Welk pakket voor Application streaming?

Pagina: 1
Acties:

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu een week bezig om een goed pakket te vinden om programma's te streamen
naar "thuiswerkers".
Ik heb in eerste instantie gekeken naar het "gewone" windows 2008 waar ik opzich niet ontevreden over ben.
Ik zoek dus ook zoiets als de "TS web access" alleen het grote nadeel van de Microsoft RDP client is voor mij dat het geen bi-directionele audio ondersteund. Daarom heb ik gekeken naar de R2 versie van 2008 welke bi-directionele audio zou moeten ondersteunen maar aangezien dit nog een beta is zijn er amper clients beschikbaar welke dit ondersteunen.

Ik zit nu te kijken naar een oplossing van Citrix maargoed Citrix heeft zoveel producten dat ik er zo ongeveer ook in verdwaald raak. Ik zoek dus een pakket welke een "web access gateway" heeft, bi-directionele audio ondersteund (voor VOIP applicatie) en compatable is met windows 2008. Heeft iemand een tip?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Dus je wilt Xenapp gebruiken en die de applicatie laten streamen naar het werkstation? Want VOIP op een terminal server is niet echt done.. skype bijvoorbeeld geeft giga echo effecten en latency issues etc. Hier wordt nog aan gewerkt maar wordt momenteel afgeraden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat wil je nu precies?

Je vraagt om een oplossing om applicaties te streamen, maar beschrijft publishen. Dat zijn toch echt twee verschillende oplossingen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Topicstarter
mutsje schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:35:
Dus je wilt Xenapp gebruiken en die de applicatie laten streamen naar het werkstation? Want VOIP op een terminal server is niet echt done.. skype bijvoorbeeld geeft giga echo effecten en latency issues etc. Hier wordt nog aan gewerkt maar wordt momenteel afgeraden.
Er wordt geclaimt dat Windows 2008 R2 dit wel kan link. Ik wil dus een VOIP client op een terminal server draaien en deze publishen via een web portal. Waarbij uiteraard bi-directionele audio benodigd is in deze sessie.
Question Mark schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:37:
Wat wil je nu precies?

Je vraagt om een oplossing om applicaties te streamen, maar beschrijft publishen. Dat zijn toch echt twee verschillende oplossingen.
Ik wil dus bovenstaande realiseren :), overigens hoeft het van mij geen Citrix te zijn of een Microsoft oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door MasterL op 08-04-2009 16:03 ]