Ik ben een reguliere expressie aan het verzinnen die een url uit een tabel moet halen, indien nodig zijn het meerdere urls.
Het heeft een paar voorwaarden waaraan hij moet voldoen:
namelijk een nummer wat ergens vooraan de tabel staat een de tekst tussen de link.
als voorbeeld heb je deze tabel
nu is dit een hele regel, maar als je goed kijkt zie je dat bij nummer 2009040814 geen download is not avaible en bij nummer 5 bijvoorbeeld wel met tekst available
Wat ik wil is dat bv een reguliere expressie maak om voor getal 2009040814 de link op te halen (indien deze er is, te zien aan tekst aviable) of voor nummer 5 of voor welk nummer dan ook. De nummers zijn bij mij bekend dus deze kan ik verwerken in de expressie.
Ik ben tot dusver gekomen tot het ophalen van de link met de volgende expressie:
nu moet ik dus alleen nog erin verwerken voor het getal...
Ik heb echter geen idee hoe ik dit kan doen, ik heb wel geprobeerd met
<td>5</td>* erbij te zetten maar dit was niet de oplossing...
hoe kan ik dat beter aanpakken?
Het heeft een paar voorwaarden waaraan hij moet voldoen:
namelijk een nummer wat ergens vooraan de tabel staat een de tekst tussen de link.
als voorbeeld heb je deze tabel
HTML:
1
2
3
| <TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="6" WIDTH="100%"> <tr><td class="lblauw">Merchant Sequence</td><td class="lblauw">Date Uploaded</td><td class="lblauw">Status</td><td class="lblauw">Download</td></tr><tr><td>2009040814</td><td>2009/04/08</td><td>new</td><td>not available</td><tr><td>5</td><td>2009/02/02</td><td>completed</td><td><a href="http://www.google.nl" target="_new">available</a></td></tr><tr><td>3</td><td>2009/01/29</td><td>processing</td><td>not available</td><tr><td>2</td><td>2009/01/29</td><td>processing</td><td>not available</td><tr><td>1</td><td>2009/01/29</td><td>processing</td><td>not available</td> </TABLE> |
nu is dit een hele regel, maar als je goed kijkt zie je dat bij nummer 2009040814 geen download is not avaible en bij nummer 5 bijvoorbeeld wel met tekst available
Wat ik wil is dat bv een reguliere expressie maak om voor getal 2009040814 de link op te halen (indien deze er is, te zien aan tekst aviable) of voor nummer 5 of voor welk nummer dan ook. De nummers zijn bij mij bekend dus deze kan ik verwerken in de expressie.
Ik ben tot dusver gekomen tot het ophalen van de link met de volgende expressie:
PHP:
1
| "/<a href=\"([^\"]*)\" (?:[^>]*)>available<\/a>/sU" |
nu moet ik dus alleen nog erin verwerken voor het getal...
Ik heb echter geen idee hoe ik dit kan doen, ik heb wel geprobeerd met
<td>5</td>* erbij te zetten maar dit was niet de oplossing...
hoe kan ik dat beter aanpakken?