Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access 2007] JPG <-> OLE probleem

Pagina: 1
Acties:

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 15:50

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Het volgende probleem is er aan de hand:
Een gebruiker heeft 'n zelf ontworpen database waarin hij foto's wil plaatsen bij de records. Hoewel het niet de beste methode is (vanwege de enorme omvang die de database krijgt) doet hij dit al jaren middels een ole-object waar hij de afbeelding naar toe sleept.
Nadat Office Xp vervangen was door Office 2007 werkt dit voor jpg-bestanden echter niet meer. Ik heb de bestandstypen nagelopen en dit staat gelijk met mijzelf.
Bij mijzelf werkte het ook niet meer totdat ik van Office XP Photoeditor teruggezet samen met de graphic filters.
De gebruiker zit op een domein-netwerk, is op de lokale machine wel lid van de groep administrators.
Bij mijzelf ingelogd als domeinadministrator werkt het invoegen van de jpg-bestanden probleemloos (na enkele seconden is de foto er).
Bij de gebruiker echter blijft Acces (oneindig) hangen.
Ik heb de gebruiker als test even lid gemaakt van Domeinadministrators (incl. set primary group), maar dat lostte het ook niet op.
Waar kan ik gaan zoeken om dit probleem op te lossen, want het lijkt me een rechtenprobleem?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties