3.5mm jack geeft geen geluid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232548

Topicstarter
Hallo allemaal.
Als bijbaantje werk ik in een fabriek waar wij met bouwradio's enige vorm van muziek ontvangen.
Deze dus (klik)
Nu heb ik een tijd terug een wireless-fm transmitter gekocht om op deze manier mijn eigen muziek te kunnen horen. De kwaliteit viel tegen, maar het grootste probleem was het volume. Dit viel veel terug ivm. de normale radio ontvangst.
Aangezien ik dacht dat de radio een 3.5mm ingang/uitgang zou hebben heb ik vandaar een 3.5mm-->3.5mm jack kabeltje gekocht. Deze is speciaal gemaakt voor mp3/telefoon --> stereo.

Wanneer ik deze echter op mijn eigen stereo wil gebruiken krijg ik er geen geluid uit.
Betekend dit dat niet elke radio hiervoor geschikt is of doe ik iets fout?
(search gebruikt, geen relevant topic gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Wait.... what? :?

Probeer je nu de koptelefoon-uitgang van een mp3-speler o.i.d. aan te sluiten op de koptelefoon-uitgang van die radio? Dat gaat niet werken, ik hoop dat de 2 dikgedrukte woordjes duidelijk maken waarom?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xander schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:47:
Wait.... what? :?

Probeer je nu de koptelefoon-uitgang van een mp3-speler o.i.d. aan te sluiten op de koptelefoon-uitgang van die radio? Dat gaat niet werken, ik hoop dat de 2 dikgedrukte woordjes duidelijk maken waarom?
Gelukkig maar, ik wordt niet gek. :+
Ik vroeg de beste man van de betreffende winkel al, gaat dat wel werken?
'Ja, dat gaat prima werken'.

Ik heb nog een kabel liggen om mijn ipod met onze 'dure' surround-set te verbinden. Zou daar dit kabeltje dan ook voor bedoeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 18:45

bReChThOu

Team Belgium

Je moet je kabeltje steken in de microfoon-INGANG (of line-in) en niet in de koptelefoon-UITGANG van je radio =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Sjaak_Afhaak

Bleh!

beetje krom inderdaad, je probeert een signaal van een uitgang naar een uitgang te sturen :?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat dacht/wist ik ook al voor 99% zeker. Maar toch geloofde ik de beste man de de elektronica winkel. |:(
Ondanks dat het pakje nu al geopend is ga ik toch terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Van dewalt site:
http://www.toolsxl.nl/dew...r-dewalt-accus-p-528.html
Heavy Duty AM/FM radio-ontvanger met extra ingang waarop een CD-speler kan worden aangesloten.

Moet gewoon lukken dus. Zo niet dan is je aansluiting ergens kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 232548 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:51:
[...]
Ik vroeg de beste man van de betreffende winkel al, gaat dat wel werken?
'Ja, dat gaat prima werken'.
Die kabel is bedoeld om een 3.5mm jack uitgang te verbinden met een 3.5mm jack ingang, dat zal 'ie vast prima doen. :P
bReChThOu schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:52:
Je moet je kabeltje steken in de microfoon-INGANG (of line-in) en niet in de koptelefoon-UITGANG van je radio =)
Een microfoon-ingang op een bouwradio? Waarom denk je dat die er überhaupt opzit, voor het bouwvakkers karaoke-avondje? :+ Je weet nooit, maar het zou me verbazen als zo'n radio iets van een ingang had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

JT

VETAK y0

Microfoon ingang wil je sowieso niet gebruiken, dat signaal wordt nog extra versterkt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
HenkEisDS schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:59:
Van dewalt site:
Heavy Duty AM/FM radio-ontvanger met extra ingang waarop een CD-speler kan worden aangesloten.
Ah, toch een ingang dus... Dan is het alleen nog de vraag of dat wel een mini-jack is, 2x cinch lijkt me gebruikelijker.

@TS: Heb je het nu eigenlijk al geprobeerd op die DeWalt? Of alleen op je eigen stereoset? We gaan er nu met z'n allen vanuit dat die 3,5mm-jack inderdaad een koptelefoonuitgang is (dat schrijf jij, namelijk), maar het zou net zo goed een ingang kunnen zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Xander op 08-04-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xander schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:59:
[...]

Die kabel is bedoeld om een 3.5mm jack uitgang te verbinden met een 3.5mm jack ingang, dat zal 'ie vast prima doen. :P

[...]

Een microfoon-ingang op een bouwradio? Waarom denk je dat die er überhaupt opzit, voor het bouwvakkers karaoke-avondje? :+ Je weet nooit, maar het zou me verbazen als zo'n radio iets van een ingang had...
Ik heb duidelijk gemaakt dat het om een bouw-radio ging en volgens hem ging dat werken.
Lekker meezingen met alle 'top-hits van Neerlands bodem, je weet maar nooit met de bouwvakkers van tegenwoordig. :+
Maar blijkbaar is er toch wel behoefte aan uit de doelgroep voor wie de radio gemaakt wordt :p
HenkEisDS schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:59:
Van dewalt site:

Moet gewoon lukken dus. Zo niet dan is je aansluiting ergens kapot.
Dankje! Ik had dit dus ook al gevonden maar helaas over het belangrijkste heen gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Als ik zou weten wat Auxiliary betekend...

let me google that for myself: An auxiliary input. See Scart and Jack (connector).

Auxiliary port allows connection to CD Players, MP3 Players, and portable satellite receivers with an audio cable (cable not included)

edit: Oh en help me herinneren dat ik jullie nooit mijn electriciteit laat aanleggen. :p

[ Voor 14% gewijzigd door HenkEisDS op 08-04-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xander schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:02:
[...]

Ah, toch een ingang dus... Dan is het alleen nog de vraag of dat wel een mini-jack is, 2x cinch lijkt me gebruikelijker.

@TS: Heb je het nu eigenlijk al geprobeerd op die DeWalt? Of alleen op je eigen stereoset? We gaan er nu met z'n allen vanuit dat die 3,5mm-jack inderdaad een koptelefoonuitgang is (dat schrijf jij, namelijk), maar het zou net zo goed een ingang kunnen zijn?
My bad, alleen geprobeerd op mijn stereoset, nog niet op de DeWalt. Dat is dus wel alleen een koptelefoonuitgang. Ik vroeg het mezelf ook al af in de winkel: 'zijn ze nu ook al in staat om van uitgang naar uitgang te verzenden' :+
HenkEisDS schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:07:
Als ik zou weten wat Auxiliary betekend...

let me google that for myself: An auxiliary input. See Scart and Jack (connector).

Auxiliary port allows connection to CD Players, MP3 Players, and portable satellite receivers with an audio cable (cable not included)
Deze post volg ik niet (wat ongetwijfeld aan mij ligt).
Edit: Elektriciteit mag geen probleem zijn. Als wij op hetzelfde doelen: daar heb ik geen connectie mee! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 232548 op 08-04-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Komt van de internationale dewalt site. Ik dacht daar meer info te kunnen vinden. Maar ik wist niet wat Auxiliary betekende dus moest ik even opzoeken.

edit: Ik dacht dat je bouwvakker was. :o)

[ Voor 6% gewijzigd door HenkEisDS op 08-04-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HenkEisDS schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:15:
[...]

Komt van de internationale dewalt site. Ik dacht daar meer info te kunnen vinden. Maar ik wist niet wat Auxiliary betekende dus moest ik even opzoeken.

edit: Ik dacht dat je bouwvakker was. :o)
Dit topic loopt helemaal uit de hand. :+
Ik dacht dat je op mijn achternaam doelde: dat is een redelijk groot aannemersbedrijf.
Maar ik heb andere ambities dan het bouwvakker-schap.
Anoniem: 232548 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:45:

Als bijbaantje werk ik in een fabriek
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tsja, even op je bouwradio die CD-speler ingang opzoeken, linksonder op de achterkant, aldus de handleiding (onderdeel K op de plaatjes):
http://www.dewaltservicen...anual/626007-00,DC011.pdf

Kijken wat dat voor aansluiting is en daar een passende kabel voor regelen.

En als dat dat dus die aansluiting was waar je het al vanaf het begin over had, waarom noem je het dan in 's hemelsnaam een koptelefoon uitgang :?

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 08-04-2009 16:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die cd-ingang had ik al gevonden (helaas alleen op tast, aangezien de radio tegen de muur vastgezet staat), maar wist dus nog niet wat voor een ingang/uitgang dit zou zijn. Ik had dus inderdaad eerst even moeten opzoeken welke kabel ik nodig had voordat ik er blindelings vanuit ging dat het een 3.5mm jack moest zijn.
Weer wat geleerd voor volgende keer!

Excuses voor de onduidelijkheid van mijn topicstart, nu ik hem nalees snap ik wel dat daar onduidelijkheid over bestaat. Ook ik weet zelfs nu nog niet waarom ik daar 'koptelefoonuitgang' heb neergezet.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 232548 op 08-04-2009 16:44 ]

Pagina: 1