Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
'Nadat spelers door Michael Corleone benoemd worden tot Don van New York, kunnen ze hun macht uitbreiden over meerdere steden. Spelers kunnen hun families machtiger maken door handeltjes af te persen, illegale misdaadorganisaties te monopoliseren en nieuwe families te verslaan. Dit alles heeft tot doel om de machtigste maffiafamilie van Amerika te worden. In The Godfather II wordt “The Don’s View” geïntroduceerd om spelers te helpen met het beheer van hun imperium. Met deze innovatieve strategische meta-game kunnen spelers de hele wereld overzien terwijl ze hun familiezaken uitbreiden. Met behulp van “The Don’s View” kunnen spelers hun misdaadorganisaties opbouwen, verdedigen en uitbreiden, terwijl ze de activiteiten en plannen van rivaliserende families in de gaten kunnen houden. Spelers zullen ook leren hoe ze aan het hoofd kunnen staan van een criminele organisatie door een familie op te bouwen die uit gangsters bestaat, door nieuwe leden te rekruteren, bevelen uit te delen en hun beste misdadigers hoger op de ladder te laten klimmen.'

Verwacht voor: PC, Xbox360 en PS3

Minimum systeemeisen:
Windows XP (SP2) of Windows Vista
Intel Pentium 4 2.8 GHz of AMD 64 3000+ processor
Geheugen:1 GB (2 GB voor Vista)
9 GB vrije ruimte op HD
video card met Shader 3.0
(Nvidia GeForce 7800 GT of ATI Radeon X1600 Pro)
DirectX 9.0c kaart

Website: http://godfather2.ea.com/
Afbeeldingslocatie: http://www.videogamesblogger.com/wp-content/uploads/2008/08/the-godfather-2-game-screenshot.jpg

Eerste 10 minuten ingame sfeer impressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:30
Persoonlijk vind k t echt om van te huilen.Zo erg heb k t grafisch dit jaar nog niet eerder gezien. Ook de controls zijn op de PC tergend. :'(

Vind de performance van de game ook vies tegenvallen en het rijden is een drama :'( Dat EA zn centjes hieraan gespendeerd heeft, begrijp ik niets van. Het is jammer, het had misschien nog wat kunnnen worden

[ Voor 42% gewijzigd door Lampuhkap op 08-04-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik had ook echt zin om dit te gaan spelen. Deel 1 was niet heel erg moeilijk ofzo, maar nog wel vermakelijk. In de hoop dat deel 2 beter zou worden begon ik met vol goede moed. Maar dat werd al snel minder. Grafisch is het écht gedateerd. De besturing is bagger, vooral met auto`s. Dit zorgt er voor dat ik na een uur al niet meer geïnteresseerd ben in de rest van het verhaal. Ik stond er echt van versteld dat er nog zo`n slecht bestuurbare, lelijke games anno 2009 gemaakt worden. Zeker met zo`n licentie en EA erachter had ik toch wat meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Weer zwaar teleurstellend dit!

Verhaal:
Sjah....? Het "verhaal" is heel simpel, de stad (steden) overnemen en de don worden. Er is geen sfeer, of totaal niet een voor dit soort games. Het heeft zo een GTA Vice city sfeertje, gemengd met Scarface. Echt spannende missies heb ik nog niet gehad, het is ook allemaal meer van hetzelfde. Steeds handels overnemen, en proberen een ketting te vormen. Door zo een monopolie te hebben krijg je extra's (armor, wapens, ...)

Gameplay:
Controls: rondlopen heb ik niet onmiddelijk problemen mee, het keuzemenu voor je wapens is ook gemakkelijk en snel te kiezen. Wel enorm jammer dat je niet kan springen, en er ook geen echte moves zijn. Er zijn mss 10 verschillende execute-moves.
Stad: De handels zien er niet meer zo gecopy-pasted uit zoals in de eerste versie. De plattegrond van de gebouwen zijn wel nog hetzelfde, maar de look n feel niet. Ik had wat meer "verborgen" hoekjes willen zien, plaatsen die er in elke stad zijn, niet perse een functie hebben. Ook het aantal mensen en de interactie tussen mensen en stad is waardeloos.
Politie: veel beter dan in 1, ze staan niet steeds in je nek te hijgen. Een voetgangen in de buurt ziet je een misdrijf plegen en er ontstaat een cirkel. Als je in die cirkel blijft terwijl de politie er aankomt, zullen ze je vatten. Ben je op tijd weg is er geen vuiltje aan de lucht. Als je de pech hebt dat de politie achter je aankomt is er bijna geen ontsnappen mogelijk. Patrouilles kom je nooit tegen.
Crew: Goed uitgewerkt! Je kan je eigen crewleden kiezen. Deze kom je tegen in handels die je bezit. Elk heeft zijn eigen specialiteit (opblazen, kluizen open breken, kracht, ....). Ze helpen echt, ze lopen niet gewoon in de weg. De medic is ook handig. Ga jij of een crewlid dood, komt hij je in leven prikken. Enige nadeel is dat je, als je meer dan 3 crewleden kiest, moeilijk een auto vind.
Auto's: sjah, je hebt enkele modellen, snel gemodelled in 3D's Max door enkele studenten in ruil voor een broodje en een fanta. Of zo lijkt het toch wel. Ja, de ene auto gaat sneller dan de andere, maar daar blijft het bij. Het rij-gevoel is er niet, het is meer een soort glijden. Vooral het "bochtenwerk" dat je met de L-shift moet doen :|

Graphics:
Hoera! De auto's hebben nu doorzichtige ramen! Er kan wel nog steeds zo goed als niks stuk, het schademodel is echt beperkt per auto. Verder een schande dat EA zoiets nog op de markt brengt. Ja, iedereen zal dit spel kunnen installeren en vlot kunnen spelen, dat wel. Maar het had toch ietsje meer mogen zijn.

Uiteindelijk kan zowel deel 1 en 2 van geen kanten tippen aan bv Mafia, wat WEL heel goede graphics had (nog steeds meekan met G1 en G2), WEL een boeiend verhaal voorschotelde en WEL realistische auto's/motions had.

Wederom een gemiste kans van EA. Wachten tot het in de budgetbak ligt is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik vind dat jullie deels gelijk hebben, maar voor de echte fanboys <- is het toch wel leuk gedaan hoor. Ik vermaak me er iig wel mee. Het gevoel van zo'n strip club binnen lopen en met iedereen op de vuist te gaan en hele vette executeer moves uithalen.... tja ik vind het wel iets hebben. Ok de graphics mogen dan achterhaald zijn, het hoort wel bij deze tijd etc. Muziek/geluid is verder ook wel erg goed. Wapens/explosies klinken goed. Sfeer zit er wat mij betreft wel aardig in.

Ik snap dus bovenstaande meningen wel, maar ga dit toch zeker nog even spelen het paasweekend. Sowiezo denk ik dat dit wel echt een spel is voor de maffia liefhebber, die nemen bovenstaande feiten namelijk voor lief en spelen dit spel toch helemaal uit (zoals ik) ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik vond de game (PC versie) erg vermakelijk. Het hield me heel wat uren bezig en ik vond het vooral lekker wegspelen. Dan neem ik wel voor lief dat de graphics niet van deze tijd zijn.

Het slechtste deel van het spel is wel het autorijden. Het is hierboven al gezegd, maar benadrukken kan geen kwaad: Het is gewoon bagger hoe ze dat gemaakt hebben. Je kunt geen bocht normaal nemen. De auto's lijken meer op blokken beton die over het asfalt schuiven.

Het is wel leuk dat je je eigen crew bij elkaar mag zoeken. Het jammere vind ik dat je je crew alleen kan upgraden online, wat betreft de weapon license. Je moet dus online gamen om je crew te verbeteren, al moet ik zeggen dat de game prima te doen is door ze alleen te voorzien van de te kopen upgrades. Zorg voor een paar experts en wat advanced en de rest redt zich wel met basic.

Erg moeilijk was de game niet. Elke familie valt maar op 1 plek tegelijk aan en daardoor is het best eenvoudig om je rackets te verdedigen. Ik ben er 1 keer een kwijt geraakt, omdat ik vergeten was was verdediging heen te sturen, maar verder kon ik bijna alle aanvallen wel gewoon afslaan.

Snel zorgen dat je de Diamond ring en pistol ring in bezit hebt, want die leveren best een groot voordeel op.

Ik vind de sfeer ook wel wat weghebben van Vice City, maar dat vond ik ook de beste GTA ever, dus dat vind ik niet zo erg. De Maffia sfeer had er wel iets meer in mogen zitten al is het best aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223141

Ik heb hem sinds gisteren voor de 360, vond New York qua grootte een beetje tegenvallen.
Maar aan de andere kant, was t wel een goede opbouw naar Florida toe, die stad is al een stuk groter..

Vind het tot nu toe een vermakelijk spel.

Vraag me alleen af waar dat op de dodenlijst zetten van je Crew members nou goed voor is, enige wat ik kan bedenken is dat je een ander beter crewlid wil.
Kunnen je crewmembers je bedonderen zeg maar??

Wel een absoluut pluspunt is de vele mogelijkheden die er zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Vind ik ook, snap ook niet dat dit topic niet echt loopt, ik vermaak me prima met deze game! Review is net uitgekomen ook btw op gametrailers.com GF II krijgt een 8.4 :-)

http://www.gametrailers.com/player/47869.html check it out

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 223141 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:16:

Vraag me alleen af waar dat op de dodenlijst zetten van je Crew members nou goed voor is, enige wat ik kan bedenken is dat je een ander beter crewlid wil.
Kunnen je crewmembers je bedonderen zeg maar??
Je crewleden bedonderen je niet. De dodenlijst is precies bedoeld voor wat je zelf al aangeeft: Plaats maken voor een beter crewlid. Het is namelijk de enige manier op een crewlid te verwijderen. Ik heb het zelf het hele spel niet gebruikt. Je moet gewoon zorgen dat je crewleden neemt met advanced weapon license (en later zelfs expert, maar die vond ik niet in het begin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 12:33

rCk

Ik vind het zelf ook een goede game. De graphics zijn niet a la crysis (hoeft ook niet voor een sandbox game), de handling vind ik wel jammer dat die minder goed is als bijv. GTA IV. Maar dat mag de pret niet drukken, al met al vind ik het echt een relaxte game. Vind gewoon de Don spelen gewoon eens wat anders, vind het ook echt niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Nou, gister het spel gespeelt voor het eerst.. doet mij gewoon zwaar denken aan een heeeeele slechte ripoff van gta 4. Graphics zijn idd okay, maar besturing is prut, auto's rijden slecht, wat iemand al zei.. net alsof je aant bobsleen bent. Ik had hier al eerder wat van gehoord op een game site, toen waren ze vet enthousiast.. maar zo hard is een game me nog nooit tegen gevallen... helaas :(

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 13:23

Brons

Fail!

Toen ik het spel begon was ik het eigenlijk meteen zat. New York is gewoon zaad en het autorijden is al helemaal slecht. Ik heb echter even doorgezet en het begon in Florida toch wel grappig te worden. Ik heb het nu op mijn PC staan om te spelen als ik mij even verveel.

Het idee van het spel is wel goed. Ik weet niet of jullie Gangsters 1 nog kennen? Ik denk dat de makers van de Godfather 2 veel naar die game hebben gekeken. Een mix tussen Gangsters 1, Godfather 2 en GTA zou naar mijn mening perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik vond het echt waardeloos. Ik had het gevoel dat ik gewoon almachtig was en lekker kon rond rijden en gewoon zaken overnemen. Meestal deed ik dat in mijn eentje...

De steden zijn veelste klein, en hoe kan een random voorbij ganger in godsnaam weten wie jij bent en je om een gunst vragen.

http://www.metacritic.com...father2?q=the%20godfather

Bij metacritic hangt ie ook gemiddeld rond de 60. IS eventjes leuk(had hem binnen 5 uur uitgespeeld) maar is mij te arcade, en is niet echt moeilijk
Pagina: 1