Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coltje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-07-2023
Beste tweakers,

Ik ben van plan nieuwe tv te gaan kopen, maar er zijn zoveel verschillende merken / modellen en eigenschappen dat ik er niet echt meer uit kom.

De tv wil op op mijn pc aansluiten (ati 2900xt video kaart) werk nu op een full hd desktop resolutie.
Ben van plan films, anime en eventueel games op de tv af te gaan spelen. En gewoon tv / dvd's kijken natuurlijk

Heb in verschillende topics gelezen dat je het verschil niet ziet tussen full en hd ready weet niet of het uitmaakt als ik hem aan mijn pc koppel of het beter is om full hd te nemen omdat mijn desktop ook full hd is.
Ook ben ik er niet helemaal uitgekomen of 100hz nou belangrijk is voor het koppelen aan de pc.

Ik wil een 40-42 inch tv onder de 800 euro.
Een tv die mijn intressant lijkt is deze:
Philips 42PFL3403

Kunnen julie een tv aanraden die aan mijn wensen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
Wellicht heb je wat aan de handleiding die hier staat geschreven:

http://www.hardware.info/...GWa/Workshop_PC_op_de_TV/

Word ook ingegaan op welke tv's geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coltje
  • Laatst online: 27-07-2023
jbcyber schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:54:
Wellicht heb je wat aan de handleiding die hier staat geschreven:

http://www.hardware.info/...GWa/Workshop_PC_op_de_TV/

Word ook ingegaan op welke tv's geschikt zijn.
Dank je wel voor de link staat veel nuttige informatie in, echter staat er niks in dat artikel over 100hz dat vind ik wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 12:33
Ga gewoon in de winkel verschillende tv's testen op beeldkwaliteit.

Verschillende merken gebruiken de term 100hz voor verschillende technieken. Vaak wordt hierbij een tussenframe berekend en tussen de 50hz beelden geplaatst. Het ene merk doet dit beter dan het andere.
Bij andere merken worden de 50hz beeldjes gewoon 2x getoond.

Iedere full hd lcd is geschikt voor aansluiting met een pc, gewoon via dvi-hdmi. Eventueel via vga, maar lang niet alle tv's accepteren 1080p over vga.