extra info voor - Apple verhoogt prijzen populaire nummers i

Pagina: 1
Acties:

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 11:51
nieuws: Apple verhoogt prijzen populaire nummers in iTunes

Ik heb wat extra info welke nu nog niet in het artikel staat:
Zie mijn reactie: Gody in 'nieuws: Apple verhoogt prijzen populaire nummers in iTunes'

En wellicht dat een andere titel voor het artikel beter zou zijn?
"Apple past prijzen Itunes store aan." ipv "Apple verhoogt prijzen populaire nummers in iTunes"
aangezien er ook titels voor 0.69 bijzitten (niet veel titels wellicht, maar toch)

En eventueel nog een verwijzing naar het vorige nieuwsbericht op tweakers:
nieuws: Apple dumpt drm en vaste iTunes-prijs en zet 3g iPhone-downloads aan

[ Voor 48% gewijzigd door Gody op 08-04-2009 14:12 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb de info over het laten vallen van de drm toegevoegd. Hoewel Apple hier al we in januari mee begonnen is, is het wel relevant voor de beslissing over het nieuwe prijsmodel.

Titel gaan we niet aanpassen, die is niet onjuist. Dat Apple de prijzen van populaire nummers verhoogd is ook het meest relevant voor de consument imo.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 11:51
Yup, Apple had in januari drm al voor 8.000.000 nummers laten vallen. De overige 2.000.000+ zijn nu ook drm-vrij.

De prijsverhogingen zijn inderdaad relevanter voor de consument daar dit meer nummers betreft. Dus dan zou je inderdaad kunnen beslissen de titel niet aan te passen. De titel is zoals jij zegt 'niet onjuist' maar wel onvolledig omdat de titel nu doet vermoeden dat er alleen prijzen omhoog zijn gegaan en er dus puur nadelen zijn. Terwijl Apple eigenlijk een dynamischer prijsmodel hebben gekozen (zoals Amazon) en drm volledig in de ban hebben gedaan en er dus ook zeer zeker voordelen zijn.

Mensen die conclusies trekken uit de titel zijn bij voorbaat niet slim bezig maar nu wordt er meer gesuggereerd dat Apple iets negatiefs voor de klant heeft gedaan waardoor men in het algemeen sneller dit idee kan krijgen.