[V&A] Adminbeleid mbt het aanbieden van "games"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Beste administrators van vraag & aanbod,

Ik heb ondertussen tot tweemaal toe mijn advertentie met betrekking op de verkoop van Game Boy Games zien verwijderd worden. Uiteraard werd hierbij netjes meegedeelt dat deze games niet onder de OEM regel vallen, waardoor ze niet mogen worden verkocht. Hier ben ik stilzwijgend maar mee akkoord gegaan, omdat ik niet beter wist.
Het aanbieden van of vragen naar retailsoftware van welke aard dan ook is niet toegestaan. Het aanbieden van en vragen naar OEM-software daarentegen wel, vermeld hierbij duidelijk de licentie en dat zowel de software als de bijbehorende hardware verkocht wordt.
Nu verbaas ik me over het feit dat er de laatste tijd wel erg veel "games" worden aangeboden. Vaak in combinatie met een XBOX, PC of Playstation. Ik heb enkele ads opgezocht;

V&A aangeboden: Sony Playstation 3 80GB (ZWART) met veel extra's
V&A aangeboden: Xbox + 2 controllers, games en DVD Pack
V&A aangeboden: Xbox 360 Premium + veel accessoires
Etc...

Sommige van deze ads staan er al weken op; zie dus het overzicht; http://tweakers.net/aanbod/search_results?search_term=games

Nu vraag ik mij dus af, wat nou het verschil is tussen een Gameboy spel, of een XBOX360 spel. Ik voel mij door dit warrige beleid tekort gedaan, en zou graag een goed onderbouwde reactie willen vragen :)

Mochten jullie nu in de verlegenheid gebracht zijn, vind ik het geen probleem om deze discussie voort te zetten in dm of email :)

Met vriendelijke groet,

Luuk

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Deze vraag is meer iets voor Pricewatch dus => PW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is zo dat we momenteel de verkoop van software in het algemeen niet toestaan als ze los worden verkocht. Echter bijvoorbeeld een PC met een legale OEM licentie van Windows is wel toegestaan zoals je inderdaad in die quote van de FAQ aangeeft. Bij spelcomputers en games geldt een soortgelijke beleid. We begrijpen dat de vergelijking niet helemaal opgaat en er wordt hier intern ook over gediscussieerd of en hoe het beleid dan aangepast zal worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Regeneration schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:11:
Het is zo dat we momenteel de verkoop van software in het algemeen niet toestaan als ze los worden verkocht. Echter bijvoorbeeld een PC met een legale OEM licentie van Windows is wel toegestaan zoals je inderdaad in die quote van de FAQ aangeeft. Bij spelcomputers en games geldt een soortgelijke beleid. We begrijpen dat de vergelijking niet helemaal opgaat en er wordt hier intern ook over gediscussieerd of en hoe het beleid dan aangepast zal worden. :)
Als je het mij zou vragen: aanpassen ASAP.

Bij mijn weten is er maar één reden dat software niet verkocht mag worden in V&A: het risico op illegale software. Om diverse redenen is dit mijns inziens ongegrond:
  • Cartridges en andere consolespellen zoals de gameboyspellen van de TS zijn erg moeilijk tot niet te kopiëren.
  • We zitten hier op Tweakers.net. De gemiddelde Tweaker weet wel waar hij zooi moet downloaden. Dat doen Tweakers natuurlijk niet, aangezien ze eerlijk zijn, maar als het moest dan wisten ze waar. Die gaan dus geen geld betalen voor gekopiëerde troep.
  • Als iemand overduidelijk gekopiëerde troep in de aanbieding heeft (erg dom), dan kan die advertentie weggemikt worden en de user naar /dev/null verbannen worden. Net zoals advertenties met gestolen autoradio's nu verwijderd kunnen worden.
  • Als iemand kopietjes verkoopt zullen de meeste Tweakers dat als oplichting beschouwen. Als iemand zegt 1024MB DDR te verkopen, en ik ontvang een 256MB DDR reepje, dan lynch ik 'm. Als iemand mij een CPU verkoopt en ik ontvang een lege envelop, dan lynch ik 'm. Als iemand mij een originele game verkoopt en het blijkt een kopie, dan lynch ik 'm.
  • Er is vraag naar. Er zijn voldoende Tweakers die op hun oude maar volledig legitieme games simpelweg uitgekeken zijn en ze willen verpatsen. En ik heb al een boel games 2dehands gekocht. Sterker nog, op Marktplaats is het wat lastiger om te bepalen welke games legaal zijn en welke niet aangezien ze daar niets doen aan illegale software. Wat dat betreft zou Tweakers een overduidelijke meerwaarde hebben, omdat je de feedback van een verkoper kan zien en ook weet dat iemand die rotzooi zou proberen te verkopen op een ban4life™ kan rekenen.
Besides, mocht nu na zeg 3 maanden blijken dat het volledig uit de hand loopt en er zelfs met lik-op-stuk beleid geen houden meer aan is, dan kan je het altijd terug verbieden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Als iemand kopietjes verkoopt zullen de meeste Tweakers dat als oplichting beschouwen. Als iemand zegt 1024MB DDR te verkopen, en ik ontvang een 256MB DDR reepje, dan lynch ik 'm. Als iemand mij een CPU verkoopt en ik ontvang een lege envelop, dan lynch ik 'm. Als iemand mij een originele game verkoopt en het blijkt een kopie, dan lynch ik 'm.
Ik ben benieuwd wat voor soort spellen jij graag speelt O-) :+

Maar verder ben ik het wel met je eens.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit