Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
Afgelopen zondag heb ik mijn PC een aantal malen opgestart zonder aangesloten hardware (met alleen de stroomkabel dus). Na alles weer aangesloten te hebben werkt geen enkel USB apparaat (USB hub, muis, geheugenstick en externe geluidskaart) meer. Als ik een USB apparaat toevoeg dan krijg ik de tekst "onbekend apparaat" te zien. Geef ik aan waar de driver staat dan wil XP deze niet installeren. Ditzelfde gebeurde met een EXE installatiebestand van mijn Microsoft muis. Voor apparaten waarvoor geen driver is, zoals de hub, helpt automatisch installeren niet.

Ik heb na dit en dit topic doorgelezen te hebben het volgende gedaan:
  • Aan de systeemvariabelen een waarde toegevoegd zodat Apparaatbeheer ook alle verborgen apparaten weergeeft
  • De niet gebruikte USB apparaten verwijderen
  • Servicepack 3 opnieuw installeren
  • Toen dit niet hielp teruggegaan naar een herstelpunt van afgelopen zaterdag
Ook dit werkte niet, waarna ik ook alle actieve USB apparaten gaan verwijderen, in de hoop dat na een reboot Windows e.e.a. opnieuw zou installeren. Op dat moment bediende ik mijn PC via een PS/2 muis en toetsenbord die via een USB verloopje met mijn computer verbonden waren. Vreemd genoeg werkte deze apparaten als enigste wel, ondanks het feit dat ik ook hier de onbekend apparaat melding kreeg.

Wat kan ik nu nog doen behalve Windows opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 11:17
usb drivers opnieuw installeren. Dus niet van de apparaten, maar van de usb poorten zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
elmertje schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:30:
usb drivers opnieuw installeren. Dus niet van de apparaten, maar van de usb poorten zelf.
Goede tip, ik kan alleen mijn computer niet meer bedienen (heb geen PS/2 aansluitingen). Weet je daar wellicht een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 16:42
Misschien eens proberen op te starten met een hulp live-CD (vb. Bart PE), misschien nog
beter om de Windows installatie-cd eerst te gebruiken.

Als je in de toekomst nog eens dergelijk probleem zou hebben, probeer dan als
allereerste mogelijke oplossing de voedingskabel van je computer voor een 15 seconden
uit het stopcontact te trekken (dus PC helemaal zonder stroom zetten) en daarna terug
in het stopcontact te steken.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
RainerSGF schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:32:
Misschien eens proberen op te starten met een hulp live-CD (vb. Bart PE), misschien nog
beter om de Windows installatie-cd eerst te gebruiken.
Het lastige met een windows installatieschijf blijft dat ik muis en toetsenbord niet kan gebruiken. Ik heb al bedacht om de harde schijf in een andere computer van me te stoppen maar die heeft weer geen S-ATA aansluiting.
Als je in de toekomst nog eens dergelijk probleem zou hebben, probeer dan als
allereerste mogelijke oplossing de voedingskabel van je computer voor een 15 seconden
uit het stopcontact te trekken (dus PC helemaal zonder stroom zetten) en daarna terug
in het stopcontact te steken.
O, helpt dat? Hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Nog even als aanvulling: het opstarten in veilige modus helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

musicfreak schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:38:
[...]

Goede tip, ik kan alleen mijn computer niet meer bedienen (heb geen PS/2 aansluitingen). Weet je daar wellicht een oplossing voor?
Wat is er gebeurd waardoor zelfs je USB naar PS2 verloopje het niet meer doen?

Edit: Ik zou het ook een niveau lager zoeken, dus check even in je bios settings, of controleer mbv een Linux live CD of het daar wel werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door SeatRider op 26-04-2009 12:43 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik ken het probleem. Driver database is naar de knoppen. Weet niet meer hoe ik het opgelost, maar heb iets gedaan met driver(s).cab vanaf de cd te restoren en de inf bestanden restoren naar de windows\inf folder.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Heb me er vandaag toe gezet om mijn PC aan de slag te gaan. Heb een versie WinXP met SP3 gestart en allereerst gekozen voor herstellen. Dat gaat goed (muis en TB werken ook) , er wordt het één en ander geïnstalleerd echter tijdens het onderdeel "apparaten installeren" loopt Setup vast net voordat ik de taal- en toetsenbordinstellingen moet aanpassen.

Had de hoop nog even met mijn XP installatie verder te kunnen totdat Windows 7 uitkomt echter het lijkt er niet op. Iemand wellicht een idee hoe ik onder die vastloper uitkom? Misschien een bepaalde switch met setup.exe meegeven?
Pagina: 1