Vreemd probleem met een WinXP SP3. Opstarten van de computer gaat gewoon snel, alleen als hij eenmaal geboot is en aangelogd is, dan duurt het enorm lang voordat de netwerk iconen naar voren komen.
Gaat om een systeem die draadloos verbinding moet maken.
Eerst krijg ik een melding dat de netwerkverbindingen (drive mappings) niet hersteld kunnen worden, wat natuurlijk klopt want de wireless verbinding is er nog niet. Daarna komen er nog wat programma's in de systray terecht en daarna stopt het. HDD doet niets meer, computer lijkt gewoon klaar. Tot je IE of wat voorn programma dan ook start, dan hangt het systeem, na verloop van tijd (+/- 5 min) zie je de icoontjes van de netwerkverbindingen verschijnen (wireless direct verbonden met het draadloze netwerk en gewone netwerk met een rood kruis erdoorheen om aan te tonen dat er geen kabel in zit) en werkt het systeem weer goed. Er is vervolgens ook niets meer aan de hand, het systeem blijft keurig functioneren.
Wat heb ik al geprobeerd:
Drivers netwerk kaarten geupdated (officiele van HP en van Intel zelf)
via MSconfig alles uitgeschakeld
via Services.msc Trend Micro uitgeschakeld zodat het écht niet meer gestart wordt
via Services.msc beveiligingscentrum service handmatig gezet en een reboot
Gestart zonder draadloze verbinding ingeschakeld te hebben
Nieuwste updates van MS
Het gaat om een HP nx7400 laptop, met een Centrino Duo proc met 2048MB ram.
Heb al op google lopen zoeken en op got, maar kom er echt niet uit.. heeft iemand dit wel eens gezien / meegemaakt?
Gaat om een systeem die draadloos verbinding moet maken.
Eerst krijg ik een melding dat de netwerkverbindingen (drive mappings) niet hersteld kunnen worden, wat natuurlijk klopt want de wireless verbinding is er nog niet. Daarna komen er nog wat programma's in de systray terecht en daarna stopt het. HDD doet niets meer, computer lijkt gewoon klaar. Tot je IE of wat voorn programma dan ook start, dan hangt het systeem, na verloop van tijd (+/- 5 min) zie je de icoontjes van de netwerkverbindingen verschijnen (wireless direct verbonden met het draadloze netwerk en gewone netwerk met een rood kruis erdoorheen om aan te tonen dat er geen kabel in zit) en werkt het systeem weer goed. Er is vervolgens ook niets meer aan de hand, het systeem blijft keurig functioneren.
Wat heb ik al geprobeerd:
Drivers netwerk kaarten geupdated (officiele van HP en van Intel zelf)
via MSconfig alles uitgeschakeld
via Services.msc Trend Micro uitgeschakeld zodat het écht niet meer gestart wordt
via Services.msc beveiligingscentrum service handmatig gezet en een reboot
Gestart zonder draadloze verbinding ingeschakeld te hebben
Nieuwste updates van MS
Het gaat om een HP nx7400 laptop, met een Centrino Duo proc met 2048MB ram.
Heb al op google lopen zoeken en op got, maar kom er echt niet uit.. heeft iemand dit wel eens gezien / meegemaakt?