• Salomon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-03 11:47
Hoi medetweakers :)

Ik heb al meer dan drie maanden een leuk systeempje met een Asus P5Q Pro als mobo. Deze heeft een 1 gig lankaart onboard, werkt allemaal heel leuk enzo.
Maar afentoe heb ik een probleempje met het netwerk. Plotseling heb ik geen verbinding meer; de modem valt niet te pingen, maar werkt nog prima vanaf een andere pc (die via dezelfde switch zit aangesloten). Ga ik kijken bij netwerk en verbindingen (vista ultimate 64bits) zie ik dat windows ook tot de conclusie is gekomen dat ik geen netwerk heb. Als ik het netwerk probeer te disabelen krijg ik als dank een muisaanwijzer met 'bezig'-rondje, en dat venstertje van het netwerk reageert niet meer (alhoewel windows niet klaagt dattie niet meer reageert, maar hij reageert gewoon op geen enkele klik). Ik heb eens geprobeerd explorer te killen, als ik weer startte deed niks wat iets met 'netwerk' te maken had iets. Geen enkele shutdown-opdracht werkt, een reset is het enige wat mogelijk is. Hierna werkt het netwerk ook weer als een zonnetje.

Alhoewel dit nogal softwarematig is, denk ik dat de oorzaak toch bij het mobo ligt, alhoewel ik me daar natuurlijk in kan vergissen. Iemand enig idee waar ik op moet letten als het weer een keer gebeurt, of ter voorkoming, of wat dan ook?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Netwerkproblemen mogen in NT

30" monitor te koop

• Salomon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-03 11:47
Niemand een idee?

• BGB4rn
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23-09 15:03

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

brakke NIC lijkt me..

Signature

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17:36
al nieuwe software updates voor je motherboard opgezocht en geinstalleerd?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee