[WIN2K8] Server 2000 based DFS niet goed ondersteund ?

Pagina: 1
Acties:

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:56

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik kom een vreemd probleem tegen met DFS, we zijn recentelijk gedeeltelijk gemigreerd naar server 2008 enterprise en het lijkt erop dat bepaalde vormen van DFS niet compatible zijn met 2008 die in 2003 standaard wel werkten.

In 2003 standaard hadden we de volgende vorm van DFS (in win2000 server mode): \\ad-domein.tld\share$ met als root share: \\server\share$ en dat op verschillende servers. De DFS root naam is dus hetzelfde als de share naam op de server.

Deze structuur is met dezelfde opzet ook toegepast op een 2008 enterprise server en dit werkte ook, totdat de server werd gereboot en alle DFS links op de 2008 server niet meer toegankelijk waren (degenen op 2003 werkten nog prima). De links op server 2008 waren aangemaakt via de oude legacy DFS console op een 2003 server.

Nu probeer ik deze DFS links opnieuw aan te maken in server 2008 ipv in 2003, en daarin kom ik fouten tegen die tot nu toe nog nergens te vinden zijn op internet. Als ik een nieuwe DFS namespace maak op de 2008 server, en ik wijs een share toe die niet in c:\DFSroot staat, dan krijg ik ongeacht de share naam altijd de volgende error:
"The namespace server \\server\share$ cannot be added. The system could not find the volume specified."
Als ik DFS in c:\DFSroot aan maak, dan lijkt het goed te gaan (nog niet uitgebreid getest), maar je kan ook een andere locatie selecteren dus ik neem aan dat dat ondersteund wordt.

Iemand die me verder op weg kan helpen?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar maak je dan een DFS (delegated) root aan, of een link?
ps:
http://blogs.technet.com/askds/default.aspx is nuttig linkje nog.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 08-04-2009 16:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:56

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Bedankt voor de link, ik heb vandaag even tijd gevonden om met het probleem verder te gaan, hier nog 2 screenshots, dat maakt het probleem misschien iets duidelijker: configuratie, error.

Ik ben er nu achter dat het probleem zich specifiek voordoet op het volume met schijfletter E, alle configuratie varianten die ik probeer op de C schijf werken gewoon zonder problemen. Op de een of andere manier kan DFS op deze server dus niet goed overweg met mijn E volume, wat een primaire partitie is naast de C partitie.

Ik zal na Pasen eens aan de slag met logging om te kijken wat er nou precies aan de hand is.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert