Gaming LCD en de PoeHá!

Pagina: 1
Acties:

• Vise
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06-2025
Hey hello,

Ik heb een tijdje onderzoek gedaan naar diverse gaming LCD's en allemaal verschillende reviews bekeken over waar je op moet letten. En ben dus tot de ontdekking gekomen dat het een nogal lastige aangelegenheid is. Vanwaar ik nu hier ben beland.

Ik ben zelf een fanatiek CSer. Er mag dus geen sprake zijn van Ghosting. Hierdoor moet de ms (response time) zo laag mogelijk zijn. Nu zegt dit nog niet zo heel veel, want er zijn schermen die heel snel van black naar white veranderen (2ms nodig hebben) en 40ms nodig hebben om van black naar grey-black te veranderen.
Ik moet dus sowieso een laag en vooral -betrouwbaar- '1 /2 ms' scherm hebben en ben geïnteresseerd in een 19", ook het contrast is van belang (vooral voor die donkere plekken in bv. Dust 2 of de vents in Nuke). Hebben jullie enig idee welk scherm het dichtst in de buurt komt? (en welk scherm de meeste pro-fps spelers gebruiken?)

Daarnaast heb ik de Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E gekocht en hier zit LCD Overdrive op. Is dit überhaupt nuttig of manipuleert deze het scherm zodanig dat het eigenlijk helemaal niet goed is voor fps-ers?

Ook heb ik gehoord dat Acer op het moment slechte monitoren aflevert en dat het daardoor simpelweg geen goed plan is om deze aan te schaffen. Is dit een waar of is dit gewoon bullshit wat een kleine computerstore me heeft geprobeerd wijs te maken omdat ze er toevallig geen in voorraad hadden..?

Met vriendelijke groeten,

Thom