Physix?! 9800 gx2 en 8800gt voor Physix?

Pagina: 1
Acties:

• Em!L
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Hey allemaal,

heb een 9800x2 gekocht en heb nu een 8800gt 'over' wou deze in de verkoop gooien, maar kreeg een berichtje van iemand die me wist te vertellen dat ik deze kaart als physix kaart kan gebruiken naast mijn 9800 gx2.

Weet iemand hier het fijne van? Hoe doe ik dat? plug&play of moet ik hiervoor andere dingen gaan veranderen?? Mijn mobo is een Asus maximus Formula SE (crossfire only)

Kijk uit naar jullie antwoord....

alvast bedankt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 19:04

M2M

medicijnman

knikker de 8800GT in een leeg PCI-E slot (full size is aan te bevelen, een 4x of 1x slot kan uitgezaagd worden, let er wel op dat je 2e 16x slot misschien niet op 16x werkt, of zelfs lanes van je primaire PCI-E slot afsnoept)

uninstall de oude nvidia drivers, en reboot in veilige modus. Driver cleaner er overheen, opnieuw opstarten en nieuwe drivers van de nvidia website halen

Vervolgens in de nvidia config panneel aangeven dat je physics op de 8800GT wilt hebben draaien en alles is OK

testen met de Demo's van nvidia (fluid demo)

maar in jouw geval hoef je je geen zorgen te maken over de lanes van je PCI-E sloten, of het uitzagen van een PCI-E 1x slot. je hebt volgens mij een PCI-E 16x slot op 16x snelheid over die je mooi kunt gebruiken voor je physics kaart.

houd wel eventjes de voltages in de gaten tijdens een 3dmark sessie terwijl je de fluid demo hebt draaien. Als de 12V lijn te hard inzakt dan is je voeding misschien aan de krappe kant.

de snelheidswinst ligt enorm aan de game zelf. Sommige leuke effecten in mirrors edge zijn wel grappig, of de physics levels in UT3. Het is eigenlijk voornamelijk de patsfactor van een videokaart voor physics dat zo'n setup leuk maakt >:)

[ Voor 39% gewijzigd door M2M op 08-04-2009 13:36 ]

-_-

• Em!L
Dat is makkelijk, bedankt voor de duidelijkheid!

Zal ik hier een grote snelheidswinst mee behalen? ligt aan de game zeker? heb een q9450@3.8 als cpu.

[ Voor 52% gewijzigd door Em!L op 08-04-2009 13:34 ]

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:30

superwashandje

grofheid alom

zou dit ook kunnen met een radeon en een geforce in combinatie, waarbij de radeon voor de graphics gebruikt word en de geforce voor de physics? (lijkt me niet eigenlijk ivm drivers). windows 7 kan toch verschillende drivers tegelijk aansturen? daar zou het dan op moeten kunnen toch?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• MiQie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10-2023
Weet er iemand wat de minimum eisen zijn voor een aparte physics kaart? Ik heb bv nog een 8600gt met 256mb ddr3 liggen. Is dat voldoende en hoe verhoud deze zich dan tot een 'echte Ageia physics' kaart?

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 16:36
De SLI Zone site bevat een mooi overzichtje met mogelijk configuraties. Er is alleen niet duidelijk uit op te maken of er voor de Multi-card setup een SLI geschikt moederbord voor nodig is.

• Em!L
Weet dat physix niet echt intensief is, tenminste voor een GPU niet (paralel processing) het gaat je cpu dus ontlasten, volgens nvidia is elke 8xxx kaart hier geschikt voor.

@superwashandje: Gezien nvidia de physix tent gekocht heeft betwijfel ik of het met ati en nvidia in 1 systeem gaat werken. Nvidia zal ongetwijfeld ervoor gezorgd hebben dat dat specifieke vinkje niet verschijnt als je er een ATi kaart naast zet. Maar misschien ook wel, iemand praktijk ervaring??

• Em!L
http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_home.html

Linkje naar games die physix ondersteunen, voor andere games is het rendement 0,0.

Verwijderd

Ja, een videokaart vanaf de GT8*** series met minimaal 256mb kunnen PhysX doen als ik het goed heb.
@Superwashandje, volgens mij kan het wel inderdaad met Windows 7 ;)

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:06:
Ja, een videokaart vanaf de GT8*** series met minimaal 256mb kunnen PhysX doen als ik het goed heb.
@Superwashandje, volgens mij kan het wel inderdaad met Windows 7 ;)
volgens mij moet het in windows xp ook kunnen, door alleen physics drivers te installeeren en aan te geven dat die op de nvidia kaart moeten draaien. Vista heeft er wat meer moeite mee. De bronnen hiervoor ben ik helaas kwijt.

-_-

Verwijderd

Ook al met Vista en xp ?
Ik dacht alleen met Seven, omdat Microsoft iets had gedaan in het systeem zodat je meerdere videokaarten te gelijk kan gebruiken.

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:50:
Ook al met Vista en xp ?
Ik dacht alleen met Seven, omdat Microsoft iets had gedaan in het systeem zodat je meerdere videokaarten te gelijk kan gebruiken.
zie hier bijvoorbeeld voor meer info.

-_-

Pagina: 1