Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:49
Het volgende probleem doet zich voor bij mijn PC: Als ik de computer reboot (bijv. voor updates) start hij niet verder op dan het witte splash scherm. Het enige wat ik dan kan doen is TAB indrukken en dan gaat hij een klein beetje verder tot het geheugen testen. Ik kan niet in de BIOS komen en niet in de Recovery of wat dan ook.

Het enige wat dan helpt is hem ongeveer 45 minuten van het stroom te halen en dan start hij weer op.

Wat kan dit zijn? Dit zijn de Specs:

E6850
Gigabyte P35-DS3P
2GB RAM
ATI 2600XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:32

_Apache_

For life.

RAM overgeklokt op standaard voltage? Geeft het is een tiende extra Volt.
CPU overgeklokt op auto voltage?

Je kan het splashscreen uitschakelen in de bios, dan zie je waar hij strandt of waar hij staat te te wachten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
_Apache_ schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:27:
RAM overgeklokt op standaard voltage? Geeft het is een tiende extra Volt.
CPU overgeklokt op auto voltage?

Je kan het splashscreen uitschakelen in de bios, dan zie je waar hij strandt of waar hij staat te te wachten.
Alles is op standaard snelheden en standaard voltages. Zodra ik weer eens in de BIOS kan zal ik dit eens proberen. Probleem is alleen dat dit nu al een tijdje niet meer mogelijk is, al sinds gisteren. Hij reageert niet op het DEL commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:19

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat voor RAM heb je exact? En doet hij dit ook met alle SATA en IDE devices losgekoppeld? (edit: o en alle USB apparaten eruit behalve evt. toetsenbord)

[ Voor 26% gewijzigd door The Third Man op 08-04-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:03
Hoe frappant,

Ik heb hetzelfde probleem afgelopen week gehad met exact hetzelfde moederbord. Op sommige momenten starte hij wel helemaal door.

Maar dit kon vaak pas als:
-zo min mogelijk randappartuur aansluiten
- stroon volledig eraf en batterij verwijderen
- clear cmos
- opnieuw opstarten en een paar minuten aan laten staan als hij niet doorstart
- uitzetten en weer opnieuw opstarten. Je krijg dan een bios boot menu
- als je in het bois komt zoals aangegeven je voltages van je geheugen verhogen tot max 2.1 volt ( dit probleem staat beschreven op internet)

Als je op dit probleem "googlet" dan krijg je behoorlijk wat hits.

Uiteindelijk bleek een pinnetje van de processorvoet ietsjes scheef te staan waardoor er dus een storing optrad. De winkel deed niet moeilijk, alleen hadden ze dit mobo niet meer. Heb nu een GAP35-DS3R.
Alles overgezet en draait als een zonnetje. So far so good...........alleen heb nu een ander prbleempje.....zie mijn posting.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Goed, heb dus net alle externe HDD's afgekoppeld (het is mijn HTPC namelijk), daarna opgestart en kon meteen in de BIOS. Heb het RAM-voltage met 0,1 V verhoogd en het bleek dat de BIOS als eerste opstartschijf naar de USB HDD keek. Dat heb ik maar veranderd naar DVD-ROM. Werkt nu prima.

Wat ik nu dus vermoed is dat hij vastliep bij het checken van de externe HDD op bootable content. Wat ook wel kan kloppen bedenk ik me nu, aangezien hij vaak wel direct weer doorstartte als ik de complete stroomvoorziening (stekkerblok) er van af gooide. Dan moet je namelijk de externe HDD's weer manueel aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
OK, dit was dus niet de oplossing. Hij loopt nu weer vast bij het splashscreen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor geheugen heb je erop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het eens door er ander ramgeheugen in te hangen, of probeer je geheugen op een andere PC. Staat je huidige geheugen in de QVL van je mobo? heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen zoja waar liep je tegenaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 16:27 . Reden: vage zin ]

Pagina: 1