Wifi veroorzaakt storing op speakers

Pagina: 1
Acties:

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Sinds het in gebruik nemen van een sitecom wireless lan pci kaartje, de wl 181 300n -xr, heb ik last van gekraak uit mijn luidsprekers, de al wat oudere van een 4.1 set van Cambridge,
tijdens netwerkactiviteit.
Telkens wanneer ik een website open of erop navigeer, ik een film of muziek van mijn nas stream of iets download, is dit als gekraak hoorbaar uit mijn speakers. Het heeft niet te maken met het volume, als ik de speakers aanzet met een heel laag volume is het gekraak net zo hard als met het volume open. Wel is er verschil hoorbaar tussen lage of hoge netwerkactiviteit; flink bestand binnenhalen, of 720p film streamen resulteert in meer gekraak dan surfen.

Vanwege de niet al te handige layout van mijn ASUS M3A79-T-deluxe, zit mijn wifi pci kaart in het bovenste pci slot met vlak daaronder mijn Creative X-Fi Xtreme gamer geluidskaart. In eerste instantie dacht ik dat dat op de één of andere manier electro magnetische storing veroorzaakte, maar als ik mijn koptelefoon gebruik die ook op de geluidskaart zit heb ik hier geen last van. Het gekraak is dus alleen hoorbaar over mijn speakers.

Ik draai op deze pc Vista Home Premium 32bits, en het installeren en werkend krijgen van Wifi op deze pc heeft heel wat voeten in de aarde gehad, vanwege het gehannes met drivers en de slechte ondersteuning van Sitecom (imao). Ik heb de boel uiteindelijk draaiend gekregen met drivers van chip fabrikant Railink.
Ik ben dan ook erg huiverig om hier weer mee te gaan klooien (voor mijn vrouw is weer een kabel langs twee trappen naar beneden géén optie ;) )
Ik heb de kaarten wel omgewisseld, dus geluid boven en wifi eentje naar beneden, maar dit had geen effect.

Zou het te maken kunnen hebben met de niet zo high end kwaliteit van de speakers van Creative Cambridge Soundworks? (oftewel; heb ik een excuus voor eens een sjieker setje te halen :) )

Excuseer als dit topic toch niet in netwerken thuishoort, heb dit zo gegokt.

PC gameplay geen multiplatform!

• -LS-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40

-LS-

Happy as a pig in shit

Heel goed mogelijk dat het aan je speakerset ligt. Ik heb dezelfde speakerset en hetzelfde probleem met een Linksys WRT54G. Nu gebruik ik WIFI niet en heb dit uitgezet, maar het probleem is herkenbaar.

(is dit al voldoende excuus voor een sjieker setje ;) ?)

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou het te maken kunnen hebben met de niet zo high end kwaliteit van de speakers van Creative Cambridge Soundworks? (oftewel; heb ik een excuus voor eens een sjieker setje te halen )
Waarschijnlijk zijn ze heel slecht afgeschermd ja en helpen dus nieuwe, wel goed afgeschermde speakers.

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-03 00:26

Vae Victus

Awesome God

Ik kan me best voorstellen dat dit door de activiteit van je draadloze netwerk kaart komt. Dit probleem heb je namelijk ook als er bijvoorbeeld een mobiele telefoon af gaat. Misschien is een oplossing andere kabels proberen die van je pc naar je speakers lopen. Een andere mogelijkheid is misschien de stralingsterkte van je draadloze netwerkkaart of draadloos accesspoint aanpassen. Bij die van mij is dit iig mogelijk. Misschien kan je zelfs een andere frequentie/kanaal kiezen.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• krakbracket
Bedankt voor de reacties. De tip over het wisselen van kanalen ga ik zeker gebruiken en verder is het echt eens tijd voor een mooie upgrade van mijn speakerset.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:13

franssie

Save the albatross

je kan ook HF ferriet kernen om je kabels (voeding an audio) klikken om te proberen zo het hoogfrequent signaal te blokkeren, zou meten werken en met een paar euro per stuk zijn ze goedkoper dan een nieuwe set.
Even een vraagje - die speakers hangen niet aan de computer waar die sitecom aan hangt?

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 08-04-2009 15:35 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• krakbracket
De Speakers zitten aan mijn multimedia/ game pc. Hierin zit de Sitecom pci kaart. Deze bak staat op zolder. Mijn laptop, die door het hele huis gebruikt wordt en een G netwerkkaartje intern heeft, heeft geen last van storing in het via de speakers.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:13

franssie

Save the albatross

Dan kan je eens een ferriet kern om je voedingskabel klikken (zoals je dat bij steeds meer kabeltjes ziet tegebwoordig, de kabel gaat erin, loopt er omheen en dan aan de andere kant er weer uit). De hoog frequente Elecotro Magnetische straling is in blijkbaar in elk huishouden is zo hoog dat ze die er al standaard omdoen. 'Oudere' apparatuur heeft het niet maar je kan ze los kopen bij een electronica winkeltje oid, of van een oude kabel aftrekken (maakt niet uit als het plastictje breekt - we hebben plakband).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• krakbracket
Het zat hem dus inderdaad in de bouwkwaliteit van de speakers, althans in ieder geval in de afscherming voor electro magnetische storingen.
het setje van philips dat er nu aan hangt geeft geen storing meer.

Pagina: 1