Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Verwijderde items verschijnen niet in prullenbak

Pagina: 1
Acties:

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zit met een probleem dat ik niet opgelost krijg. Elke keer als ik een bestand verwijder naar de prullenbak, toont het prullenbak icoontje wel dat er iets in zit, maar bij het openen geeft hij 0 items weer. Als je de prullenbak probeert leeg te maken krijg je wel de mededeling dat er xx items inzitten.

Uiteraard staat de instelling juist dat items eerst naar de prullenbak moeten gaan. Ook zit de harde schijf bijlange nog niet vol. Verder heb ik geprobeerd om $Recycle.bin te verwijderen op beide partities en deze opnieuw te laten aanmaken. Dit allemaal zonder resultaat. Ik heb dit geprobeerd via Windows Verkenner en via de command prompt.

De prullenbak werkt eigenlijk alleen naar behoren als je het prullenbak venster opent en dan een bestand er naartoe sleept. Van zodra je er een ander bestand bij doet (zonder dat het venster openstaat), geeft hij echter weer 0 items weer.

Ik vond via Google ook nog dat het programma "Clean Up" dit kan veroorzaken maar bij mijn weten is dit niet geïnstalleerd.

Het betreft een laptop met volgende specificaties:
Core 2 Duo T6300
4GB RAM
500GB HDD (met twee partities)
Windows Vista Home Premium met SP1

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Ik weet niet of dit nog steeds zo is.. vroeger had Norton nog wel eens de neiging om je Prullenbak te hijacken.Heb je toevallig Norton geinstalleerd staan?

Battle.net tag

• Admiral Freebee
  • Niet online
Norton staat niet geïnstalleerd maar er heeft wel McAfee opgestaan (zo'n trial versie). Nu staat er AVG Free 8.5 op.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik denk dat ik maar voor een herinstallatie van Windows ga opteren. Dan zijn gelijk al de overbodige geïnstalleerde programma's van de harde schijf af...

• emiel.h
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11 15:43
hoi,
Ik heb precies hetzelfde probleem met de prullenbak in windows vista x64 dual boot met windows xp.
Weet iemand al waar het aan ligt?

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
emiel.h schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:29:
hoi,
Ik heb precies hetzelfde probleem met de prullenbak in windows vista x64 dual boot met windows xp.
Weet iemand al waar het aan ligt?
Sorry voor de wat slechte post, maar ik kan het zelf ook even niet vinden... Er is een instelling in Windows "Gebruik niet de prullenbak, maar verwijder mijn bestanden meteen". Staat die niet aan?

Als je dan iets naar de prullenbak sleept is het meteen weg...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Bij mij is het probleem spontaan verdwenen toen ik de Vista DVD in mijn handen had :P. Des te beter natuurlijk, maar een oplossing kan ik dan ook niet bieden.

• emiel.h
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11 15:43
l0c4lh0st schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:36:
[...]

Er is een instelling in Windows "Gebruik niet de prullenbak, maar verwijder mijn bestanden meteen". Staat die niet aan?
Die staat niet aan, ik had precies hetzelfde probleem als Admiral Freebee, als je hem erin sleept zie je hem nog maar daarna issie weg.
Maar wonder boven wonder werkte het zonet ineens weer! :D Misschien kwam het doordat ik een van mijn schijven leeg heb gehaald, maar aan de instellingen heb ik verder niet gezeten...
Pagina: 1