Toon posts:

moederbord met meerdere processoren

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,
ik ben op dit moment veel aan het testen en aan het werken met hadoop, hiervoor moet ik een aantal machines inzetten voor het testen van zaken. Eigenlijk wil ik 1 xen server opzetten met daarin een aantal virtual linux omgevingen die het werk zullen doen.

Hiervoor wil ik een apart werkstation opzetten met eigenlijk een moederbord met daarop de mogelijkheid voor een aantal procs die elke weer meer dan 1 core hebben. Zijn er mensen die een dergelijke opstelling hebben draaien en zijn er mensen die me een moederbord kunnen aanraden of juist afraden die hier aan kan voldoen?

Wel even in gedachten houdend dat dit moederbord zeker een grote set aan geheugen moet kunnen herbergen.

Of zijn jullie van mening dat het beter is om 2 machines te bouwen met daarin maar 1 proc per moederbord met 4 core's of een soortgelijke opstelling.

Graag jullie gedachten hierover.

alvast mijn dank.

Johan.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05 23:25
Als ik me niet vergis zijn er een aantal mobo's waar je 2 socket 775 quads op kunt plakken..

(vond wel wat : http://global.msi.eu/inde...cat2_no=208&prod_no=1221# maar die is dan wel voor S771 Xeon proc's.. snuffel dan gewoon eens op de sites van de grote mobo fabrikanten. Vooral de mobo's voor servers kunnen vaak meerdere proc's bevatten)

Maar ik ben niet bekend met Hadoop dus ik denk niet dat dit advies bindend zal zijn.

Verwijderd

Op dit moederbord kun je bijvoorbeeld twee Xeon Quadcores zetten.
Druk je er twee van deze CPU's op en je hebt genoeg CPU power denk ik. :Y
Let wel even op dat je FB-DIMM geheugen nodig hebt, dit bijvoobeeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 20:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over multicpu borden is genoeg te vinden. Kijk welke kant je op wilt, Intel of AMD, of je het budget wil doen, of dat het echt een ongelimiteerd bedrag mag kosten.

Het maakt verder niet zo gek veel verschil met een single cpu systeem, behalve dat er vaak wat meer eisen aan cpu, mem en voeding worden gesteld.

In ieder geval zijn dit zaken die j prima zelf uit kunt zoeken, en omdat ik nogal mis wat je zelf hebt gedaan gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.