Ik wil graag een HTPC bouwen en loop tegen het volgende aan:
Mijn TV ondersteunt:
• RGB over SCART (in)
• standaard SCART (in)
• S-Video (in)
• Composiet (in)
Mijn AVR ondersteunt:
• Component, YPbPr (in/uit)
• S-Video (in/uit)
• Composiet (in/uit)
Zie ook:

De nieuwere moederborden ondersteunen:
• HDMI (uit)
• DVI (uit)
• VGA (uit)
Probleem is dus, hoe sluit je dat aan?
HDMI/DVI zijn digitaal en moet je dus met een externe converter doen, kost klauwen met geld als je wat knaps wilt dus dat doen we niet.
VGA kan je naar RGB over SCART solderen, maar dat kan erg lastig zijn, kost veel configuratiewerk en is niet zonder risico. Dus dat zou een laatste redmiddel zijn. Er is alvast een topic over dus dat scheelt.
Andere alternatieven zijn een extra videokaart, een nieuwe tv of een verouderd moederbord, uiteraard allen geen optie.
De discussie over welke hardware ik in een HTPC wil stoppen verandert niets aan mijn probleem en wil ik hier dus ook niet voeren.
Aangezien S-Video over VGA hoogstwaarschijnlijk niet ondersteund wordt blijft er maar één optie over in mijn ogen:
YPbPr, één van die verbindingen moet toch wel component kunnen uitspugen met een verloopje?
Of is zelfs dat niet mogelijk? Daar kan ik nu net weinig over vinden.
Is wat ik wil überhaupt mogelijk? Of moet toch echt ergens concessies doen.
Mijn TV ondersteunt:
• RGB over SCART (in)
• standaard SCART (in)
• S-Video (in)
• Composiet (in)
Mijn AVR ondersteunt:
• Component, YPbPr (in/uit)
• S-Video (in/uit)
• Composiet (in/uit)
Zie ook:
De nieuwere moederborden ondersteunen:
• HDMI (uit)
• DVI (uit)
• VGA (uit)
Probleem is dus, hoe sluit je dat aan?
HDMI/DVI zijn digitaal en moet je dus met een externe converter doen, kost klauwen met geld als je wat knaps wilt dus dat doen we niet.
VGA kan je naar RGB over SCART solderen, maar dat kan erg lastig zijn, kost veel configuratiewerk en is niet zonder risico. Dus dat zou een laatste redmiddel zijn. Er is alvast een topic over dus dat scheelt.
Andere alternatieven zijn een extra videokaart, een nieuwe tv of een verouderd moederbord, uiteraard allen geen optie.
De discussie over welke hardware ik in een HTPC wil stoppen verandert niets aan mijn probleem en wil ik hier dus ook niet voeren.
Aangezien S-Video over VGA hoogstwaarschijnlijk niet ondersteund wordt blijft er maar één optie over in mijn ogen:
YPbPr, één van die verbindingen moet toch wel component kunnen uitspugen met een verloopje?
Of is zelfs dat niet mogelijk? Daar kan ik nu net weinig over vinden.
Is wat ik wil überhaupt mogelijk? Of moet toch echt ergens concessies doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 08-04-2009 12:14 . Reden: even wat duidelijk gemaakt, lezen schijnt lastig te zijn ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8