Autologin werkt niet altijd op het domein

Pagina: 1
Acties:

• ARKO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
Forum lezers,

op het moment ben ik bezig met het maken van een image voor collegezalen. Nadat het image geplaatst is gebeurd het volgende:
- Computernaam instellen
- Aanmelden op het domein
- Autologin (toegewezen vanuit AD)

Alles gaat goed, alleen stelt die het domein niet goed in. De pc probeert namelijk met de correcte username en password in te logen op COMPUTERNAME. Dit gaat niet omdat die moet inloggen op DOMEIN.

Als je dan eenmalig inlogd op het domein en hem dan een herstart geeft, dan doet die het wel.

We maken hier gebruik van Ghost, dus ik heb de mogelijkheid om een commando uit te voeren.
Op het moment ga ik even proberen een gpupdate /force te geven of een autologin.reg te laden.

Heeft er iemand een idee?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:37
voer als gebruikersnaam domain\username in, hierbij zal je altijd op het domein inloggen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Group policy preferences misschien een uitkomst en daarmee steeds die regkey weer terug laten zetten? Overigens staat met de meeste autologintrucs het wachtwoord plaintext in het register, wat ook weer sub-optimaal is :+

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ARKO.nu schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:26:
Alles gaat goed, alleen stelt die het domein niet goed in. De pc probeert namelijk met de correcte username en password in te logen op COMPUTERNAME. Dit gaat niet omdat die moet inloggen op DOMEIN.
Als je de registry tree ook bekijkt waar jouw entries in gezet worden, dan zie je daar ook een DefaultDomain staan.

Maar naast dat is user@domain.ext (upn, kerberos-proof) of DOMAIN\USER (ntlm variant) wel zo verstandig.
Ik zou er overigens voor kiezen die autologon gewoon met RunOnceEx éénmalig te doen, en daarna de registry entries in je cleanup te verwijderen.
Stuk nettter..

oh ja, over welke Windows variant hebben we het trouwens?

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 08-04-2009 17:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device