Vista login is erg traag.

Pagina: 1
Acties:

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik heb 2 computers met de volgende specs:

MIJN HP TX2650ED TABLET PC

- 12,1-inch WXGA high-definition HP BrightView breedbeeldscherm
- Geïntegreerd touch-screen (geoptimaliseerd voor peninvoer)
- AMD Turion™ X2 Ultra dual-core mobiele processor ZM-82 2,2 GHz Level 2 cache 2 MB
- ATI Radeon™ HD 3200 video met 64 MB scherm cachegeheugen
- 4096 MB DDR2 Geheugen (2x 2048MB)
- Geïntegreerde vingerafdrukscanner
- 320 GB Samsung Sata 2 HD (heb er een seagate 500GB ingezet)
- Lightscribe Super Multi dvd-writer met ondersteuning voor dubbellaags
- 802.11a/g/n WLAN
- 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN
- HP Pavilion Interne Bluetooth module
- HP Pavilion webcam met geïntegreerde microfoon

MIJN DESKTOP GAMING PC

- Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless Edition
- AMD Phenom 9850 Quadcore (2,51Mhz)
- 8 GB DDR-2 G.E.I.L Geheugen.
- XFX Nvidia GTX280 PCI-E (oude versie)
- 4x500GB 2x750GB 1x1TB Seagate Sata II
- LG Lightscribe DVD-RAM Drive Sata II
- Pinnacle Systems PCI Analog Pro TV Kaart.
- Promise Fastrack 4310 4xSata controller card

Op bijde computers draait Windiws Vista Ultimate Edition SP1 (US), met een legale licentie.
ook staat er de volgende software op

- Office 2007
- McAfee Total Protection 2009
- Acronis True Image 2009
- Farstone Virtual CD
- Windows Live Messenger 2009, Live Mail, Live Agenda en alle andere live software behalve het family gebeuren.
- Skype 4.0
- Nero Burning Rom 9
- Limewire
- Steam
- EA Downloader (nodig voor crysis)

het probleem

Bijde computer starten gewoon goed op en loggen goed snel in.
Ik kan meteen zien dat McAfee en skype al geladen zijn en werken, echter loopt de machine dan ineens vrijwel compleet vast voor ongeveer 1min :( en pas dan als de live messenger geladen is komen in een keer alle andere iconen erbij en draaien de machines voor de rest perfect.

Messenger is het niet want zelf als ik die verwijder loopt hij nog steeds vast, en aangezien ze het bijde precies het zelfde doen vermoed ik dat het een software matig probleem is.
Ik heb filesharing niet eens aanstaan onder windows vista dus dat is het ook niet.

Hebben hier nog meer mensen last van ? (kon er niets over vinden) en is er een oplossing voor bekent ?
Ik heb meerdere posting gevonden, maar allemaal zonder een oplossing.... :X

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 15:55

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Heb je beide systemen volledig geupdate?
Verder ben ik niet kapot van mcafee maakte mijn systeem ook traag, wel onder xp, en snel vervangen door avast.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik heb mijn laptop laats van een nieuwe grote 500GB HD voorzien en toen moest ik windows opnieuw installeren met alleen een volledig geupdate versie van windows en live Services gebeurt het nog... zonder McAfee.

Daarbij zijn mijn systemen niet traag, ze werken goed en snel nadat ze klaar zijn met laden.

offtopic:
ik wou dat ik die tablet nooit gekocht had, krijg er met geen mogelijkheid linux werkent op :'(
Het draait wel maar de vinger afdruk lezer alsmede het touchscreen en draaien van het scherm werken niet onder zowel ubuntu als mandriva en opensuse.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 15:55

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik weet niet zeker of wat ik nu zeg zin of onzin is maar wat mij binnen schiet met live services dat ze een actieve internet verbinding nodig hebben om goed te functioneren. Dus wellicht kan het zijn dat voordat hij zijn login sequence voltooien kan dat hij wacht tot er een actieve verbinding is. Ik weet niet of je wireless of wired connections gebruikt.
Zoals ik al zij ik weet niet of dit uberhaupt ergens op slaat heb er zelf geen ervaring mee. Al helemaal niet met windows live services want die knikker ik er altijd als eerste af.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Ff in de msconfig file (hoe noemt dat nou weer in Vista? :) ) aanpassen en de opstart programma's 1 per 1 uitschakelen, herstarten totdat ie wel goed doorboot, dan weet je het. (natuurlijk wel de progs na rebooten terug inschakelen.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 11:11
Schakel McAfee eens uit bij het opstarten, misschien is het een of andere functie die niet compleet is geladen.
En over je Linux-probleem, plaats je probleem eens in NOS, daar kunnen ze je misschien helpen :)

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Zolang windows goed werkt heeft het ook zijn scharmes :-)

Zal het eens proberen met msconfig, kijken wat ie doet.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 11:11
Vergeet bij msconfig ook niet bij de McAfee services te kijken, en niet alleen bij het tab Opstarten :)

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
ik ben gediplomeerd systeem ne netwerk beheerder, dat had ik zowieso gedaan, maar toch bedankt voor je reactie... je weet maar nooit natuurlijk.

Pagina: 1