Toon posts:

[iTunes 8] Twee iPods met elk een eigen bibliotheek?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje/vraag en ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

Ik heb natuurlijk eerst dit fantastische forum afgezocht, maar kan even niet zo snel een topic of reply vinden over mijn probleem.

Mijn vriendin en ik delen samen 1 macbook (een na laatste generatie) met OS X en Itunes 8. Ik ben in het bezit van een ipod Classic 80 GB en zij heeft een Nano 4 GB. Helaas delen wij niet dezelfde smaak in muziek... En aangezien ik niet mijn ipod vol wil hebben met haar muziek en visa versa heb ik leuk twee bibliotheken gemaakt in Itunes. Een voor mij en een voor haar. Dit werkt helemaal prima! ik ben de eerste geweest mijn bibliotheek en ipod in orde te maken en bij mij werkt alles goed.

Nu was ik gisteren samen met mijn vriendin haar bibliotheek aan het indelen en probeerde aan het einde de ipod te syncen met haar bibliotheek, maar dat ging niet! Ik kan wel mijn ipod syncen met alle twee de bibliotheken maar met haar ipod kan ik niets syncen!!

Kortom (hoe) kan ik 2 ipods met 2 verschillende bibliotheken op 1 macbook beheren/syncen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:44:
Ik heb een probleempje/vraag en ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

Ik heb natuurlijk eerst dit fantastische forum afgezocht, maar kan even niet zo snel een topic of reply vinden over mijn probleem.

Mijn vriendin en ik delen samen 1 macbook (een na laatste generatie) met OS X en Itunes 8. Ik ben in het bezit van een ipod Classic 80 GB en zij heeft een Nano 4 GB. Helaas delen wij niet dezelfde smaak in muziek... En aangezien ik niet mijn ipod vol wil hebben met haar muziek en visa versa heb ik leuk twee bibliotheken gemaakt in Itunes. Een voor mij en een voor haar. Dit werkt helemaal prima! ik ben de eerste geweest mijn bibliotheek en ipod in orde te maken en bij mij werkt alles goed.

Nu was ik gisteren samen met mijn vriendin haar bibliotheek aan het indelen en probeerde aan het einde de ipod te syncen met haar bibliotheek, maar dat ging niet! Ik kan wel mijn ipod syncen met alle twee de bibliotheken maar met haar ipod kan ik niets syncen!!

Kortom (hoe) kan ik 2 ipods met 2 verschillende bibliotheken op 1 macbook beheren/syncen???
In principe moet dat kunnen maar je probleem is veel makkelijker op te lossen met playlists (evt. smart playslists op basis van bv. de comment tag).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:44:

Is het niet handiger om per persoon een apart osx account te maken? Dan heb je beide een aparte bieb en andere programma's kan je ook indelen zoals je dat zelf wilt, zoals safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Ik heb je vraag afgesplitst van het iTunes topic, omdat het wel een heel specifieke vraag is en daarom een eigen topic verdiend :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
Komt er ook een fout melding als je begint met synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik krijg geen foutmelding. Normaal kan je onder "file" ervoor kiezen om te syncen. Nu kan je er niet op klikken. (het vakje is licht grijs).

Thanx voor de oplossingen/ideeen tot nu toe!

Ik wil eigenlijk het liefst twee bibliotheken aanhouden, ik hecht namelijk iets meer waarde aan een mooie en goed georganiseerde Ipod/Itunes (correcte mp3 tags en albumart enzovoort) dan mijn vriendin.... Die geeft daar niet zoveel om. Daarom wil ik dus liever niet met playlists werken...dat moet toch in 1 gezamelijke bibliotheek? Maar als er geen andere oplossing is (behalve meerdere gebruikersaccount) moet ik dat maar eens gaan proberen.

Hopelijk is nog iemand anders met de "perfecte" oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via het discussions forum van Apple ben ik achter de oplossing van mijn probleem gekomen!!

Blijkbaar zat het probleem in het feit dat het vakje Manual Manage van de iPod van mijn vriending stond aangevinkt. DIt heb ik nooit door gehad en ik had ook nooit gedacht dat de oplossing van mijn probleem zo iets simpels en voor de hand liggends was 8)7

Ik dacht ik deel het ff!
Pagina: 1