Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
[ Voor 11% gewijzigd door wontcachme op 08-04-2009 19:47 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Uiteraard wel kladblok/wordpad, maar dan kun je nog steeds geen 'moderne' bestanden van USB ofzo openen...
* Security, wie garandeert mij dat mijn documenten niet door anderen ingezien worden? Is voor mijn prive dingen niet een extreem groot probleem, maar voor de zakelijke dingen zeer zeker wel.
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Hoe jij OOo / MSOff gebruikt weet ik niet, maar Google Docs kan veel minder dan een 'echte' Office-app. Dat is voor veredelde sinterklaasgedichten met wat opmaak geen enkel probleem maar als ik meer dan een bladzijde tekst schrijf red ik het niet met Google Docs. Alleen al door het maximum van 500k, da's niet genoeg.
Voor kleine, prive, teksten en spreadsheets voldoet het inderdaad prima. En dan is het altijd en overal er bij kunnen heel erg handig.
Daar is Gears voorNvidiot schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:50:
* Niet overal altijd internet beschikbaar
Hoewel ik het eens ben: datzelfde geldt dan ook als je het bestand mailt. Dan loopt het unencrypted langs tenminste twee mailservers.* Security, wie garandeert mij dat mijn documenten niet door anderen ingezien worden? Is voor mijn prive dingen niet een extreem groot probleem, maar voor de zakelijke dingen zeer zeker wel.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het issue van beveiliging is natuurlijk wel weer waar...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Zakelijke documenten die vertrouwelijk zijn worden dan ook niet onversleuteld gemaildF_J_K schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:01:
[...]
Hoewel ik het eens ben: datzelfde geldt dan ook als je het bestand mailt. Dan loopt het unencrypted langs tenminste twee mailservers.
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
En dan zeg je dat daar SharePoint (of vergelijkbaar) voor is te gebruiken, maar ik weet niet of ik de gemiddelde MKB-beheerder hoog genoeg inschat om dat veiliger te doen dan een Google-achtige omgeving.
Net vergeten te zeggen: CSA =>> OFF.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Leuk voor even snel, maar als vervanger van een echt office-pakket is dit niets.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Verwijderd
Overigens denk ik wel dat dit soort applicaties de toekomst hebben en ik ben er ook groot voorstander van. Maar het moet zo links en rechts nog eens wat getuned worden
Even los van de veiligheid van data... Waar zegt Google dat ze alle inhoud niet volledig scannen en voor eigen diensten gebruiken (of eigen diensten beter maken door het indexeren van Google docs)?F_J_K schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:11:
En dan zeg je dat daar SharePoint (of vergelijkbaar) voor is te gebruiken, maar ik weet niet of ik de gemiddelde MKB-beheerder hoog genoeg inschat om dat veiliger te doen dan een Google-achtige omgeving.
Net vergeten te zeggen: CSA =>> OFF.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Goed punt. Ik ben nu een tijdje bezig met Google (zowel Picasa als Docs, ik ben nog steeds positief). Over de uitgebreidheid van de tooling, daar ben ik 't mee eens. Het is voor wat simpeler spul. Maar algemene zaken (uren bijhouden voor op 't werk, een inkomsten/uitgavenlijstje, recepten, vakantie-ideeen, etc) gaan prima. Ik zie hier toch echt wel potentieel. Indien mogelijk (en ik geen complexe layout-issues heb) gebruik ik het nu. Vooral omdat ik het ideaal vindt om zowel thuis als op m'n werk (of waar dan ook) alles bij de hand te hebben.sam.vimes schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:58:
Hoe zit 't met backups? Kan Google aansprakelijk gehouden worden als ik plotseling al mijn files kwijt ben? Kunnen ze de dienst zonder opgaaf van redenen beëindigen? Kan ik eenvoudig alle opgeslagen bestanden downloaden naar mijn eigen PC? Ik zou eerst even de algemene voorwaarden goed lezen voor ik mijn dierbare documenten aan een externe gratis leverancier toevertrouw.
Een aardig verhaal over het zo makkelijk mogelijk backuppen van alles (agenda, documenten, mail) staat hier een leuk artikel voor de geinteresseerden...
http://lifehacker.com/sof...ogle-apps-data-281635.php