Toon posts:

Exchange 2003 stuurt geen mail naar buiten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgend probleem bij de configuratie van ms exchange 2003: ik kan dus geen mails verzenden buiten mijn domein. intern mails versturen is geen enkel probleem en mails ontvangen (extern) is ook geen probleem.
Ik heb in exchange een smtp connector aangemaakt en heb aangeduid dat ik een smarthost wil gebruiken (uit.telenet.be). Het probleem is eigenlijk begonnen nadat ik een nieuwe server (W2003S) geïnstalleerd heb, op mijn oude server liep het mailverkeer als een zonnetje. Een paar dagen geleden heb ik dan een aantal andere smarthosts geprobeerd en op een bepaald moment (ik had toen smtp.colt.net ingesteld) kreeg ik plots een heel pak gequeude mails binnen op m'n gmail-adres... éénmalig zo bleek achteraf want nadien kreeg ik weer niets meer verstuurd.
Is er iemand die hierbij kan helpen aub?
1000 x dank!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kun je vanaf die server via een telnet sessie connecten naar je smarthost op poort 25 ?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan want 'Exchange configureren' zegt natuurlijk helemaal niets over waar je topic nu eigenlijk over gaat.

Verder - staat er niets in je eventlogs en dergelijke? :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik vanop de server telnet naar uit.telenet.be op poort 25 dan krijg ik verbinding... De eventlogs heb ik nog niet bekeken, dat doe ik straks even...
Vreemd vind ik ook dat als ik op de server in de queu folder ga kijken dat daar dan niets instaat. De mail lijkt wel te vertrekken op de server...?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 19:44

@r!k

It is I, Leclerq

Voor welke domeinen is je exchange verantwoordelijk en hoe staat je smtp connector ingesteld?

Krijg je foutmeldingen bij die smarthost vandaan, kun je via telnet wel connecten naar port25 van die smarthost en accepteert ie het domein dat je opgeeft dan ook?

Als je queue leeg is dan is het verzonden, Ik zou even de beheerder van je smarthost gaan bellen als ik jou was

[ Voor 28% gewijzigd door @r!k op 08-04-2009 12:53 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik vanmiddag maar even tijd had om ernaar te kijken heb ik maar ik heb 't volgende geprobeerd in de telnet sessie:
<o uit.telenet.be 25>
Dan kreeg ik een melding dat er een verbinding tot stand gekomen was
maar als ik nadien het volgende probeer:
<HELO coreservice.be>
dan krijg ik een foutmelding in de zin dat de opgegeven server invalid is.
Kan dat iets te maken hebben met de A record / MX records instellingen? :?

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Kun je de exacte foutmelding die je krijgt neerzetten? Heb eerder het vermoeden dat de server gewoon geen mail accepteert van jouw domein

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik dus tijdens de telnet sessie <HELO cores-server> intyp dan krijg ik de boodschap <501 HELO requires a valid address> te zien...

Verwijderd

Topicstarter
sorry heb me vergist, als ik nu <HELO coreservice.be> typ dan krijg ik een positieve reply, maar als ik vervolgens <MAIL FROM: (mijn mailadres)> dan krijg ik de melding <550 5.1.0 (mijn mailadres) malformed addreservice.be may not follow (mijn mailadres).
Iemand die nog kan volgen...?

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

doe het eens zo:
code:
1
mail from: <adres>

Als je die notatie verkeerd hebt accepteert de server het sowieso niet.

[ Voor 3% gewijzigd door @r!k op 09-04-2009 08:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Intussen is het me gelukt om een testmail te versturen via telnet (ik krijg de bevestiging dat de mail verstuurd is), maar de verstuurde mail bereikt zijn bestemming niet! De Telenet mailserver heeft mijn telnet testmail dus geaccepteerd, maar hij wordt niet doorgestuurd naar de betreffende mailbox binnen het Telenet domein...

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Telenet zelf bellen lijkt me dan een volgende logische stap. Waarschijnlijk zit er daar iets in de server.

Pagina: 1