Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Digitale televisie plus mediacentre

Pagina: 1
Acties:

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 15:45
Misschien is er al een topic over maar ik kan hem met de zoekfunctie niet vinden.

Ik heb op dit moment nog analoog TV-signaal en maak gebruik van een mulitmediacentre van Acer. Het analoge signaal gebruik ik ook om op de eerste verdieping TV te kijken. Mijn multimediacentre gebruik ik voor TV-opnames, DVD-kijken en muziek afspelen.

Ik wil graag overstappen naar digitale TV (inclusief HD) via de kabel maar zit met de volgende vragen:

- Kan ik mijn mediacentre nog gebruiken om andere kanalen op te nemen dan die ik kijk, of moet ik hiervoor een dual decoder/HD-recorder gebruiken?
- Kan ik op de TV op de eerste verdieping een andere zender kijken dan beneden of moet ik daar een aparte decoder voor hebben?

De TV's zijn LCD's zonder eigen digitale tuner.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:31
Als ik je begrijp, wil je dus digitaal signaal hebben op 2 tv's en 1 mediacenter.
Als je op alle 3 de apparaten iets anders wilt kijken/opnemen, zal je voor elk apparaat een tuner nodig hebben met een smartcard erin.
Zit je in een UPC gebied, is het onmogelijk op je pc te gaan kijken/opnemen.

En helaas is op dit moment Ziggo bezig over te stappen van ci modules naar ci+ modules, hierdoor is er nu weinig bekend of we straks nog DVB-C op de pc kunnen gebruiken.

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 15:45
Okee, dat vreesde ik al. Ik zit in een Ziggo gebied en krijg maar moeilijk antwoord op deze vraag.

Het is voor mij DE reden om vooralsnog op het analoge signaal te blijven zitten. De volgende TV's zal ik waarschijnlijk met eigen digitale tuners kopen en het volgende mediacentre zal ook een meer open platform moeten zijn met de mogelijkheid van een eigen digitale tuner.

De hele omschakeling naar digitaal/HD signaal kost de consument uiteindelijk toch wel erg veel geld!!!

Ik heb nu een perfecte situatie waarbij ik twee zenders tegelijk kan opnemen en boven iets totaal anders kan kijken dan beneden daar wil ik absoluut niet vanaf!

[ Voor 4% gewijzigd door Paledo op 08-04-2009 12:04 ]