Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb grote problemen om wat acceptabel scherpe foto's te toveren uit mijn D200 in combinatie met mijn Sigma 50-500 mm DG-HSM.
Nou las ik op dit forum dat firmware update v2.00 ook de nodige Sigma HSM issues mogelijk oplost (en dus wellicht ook mijn problemen), daarnaast draait mijn camera nog op versie 1.00 en 1.01
Nu heb ik geen ervaring met het updaten van firmware dus heb een paar vragen;
- moet elke beschikbaar gekomen update in chronologische volgorde geinstalleerd worden?
- bevat v2.01 hetzelfde als v.2.00 maar met een beetje meer, of moet ik ook v2.00 installeren?
- de Nikon link naar v2.00 werkt niet meer, als ik erop klik moet ik inloggen op een FTP server (??)
- heeft iemand wellicht update v2.00 nog ergens liggen of weet iemand hoe ik er nog aan kan komen?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die link had ik zelf inderdaad ook al gevonden, maar als ik op downloaden klik dan wordt ik verwezen naar een FTP server waarop ik moet inloggen, en helaas heb ik geen inloggegevens voor de Nikon server :?

Mocht hij voor jou nou wel werken, dan is het misschien een optie dat jij hem download en door mailt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gewoon 2.01 downloaden. Heb net de linkjes getest en ze werken allebei goed (zowel Mac als Windows). Als het je nog niet lukt mail ik 't wel.

Laat maar ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er staat ook een nieuwere firmware versie 2.01 op de zelfde pagina, die is wel te downloaden...
Kan vast over de firmware heen die nu in de camera zit.

[ Voor 27% gewijzigd door bouwfraude op 08-04-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:23:
Er staat ook een nieuwere firmware versie 2.01 op de zelfde pagina, die is wel te downloaden...
Kan vast over de firmware heen die nu in de camera zit.
idd werkt hier gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
v2.01 heb ik ook kunnen downloaden, maar het gaat mij met name om hetgeen vermeld staat voor v2.00 voor wat betreft Sigma HSM issues..., geen idee of v2.01 die ook oplost ?

dus heb ik de vraag: overschrijft elke update de vorige volledig? Zo ja, dan kan v2.01 geen probleem zijn, zo niet, dan zou ik toch graag v2.00 willen hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
v2.01 is gewoon een update van v2.00: hetzelfde als 2.00 maar dan beter (dus ook de HSM-problemen waar jij over praat).

Ik denk dat ze het beveiligd hebben met FTP omdat ze willen dat mensen de nieuwste versie dowloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar v2.00 is 1.25 mb terwijl v2.01 "slechts" 1.08 mb is, en dat lijkt tegen te spreken dat v2.01 hetzelfde is als v2.00 + aanvulling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Het hoeft niet per definitie groter te zijn lijkt me. Ontwikkelaars kunnen bijvoorbeeld een bepaalde functie op een andere manier 'aanspreken', welke net ff wat minder ruimte in gebruik neemt. Ik zou het gewoon installeren :)

Overigens hoeft het probleem niet per definitie aan je firmware te liggen. Sigma lenzen staan vaak niet echt bekend om hun scherpte (of beter gezegd: de kwaliteitscontrole is daar vaak dramatisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Nikon kennende is het allemaal heel simpel. Je registreert je camera bij nikon, dan kun je de firmware downloaden en krijg je een keurige handleiding voor de update. Ik heb op die manier binnen 10 minuten m'n D300 van 1.01 naar 1.10 geflasht. Gewoon precies volgen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okay, heb de camera ge-update naar v2.01, ben benieuwd...

bedankt voor de hulp allemaal!
Pagina: 1