Toon posts:

[C#] Crystal Report Connection.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,
Ik heb op een ontwikkel pc een aantal crystal reports in visual studio 2005 gemaakt, werkt allemaal prima.

Nu heb ik deze overgezet naar een andere (klant)pc waarop mijn programma draait, heb de reports toegevoegd aan mijn programma en nu komt mijn probleem.

Wanneer ik nu in mijn programma de rapporten wil bekijken probeerd hij nog een connectie te maken conform de settings van de ontwikkel pc. Deze connectie moet dus gewijzigd worden naar de settings van de pc van de klant

Ben al een tijdje aan het zoeken, en denk zelf dat ik de connectie van mijn raporten in crystal report moet instellen, alleen waar?
Zie dat het een veel voorkomend probleem is, heb alleen nog nergens een uitleg kunnen vinden waar ik iets mee kan.

THANX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Eerste hit bij googlen op "crystal reports connection":
http://www.dotnetspider.c...ts-connection-string.aspx

Het eerste antwoord op de vraag moet je even VB omzetten naar C# en de brakke code eruit halen (waarom een connection string gebruiken en die vervolgens met stringmanipulatie uit elkaar trekken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Zo zoiets niet in de help file of manual staan? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dat er niet instaat.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Crystal reports is al weer even geleden, maar je kunt toch iets van MyReport.Server = "foo" doen? Of MyReport.Connection = "bar"? Maar met heel even googlen moet je er makkelijk een antwoord op kunnen vinden.

Edit: Ah, het .ConnectionInfo property dus :P

Note to self: Voortaan tabjes minder lang open laten staan :X

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 08-04-2009 10:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bigbeng schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:48:
Eerste hit bij googlen op "crystal reports connection":
http://www.dotnetspider.c...ts-connection-string.aspx

Het eerste antwoord op de vraag moet je even VB omzetten naar C# en de brakke code eruit halen (waarom een connection string gebruiken en die vervolgens met stringmanipulatie uit elkaar trekken?).
haha, klinkt leuk.
Heb paqs voor ut 2e jaar C# programmeren op school, dus das iets te veel van het goede.
Maar ik ga zelf nog ff googlen op connectio maken on runtime, miss dat ik dan nog iets vind.
Phyxion schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:51:
Zo zoiets niet in de help file of manual staan? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dat er niet instaat.
Nee heb gezocht maar kan niets vinden.
RobIII schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:59:
Crystal reports is al weer even geleden, maar je kunt toch iets van MyReport.Server = "foo" doen? Of MyReport.Connection = "bar"? Maar met heel even googlen moet je er makkelijk een antwoord op kunnen vinden.
Kee dank je, ga ik ook nog even op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:04:
[...]

haha, klinkt leuk.
Heb paqs voor ut 2e jaar C# programmeren op school, dus das iets te veel van het goede.
Maar ik ga zelf nog ff googlen op connectio maken on runtime, miss dat ik dan nog iets vind.
VB naar C# omzetten is niet heel moeilijk, maar goed, 2 jaar schoolervaring is inderdaad nog niet zoveel ;)

Als extra service doe ik het essentiele stukje even voor je even voor je (ongetest):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CrystalDecisions.Shared.TableLogOnInfo tliCurrent;
foreach( CrystalDecisions.CrystalReports.Engine.Table tbCurrent in repnam.Database.Tables )
{
   tliCurrent = tbCurrent.LogOnInfo;
   tliCurrent.ConnectionInfo.ServerName = Str_ServerName;
   tliCurrent.ConnectionInfo.DatabaseName = Str_DatabaseName;
   tliCurrent.ConnectionInfo.UserID = Str_UserID;
   tliCurrent.ConnectionInfo.Password = Str_Password;
   tbCurrent.ApplyLogOnInfo(tliCurrent);
}

Mag je zelf nog even bedenken wat je in plaats van de Str_ variabelen moet zetten ;)
Pagina: 1