Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Crysis op lagere resolutie kwaliteit hoger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam erachter toen ik de resolutie van 1680x1050 terug zet naar 1280x1024 textures veel mooier/duidelijker zijn dan op de hogere resolutie.

De resolutie is dan het enige wat ik verander de rest van de settings blijven dus hetzelfde
aa 2x
enthusiast

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/c1a294a96b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/40f2d49d0d.jpg

En deze slaat echt alles.

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/b6cb712e29.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 09:28 ]

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Wat is precies het probleem?? (en kan de afbeeldingen hier niet zien ivm proxy dus als daar meer in staat mijn excuses)

maar lijkt mij verder toch duidelijk als je de resolutie lager zet dat de textures beter lijken.

ik bedoel als ik een dvd upscale naar hd of de een dvd op een oude crt tv zie je ook verschil :P

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat is natuurlijk larie. Dat geld alleen als de native reso compleet anders is. For example:

Als je een beeldscherm hebt met een native reso van 1024X768, dan zal 800x600 er vreselijk bout uitzien. Maar dat is eerder het scherm wat er 'wazig' uit ziet en niet de textures.

Wat dus nu wel het geval is. Weird, kan niet echt zeggen waar dat aan kan liggen?

Xbox Live ID:Notna8310

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Notna schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:19:
Dat is natuurlijk larie. Dat geld alleen als de native reso compleet anders is. For example:

Als je een beeldscherm hebt met een native reso van 1024X768, dan zal 800x600 er vreselijk bout uitzien. Maar dat is eerder het scherm wat er 'wazig' uit ziet en niet de textures.

Wat dus nu wel het geval is. Weird, kan niet echt zeggen waar dat aan kan liggen?
Zie de afbeeldingen nu, en idd larie wat ik zij (was ervan uit gegaan dat afbeeldingen er qua texures hetzelfde eruit zouden zien)

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04

pythagorasABC

A²+B²=C²

game je op een beeldscherm of tv?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 17:12

Emiel1984

Made in NL

Wat zijn idd de specificaties van je systeem .. Videokaart, mobo, proc, werkgeheugen, etc

[LTS][MTS][HTS]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 23:00
Zo hee dat zijn wel erg grote verschillen. Misschien dat Crysis 'achter de schermen' toch wat extra world detail o.i.d. aanzet omdat je meer rekenkracht over hebt door de lagere resolutie? Anders zou ik zo'n verschil niet kunnen verklaren. Je zou denken dat op een lagere resolutie de textures er minder mooi uit zouden zien.

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 13:03
afhankelijk van op wat voor scherm je speelt, kan de aspect-ratio van je resolutie ook een rol hierin spelen. Wat is je native resolutie (indien niet CRT)?

[ Voor 25% gewijzigd door dutchminator op 08-04-2009 23:28 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat is dat nu weer voor zever met die aspect ratio.

Hij heeft screenshots, dus die zijn altijd clear. Of ze nu uitgesmeerd worden over een breedbeeld or whatever.

Ik zou toch kijken naar de instellingen zelf niet veranderen als je de resolutie aanpast.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 17:12

Emiel1984

Made in NL

Snake schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:35:
Wat is dat nu weer voor zever met die aspect ratio.

Hij heeft screenshots, dus die zijn altijd clear. Of ze nu uitgesmeerd worden over een breedbeeld or whatever.

Ik zou toch kijken naar de instellingen zelf niet veranderen als je de resolutie aanpast.
Ik heb net even de demo die ik van deze game heb gestart en zag bij mij geen detail verschil tussen de resoluties in de TS. Ik draai overigens met alles op High. (8800GT + E8400 en 2GB brak werkgeheugen op 1333Mhz). Alles verder standaard.

[LTS][MTS][HTS]

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:46

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Emiel1984 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:50:
[...]

Ik heb net even de demo die ik van deze game heb gestart en zag bij mij geen detail verschil tussen de resoluties in de TS. Ik draai overigens met alles op High. (8800GT + E8400 en 2GB brak werkgeheugen op 1333Mhz). Alles verder standaard.
Dan heb je sowieso al de verkeerde demo te pakken. Want hij speelt Crysis: Warhead. Voor Warhead is namelijk geen demo uit.

Uitgaande van de TS PC specs, heb je al de nieuwste ATi driver geprobeerd? In 9.2 zat een AF bug voor Crysis.

:)

Verwijderd

Topicstarter
De spec kan je terug vinden in mijn sig.

Monitor is een tft 20 inch van samsung.

Bij crysis en warhead is beide het geval. Gister even gekeken toen was alles goed op de 1680 resolutie. Net weer gekeken en toen was het weer flut op die resolutie.

Ik heb het vermoeden dat het misschien te maken heeft met een instelling in ccc zo iets als:
catalyst AI
mipmap detail
Adaptive AA

ik ga hier mee testen. uitslag asap.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt mij dat als je de resolutie verlaagt er meer CPU / GPU kracht en geheugen vrijblijft voor hogere details in de textures? :)

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-11 22:34
Als iemand die Crysis Warhead heeft gespeeld en de orginele Crysis op een HD4850 denk ik dat ik weet wat het is. In games worden "vagere" textures gebruikt als deze nog op verre afstand zijn (LOD) en worden de highres textures pas geladen als je dichterbij komt, dit word gedaan om je graka (vooral het grafisch geheugen) wat te sparen. (ook minder polygonen enzo voor objecten, maar dat terzijde)
Ik heb echter ook dit spel gezien bij een maat met een GF260GTX en die leek daar minder last van te hebben.. Mijn mening is dan ook dat Crysis gebruik maakt van een "dynamische manier" (afhankelijk van videogeheugen) om met LOD om te gaan en dit als gevolg heeft dat in sommige gevallen de LOD pas laat "verdwijnt".

Overgens is dit fenomeen vele malen opvallender in Warhead dan in Crysis zelf bij mij.

edit: echter als ik naar je specs kijk, zou het mij verbazen dat je met 1GB per core een tekort aan videogeheugen zou hebben. Ik zou CCC tijdens het gamen gewoon eens compleet afzetten en zien of dat invloed heeft, er zijn best wel wat spellen die hier niet goed met overweg kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Docho op 10-04-2009 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
de optie in ccc mipmap detail level heeft dus zeker invloed op de textures in crysis

Bij het opstarten van de pc met deze optie op optimal performance of optimal quality.
Pagina: 1