.NET applicatie: Probleem met verkrijgen juiste machtigingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Ik heb een applicatie in het .NET framework ontwikkeld en deze applicatie wil verbinding maken met het internet. Als ik de applicatie vanaf een netwerkschijf - dus niet op een lokale schijf - opstart dan wil deze nog weleens de volgende foutmelding geven:
"De aanvraag voor machtiging van type System.Net.WebPermission is mislukt"
Deze fout wordt alleen niet door elk systeem gegeneerd. Vanaf andere systemen wordt de applicatie wel succesvol gedraaid, ook al bevindt de applicatie zich op dezelfde plek (dus ook een netwerkschijf). Het probleem lijkt niet te liggen aan het besturingssysteem, versie van internet explorer, instellingen binnen internet explorer of de versie van het geinstalleerde .NET framework. Kan iemand mij vertellen hoe ik een computer in kan stellen om deze machtiging wel toe te kennen aan mijn applicatie?

Bij het compileren van de applicatie heb ik binnen Visual C# bij de security settings wel aangegeven dat het een "partial trust application" is die de "WebPermission" nodig heeft. Het probleem blijft alleen ook bestaan als ik de hele "ClickOnce" security settings uitschakel.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je moet eens zoeken op "Configure Code Access Security Policy". Het komt er gewoon op neer dat applicaties die vanaf een network share gedraaid worden geef full-trust hebben en dus veel minder rechten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 20:24
Wat bij mij altijd werkt is lokaal werken.
Alle code staat ook op de server maar dat gaat dan via sourcesafe bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

VS 2k8 kan en mag niet vanaf een externe bron draaien of bouwen (\\ binnen windows) of via een ntfs-hook.

Code lokaal halen en na editen uploaden (SVN CVS FTP) is de beste oplossing

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:59
@jan-marten en toaomatis: Hij heeft het niet over Visual Studio maar de applicatie die van een netwerk-schijf wordt opgestart.

of ik kan niet meer lezen...

Ontopic: Zit er misschien een verschil in de instellingen van de veilige-zone in IE/windows? Dat zou die foutmelding kunnen veroorzaken.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 23:32
In de Microsoft .Net Configuration tool (configscherm -> admin. tools) kan je je zones full trust geven, maar dat betekent wel weer een potentieel leak.

Betere manier: Je kunt met clickonce ook afdwingen dat de gebruiker expliciet moet aangeven dat jouw app full trust dient te hebben voor hij gedraaid mag worden, alleen weet ik niet of je daar een certificaat voor nodig hebt, volgens mij niet. Te vinden onder je properties tab van je project onder security. Zo hoef je ook niet elke client pc aan te passen, en je kunt precies aangeven wat je nodig hebt.

//edit: startpost lezen is ook een kunst. je had het al over clickonce. Probeer het daar eens als full trust. Ik weet dat wij internet apps (browser hosted WPF) gewoon fulltrust installed kunnen krijgen met clickonce.

[ Voor 16% gewijzigd door creator1988 op 09-04-2009 11:08 ]

Pagina: 1