Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Reboot in plaats van netjes afsluiten*

Pagina: 1
Acties:

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:07
Beste tweakers,

Sinds ik als moederbord een ASUS m2a-VM hdmi heb heb ik last van een probleem
dit probleem is namelijk dat als ik in XP netjes op afsluiten klik:

Hij zegt : XP wordt afgesloten, uw instellingen worden opgeslagen... en dan KLIK! en hij reboot meteen.

Soms heb ik dit wel, soms heb ik dit niet.

Weet een van jullie hier een oplossing voor??? Het ziet er namelijk niet erg 'Gezond' uit.

Ik hoop trouwens dat dit het goede topic is...

[ Voor 12% gewijzigd door jaspara op 08-04-2009 22:05 . Reden: duidelijkheid ]

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Start > uitvoeren > eventvwr
Ga in je logboeken na of Windows een melding geeft waarom hij reboot.
Heb je een verse XP installatie gedaan na je nieuwe mobo geinstalleerd te hebben?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je zelf al wat uitgeplozen, maar me vermoeden die ik heb ga ik nu een vraag over stellen:

Had je Windows XP opnieuw geinstalleerd?
^^^ net zoals hierboven dus

[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 08-04-2009 22:05 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfixje - dit is wat beter voor de search.

Oh, en over de search gesproken, heb je zelf al iets nagekeken wat er qua logging wordt weggeschreven? Krijg je daarna bijvoorbeeld een melding dat 'het systeem hersteld is van een ernstige fout' of iets dergelijks?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jaspara
@sigma2k8

ja. in het lijstje staan wel een paar errors met de naam: MA730pt waarin staat

code:
1
The description for Event ID ( 18 ) in Source ( Ma730Pt ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: .

er staan trouwens ook een paar in over UPS
code:
1
2
the Uninterruptible Power Supply service terminated with the following error: 
The UPS service is not configured correctly.
alt-92 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:05:
Titelfixje - dit is wat beter voor de search.

Oh, en over de search gesproken, heb je zelf al iets nagekeken wat er qua logging wordt weggeschreven? Krijg je daarna bijvoorbeeld een melding dat 'het systeem hersteld is van een ernstige fout' of iets dergelijks?
Ja, ik kreeg een message over dat er iets met de dll's aan de hand was, en daarna kreeg ik de oude xp look :(

[ Voor 42% gewijzigd door jaspara op 08-04-2009 22:15 ]

• Vorkie
  • Niet online
En nu antwoord op de herinstallatie?

• jaspara
Vorkie schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:10:
En nu antwoord op de herinstallatie?
Dit probleem had ik voor de herinstallatie en nu dus ook, maar ik meld het nu pas omdat ik het zojuist ook had.

• Vorkie
  • Niet online
Hoe zit het qua drivers van de videokaart? Chipset? etc...?

• jaspara
Vorkie schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:08:
Hoe zit het qua drivers van de videokaart? Chipset? etc...?
Sorry voor de zeer late reactie, alle drivers zijn netjes geïnstalleerd, maar niet allemaal geupdated Bios etc, bij de videokaart update ik ze wel regelmatig

• Room42
  • Niet online
Zie je vlak voor het reboten niet snel een blauw scherm voorbij flitsen? Zo ja, ga naar de eigenschappen van Deze Computer -> Geavanceerd en klik de onderste 'Intellingen' knop. Verwijder daar het vinkje bij "automatisch opnieuw opstarten". Dan kun je de foutmelding lezen en verder zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 10-05-2009 11:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• jaspara
nee, hij is al bezig met afsluiten en dan opeens reboot hij. misschien ligt dit aan de drivers van xp, op vista en ubuntu doet hij dit niet...

• Room42
  • Niet online
Check dan even je event viewer voor meldingen. Wellicht dat dat duidelijk maakt wat er kapot is.

Start -> uitvoeren -> "eventvwr"

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1