Speedtouch 780 als switch; blokkeert verkeer

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een Speedtouch 780 WL (laatste firmware) die fungeert als modem (Telfort), Wireless AP en normale 4 poorts switch (alle poorten bezet).
3x een PC en 1x een Linksys DMA2200 Media Center Extender.

En met die laatste heb ik problemen. De switch van de Speedtouch blijkt gewoon bepaald verkeer te blokkeren! Ook al zegt Speedtouch/Thomson zelf dat dit niet het geval is. Er kan gewoon weg niet worden gecommuniceerd tussen de Linksys en de MCE-PC.
Ik heb mi. al veel geprobeerd: firewall in ST uitzetten, maakt niets uit, zou ook niets moeten uitmaken want die is voor extern verkeer.
Geprobeerd poorten op/van de MCE-PC open te zetten/forwarden in de ST, volgens onder meer deze instructie: maakt ook niets uit.

Waarom ligt het aan de ST? Als ik de MCE-PC via een andere switch koppel aan de Linksys extender krijg ik wel verbinding tussen de 2. Maar dit wil ik dus niet, alles zit bij mij netjes weg gewerkt en ik wil er niet nog een kastje/voeding bij hebben voor een extra switch.
Wat ik dus eigenlijk zou willen is een setting in de Speedtouch aanpassen zodat de switch functionaliteit ook als doodnormale switch fungeert! Gewoon een domme 'schakel kast' als ieder andere switch!

Iemand enig idee of dit voor elkaar te krijgen is?

edit: het zou iets met 'mulitcast' te maken kunnen hebben; de router zou moeten kunnen multicasten........?

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 08-04-2009 23:22 ]

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
Probeer is met vaste IP's en de Linksys op een andere port.
Niks te vinden in log ?

Laat anders ook even zien welke poorten/protocollen je hebt gebruikt.

• kaajee
Ja, vaste IP's en andere poort ook geprobeerd.
De ST log zegt helemaal niets hierover.

Hier zie je de port forwarding voor de MCE-PC
(maar dit zu dus eigenlijk helemaal niet hoeven want dit zou alleen maar voor 'extern verkeer', van buitenaf, niet binnen eigen LAN moeten gelden, dat zegt ST zelf ook):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/pfst780mce.jpg

Overigens ook dezelfde portmappings eens toegepast op beide devices tegelijk; dus voor de MCE-PC en de Linksys.

[ Voor 13% gewijzigd door kaajee op 09-04-2009 00:02 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Probeer deze eens in telnet console:

eth bridge igmpsnooping config state disabled
saveall
system reboot

• kaajee
Voorlopig lijkt dat te werken!! Thanks man!

Heeft dat inderdaad met 'multicasten' te maken?
Toch gek dat die switch in die Speedtouch dat in originele staat niet aan kan, en het is dus zeker niet (zoals ze oa. zeggen bij Speedtouch) een 'domme' switch die gewoon (intern) alles doorlaat/toestaat.

(bel je een helpdesk voor 70ct p/m en die gasten weten echt helemaal niets! Schandalig eigenlijk; "dan zal het toch wel aan uw pc's liggen meneer", "nee, want met een andere simpele, 10eu switch werkt het wel", "ja dan weten we het ook niet").

( Kan ik die portmappings nu eigenlijk ook weer gewoon eruit halen? Ja toch? )

[ Voor 35% gewijzigd door kaajee op 10-04-2009 13:18 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
De poortrules zijn alleen voor verkeer naar buiten toe. Die mogen weg.

De 780 heeft wel meer problemen met het netwerkverkeer over de switch.
Zo kon je met oudere firmware's geen netwerk opbouwen met XP machines.
En dit geval is net zo. De firmware maakt de problemen.
De 780 handelt het multicast verkeer niet goed af tussen de aangesloten apparatuur.
Normaal zou die functie onnodig verkeer moeten vermijden, zodat niet elke apparaat de stream krijgt.
Blijkbaar gaat dat niet goed en krijgt nu elk apparaat helemaal geen verkeer.

Helaas heb je ook de ervaring gemaakt dat Thomson geen experts meer in dienst heeft.
En helaas komt er geen nieuwe firmware meer uit voor de 780.

Voor de rest is het geen slechte router....
Pagina: 1