naar een nieuwe pagina/site dan duurt het langer dan normaal voordat ik weer iets kan doen.
Misschien komt dit doordat ik hem een aantal keer ook weer verwijderd heb omdat hij bijv. niet compatible was met hotmail. Maar nu ik hotmail heb kunnen koppelen aan Mail.app heb ik toch Safari 4 maar weer geïnstalleerd.
Zou iets als Applejack dit kunnen verhelpen? Het schijnt systemen weer wat vlotter te kunnen laten draaien maar ik wil me geen problemen op de hals halen met, voor mij, onbekende software.

[ Voor 17% gewijzigd door Moe_Szyslak op 09-04-2009 08:48 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
Ik heb je reactie afgesplitst van het Macbook Pro topic, omdat het een pure softwarevraag is. Daarbij mogen specifieke vragen en problemen voor de doorzoekbaarheid en overzichtelijkheid sowieso in een los topic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Moe_Szyslak
Hoedje schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:13:
Ik heb je reactie afgesplitst van het Macbook Pro topic, omdat het een pure softwarevraag is. Daarbij mogen specifieke vragen en problemen voor de doorzoekbaarheid en overzichtelijkheid sowieso in een los topic :)
Je hebt helemaal gelijk :$ En daar had ik natuurlijk zelf eigenlijk aan moeten denken.

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04-2025
Bedenk je wel dat Safari 4 nog in de Beta stage is. Dan is het te verwachten dat sommige dingen nog niet helemaal lekker werken.
Als je je er zo aan stoort zou je het beste weer Safari 3 kunnen gebruiken tot 4 final is.
Of Apple Jack dit zou kunnen verhelpen? Geen idee. Waarschijnlijk niet gezien het dan nogsteeds een beta versie van Safari 4 is.

• Moe_Szyslak
benji83 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:45:
Bedenk je wel dat Safari 4 nog in de Beta stage is. Dan is het te verwachten dat sommige dingen nog niet helemaal lekker werken.
Als je je er zo aan stoort zou je het beste weer Safari 3 kunnen gebruiken tot 4 final is.
Of Apple Jack dit zou kunnen verhelpen? Geen idee. Waarschijnlijk niet gezien het dan nogsteeds een beta versie van Safari 4 is.
Nou, het gekke is dat Safari 4 de eerste 2 keer dat ik het installeerde zo ontzettend vlot was dat het me gewoon verbaasde :P Helaas is er nu iets veranderd. Bij de derde keer is de snelheid er een beetje uit gegaan. Misschien dat er ergens een ophoping aan "rotzooi" is van oude files die Applejack opruimt? Mijn skills met de Mac zijn nog niet zo verschrikkelijk ver ontwikkeld aangezien ik hem nog niet zo heel erg lang heb dus ik vraag het maar even.

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 10:48
Ik herken je probleem, alleen heb ik er mee te maken in Safari 3. Na verloop van tijd wordt SAfari steeds trager. Bij het laden van een webpagina krijg ik eerst 5 sec een beachball te zien, pas daarna wordt de pagina geladen.

Heel vreemd. Ik laat main menu regelmatig draaien om de caches leeg te gooien etc, maar helaas zonder resultaat.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Same problem hier met Safari 3 en 4, had er eerder echter geen last van :/ Is pas sinds laatste paar dagen zo eigenlijk...

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

AppleJack is eigenlijk meer een troubleshooter voor 'zwaardere' problemen, er zijn programma's zoals Onyx die wat meer opties en flexibiliteit bieden zolang je nog een GUI hebt :) Wat je ook zou kunnen proberen is met een applicatie zoals AppZapper Safari 4 helemaal deinstalleren en daarna opnieuw installeren, zodat je zeker een schone installatie hebt. Maar dit is op eigen risisco aangezien ik niet weet of je dan ook onderdelen van Safari 3 verwijdert die nog voor andere dingen gebruikt worden.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Moe_Szyslak
Hertog schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:10:
AppleJack is eigenlijk meer een troubleshooter voor 'zwaardere' problemen, er zijn programma's zoals Onyx die wat meer opties en flexibiliteit bieden zolang je nog een GUI hebt :) Wat je ook zou kunnen proberen is met een applicatie zoals AppZapper Safari 4 helemaal deinstalleren en daarna opnieuw installeren, zodat je zeker een schone installatie hebt. Maar dit is op eigen risisco aangezien ik niet weet of je dan ook onderdelen van Safari 3 verwijdert die nog voor andere dingen gebruikt worden.
Dat klinkt een beetje eng, maar ik zal het onthouden mocht het erger worden.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Hier het zelfde probleem bij Safari 3 en 4b. Uninstall gedaan via de uninstaller van 4b en 3 heeft er iets minder last van.

Geen oplossing, maar kijk eens naar Camino of Firefox.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
zAo schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:04:
Hier het zelfde probleem bij Safari 3 en 4b. Uninstall gedaan via de uninstaller van 4b en 3 heeft er iets minder last van.

Geen oplossing, maar kijk eens naar Camino of Firefox.
+1 sinds de Firefox 3.1 beta gebruik ik geen Camino en Safari (4) meer. Firefox 3.1 beta is echt een flink stuk sneller dan Firefox 3.0 en Safari 4.

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-02 16:58

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik heb zelf gewoon safari reset gedaan, alleen forms, passwords en history bewaard. Alles gaat stukken sneller nu, misschien lost dat het probleem (wat ik trouwens herken) op. Bij mij scheelt het in iedergeval aanzienlijk....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• Moe_Szyslak
Markofnikoff schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:25:
Ik heb zelf gewoon safari reset gedaan, alleen forms, passwords en history bewaard. Alles gaat stukken sneller nu, misschien lost dat het probleem (wat ik trouwens herken) op. Bij mij scheelt het in iedergeval aanzienlijk....
Ik heb dit even geprobeerd en op het eerste gezicht lijkt het een beetje vlotter te zijn geworden. Gizmodo is een perfecte site om dit mee te testen want daar was het echt heel erg. Nu werkt hij veel beter. Ik hoef niet elke keer dat ik daar een nieuwe tab open een paar seconde te wachten voordat Safari weer reageert. En ook het Fok! forum laad weer lekker snel :) Niks geen wachten.
Af en toe nog wel een beach ball maar ik probeerde er ook wel veel door heen te drukken.

Vooralsnog ziet het er goed uit. Dank je d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Moe_Szyslak op 11-04-2009 15:04 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb een Safari reset gedaan, en de RSS reader vervangen door Mail i.p.v. Safari, dit lijkt het probleem verholpen te hebben.

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 10:48
Dat is een goede tip, die safari reset. Bij bij is het probleem vrijwel verholpen. Websites springen weer als vanouds op het scherm, heb nog geen beachball gezien!

• iMispel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11-2025
Heb ook eens applejack geprobeerd. Cleant alle caches en ik heb wel het gevoel dat het ietsje sneller gaat. (Safari 3 dan wel).

Let wel op: Bij mij werkte applejack niet met rEFIt. Ik belandde in een geheel andere command, waar applejack niet herkend werd als commande. rEFIt gewoon verwijderen en ik had terug de normale command.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 14:35
Heb ook hetzelfde probleem.

Ik had eerst al met Onyx het een en ander aan cache verwijderd, en toen werd het al iets beter. Maar nu ik Safari ge-reset heb draait hij weer als vanouds. Super!

No Shame, only Fame!

Pagina: 1