Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Terugkerende Steam error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers, ik heb een irritant probleempje met Steam waardoor ik geen enkel Steam gerelateerd spel meer kan opstarten (waaronder mijn favo spel van het moment, L4D). Normaal start Steam gewoon op na het opstarten van de computer, maar de laatste tijd krijg ik deze error:
Steam.exe (main exception): Win32 StructuredException at 0042458F: Attempt to access a page that was not present, and the system was unable to load the page. For example, this exception might occur if a network connection is lost while running a program over the network.

Deze heb ik al eerder gezien, toen heel Steam opnieuw geïnstalleerd (plus de games). Hij werkte een dag of...2, denk ik, tot ik gister of eergister de error wéér zag opduiken. Het vervelende is dat ik geen idee heb waar het aan ligt. Op mijn laptop start Steam normaal op, dus volgens mij is er niks aan de hand met Steam zelf (zoals vaak wél het geval is). Heeft iemand misschien meer informatie, of weet waar dit aan ligt? Ontbreekt er informatie die ik nog moet geven? Alvast bedankt in ieder geval.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lijkt erop alsof een pagina die steam wil laden (vaak de homepage met alles sales enz) niet wil laden. Wellicht dat een firewall te fanatiek bezig is met de error?

Daarnaast zou ik ook een ticket maken naar Steam/ Valve toe (ervanuitgaande dat dit een steam error is en niet een Windows melding, dat mis ik in je verhaal).

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten welke firewall, behalve die van Windows zelf, en daar staat Steam mooi op uitzondering. Ik heb verder ook niks veranderd aan de firewall dat hij nou gaat liggen zeiken.
De error komt overigens telkens als ik Steam wil opstarten, of dat nou nu is of als de pc wordt opgestart, maar staat niet in een mooi, groen gekleurd Steam venstertje. Of het dus een Steam of Windows error is weet ik niet heel zeker.

Verwijderd

Ik zie geen specs. Het lijkt op een probleem met de bestanden van Steam. Dus of schijfprobs, of virusje of zo. Dus chkdsk/f op die schijf laten lopen en virusscanner.

Verwijderd

Topicstarter
chkdsk/f dus, ok. En dat moet via...de herstelconsole die je krijgt vanuit het opstarten vanaf de Windows cd-rom? Een virusje zal het denk ik niet zijn, zoiezo draait mijn virusscanner elke dag (AVG), net mijn HD nog geformateerd. Denk dan eerder dat het mijn HD is, het beestje is al 2.5 jaar oud.
Anyway, mijn specs nog voor de zekerheid:
Windows XP 32 bit
3 GB RAM
GeForce 8800GT 512MB
AMD Athlon 64X 6000+ 3.0 Ghz
ASUS A AM2 M2N-E ATX
WD 250GB 16MB SATA I RAID WD2500YD

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 00:52

Grannd

da Granndest

Ga eens naar http://store.steampowered.com/ dan kan je kijken of het aan de homepage van steam ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan ;) Heb ook mijn laptop al opgestart, die ook Steam heeft, en daar start Steam wel gewoon op.

[ Voor 190% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 13:15 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

Kan je een screen maken van de error? Dan kunnen we kijken of het een windows error is of niet.

Overigens kan je hier zien :

http://supportwiki.steamp...win32+exception&go=Search

Dat er wel vaker zo een soortgelijke error voorkomt door spyware...... Wellicht toch even goed scannen met Spybot SAD? (of iets anders)

Ow en:

http://www.microsoft.com/msj/0197/Exception/Exception.aspx

en wat ook schijnt te werken:

1. Logout of steam if you can, Settings > Logout (if not just skip this step)
2. Close Steam
3. Delete Clientregistry.blob in C:\program files\steam\
4. Start Steam and login again

en dat allemaal gevonden met maar 2 minuten zoeken *O*

http://tinyurl.com/dxc5xr

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 09-04-2009 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja google heb ik ook wel gebruikt ;) Maar dan kom ik uit bij dat floating exception, wat ik niet heb. Aan Windows had ik niet gedacht, maar goed, hier een screenie van de error:
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/7339/steamerror.jpg
Edit: zo moet et goed zijn :)

PS: Yay voor steampunk! (de achtergrond :P)
PPS: Ik zal overigens ook wel even Spybot SAD downloaden en laten lopen, je weet inderdaad maar nooit.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 15:27 ]

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 09:10

shades

huh ?

Steam wil bij mij sinds gisteren ook geen verbinding meer maken - ding zegt niet geconnect te zijn met het internet maar dat is mijn pc wel degelijk. Bij de troubleshoots van steam staat dat ik nod32 zou moeten verwijderen maar dat draait, net als nod32 al minstens een jaar :? - lijkt me geen optie. Ook al even de firewall (vista64ultimate) gedisabled als mogelijke steam-oplossing maar mag niet baten.

Enige wat anders is is dat er sinds het niet meer werk cod:waw (legaal) op mijn machine is geplaatst via een retail dvdtje maar dat kan het toch nooit zijn ?

Iemand ?

Steam opgehaald, uitgevoerd -> repair en gaan weer :?

Vaag

[ Voor 5% gewijzigd door shades op 09-04-2009 18:29 ]

https://k1600gt.nl

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 15:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Je hebt een aantal bestanden die je zo kan weggooien welke steam dan weer opnieuw download. Waar het meeste fout mee gaat is zoals Notna al zei ClientRegistry.blob, maar ook Steam.dll en steamclient.dll willen nog wel eens voor problemen zorgen.

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 09:10

shades

huh ?

Freddy_Fish schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:30:
Je hebt een aantal bestanden die je zo kan weggooien welke steam dan weer opnieuw download. Waar het meeste fout mee gaat is zoals Notna al zei ClientRegistry.blob, maar ook Steam.dll en steamclient.dll willen nog wel eens voor problemen zorgen.
Heb in al die jaren nog nooit problemen gehad maar 1x moet de 1ste x zijn :D

https://k1600gt.nl

Verwijderd

Topicstarter
Freddy_Fish schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:30:
Bijna vergeten, heb het geprobeerd en voila: problem solved :D Bedankt mensen, Steam doet het weer :)

Verwijderd

Dit helpt idd,maar wat wel opvalt is dat veel mensen problemen met steam hebben gekregen
sinds Left4Dead uit is gekomen.

Verschillende mensen die ik ken moesten zelfs hun hele Windows er op nieuw opzetten.

Denk dat ze bij Steam niet hadden verwacht dat L4D zo populair zou worden.
Kijk maar eens hoeveel Steam en L4D updates er in die tijd zijn geweest,zijn er opvallend veel.

Verwijderd

Topicstarter
Was ik helemaal blij dat Steam het weer deed, gaat het wéér mis. Deze keer tijdens het updaten. Ik heb al geprobeert ClientRegistry, Steam.dll en steamclient.dll te verwijderen, maar telkens als Steam deze opnieuw wil downloaden krijg ik de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/9358/teringsteam.th.jpg
Ik vermoed dat mijn HDD een beetje aan het kloten is, ik krijg namelijk de laatste paar dagen ook onverklaarbare freezes van mijn pc elke paar seconden. Soms zit er een minuut tussen, soms komen er een paar korte freezes achter elkaar, soms duurt een freeze een halve minuut en soms een paar seconden. Vooral Firefox slaat dan kort vast, filmpjes kijken op youtube bijvoorbeeld is echt een ramp, gamen is ook onmogelijk. Voor mijn computer fatsoenlijk te gebruiken is (na het opstarten) zijn we ook al soms ruim 10 minuten verder, hiermee bedoel ik als ik mijn wallpaper en dergelijke al kan zien, eer ik bijv. MSN kan gebruiken of gewoon Firefox ben ik 5-15 minuten verder. Zou alles in verband kunnen staan? Die Steam error, trage opstarten en willekeurige freezes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 14:17 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

hmm, blijkbaar is de speex codec weg (voor voice communication) Ik zou heel steam reinstallen, maar ook een test op je HDD draaien. Vaak hebben de fabrikanten van de HDD's wel test tools op de site staan om te kijken naar je hdd. Als blijkt dat die niet goed meer is moet je daar naar kijken. Anders steam reinstallen (maak wel ff een handmatige backup van je steam map games (dus de map die de naam van je email adres heeft....) Scheelt je weer downloaden van games ;)

Of beter nog, reinstall Steam over de huidige steam heen. Moet ook werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment een Error Scan aan het uitvoeren met dit programmaatje: http://www.hdtune.com/
Bedoel je zo'n test?
Ik ga overigens meteen Steam even eroverheen installeren :) Bedankt voor de tips.

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update (en sneaky bump), ben tegen een aantal...probleempjes gelopen tijdens het scannen van mijn HDD (met dat programma) en het herinstalleren van Steam, samengevat in deze screenie:
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/5351/steamenhdscan.th.jpg
Zoals je kan zien is het scanprogramma érg traag, die 6 mb/s is nog heel wat, vaker is het 0.6 mb/s. Raar genoeg was dat in het begin niet zo. Ook reageert het programma zelf heel sloom, de secondes tikken bijvoorbeeld niet netjes af. Zoals ook te zien is is er bij het installeren van Steam ook een error gekomen. Ik heb nu werken geen idee meer wat er aan de hand is :S

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 11:29

JW1

Lijkt erop dat je schijf stuk aan het gaan is.
Als je in de commandprompt chkdsk /f /r op je partities laat draaien en dit later terugkijkt (voor de systeempartitie in de eventlog onder logboek Toepassing, bron Winlogon) is de kans groot dat er een waarde groter dan 0 kB staat bij bad clusters.
Ik adviseer je dan een andere schijf te kopen en zsm te backuppen. Zijn er geen bad clusters (wat me zou verbazen, gezien HDTune), kijk dan eens naar drivers voor je schijfcontroller.

[ Voor 28% gewijzigd door JW1 op 15-04-2009 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor die tip, maar nu ga je íets te snel voor me :P Als ik het goed begrijp moet ik dus eerst C:/chkdsk/f doen in commandprompt, daarna C:/chkdsk/r en datzelfde daarna voor de D schijf, klopt dat? Nu vraag ik me alleen nog af waar ik Logboek kan vinden (en dan Toepassing > Winlogon, als ik het goed begrijp). Als dat allemaal duidelijk is kan ik na het werk meteen aan de slag, hartstikke bedankt alvast :)
Pagina: 1