Notebook roadmaps en releasedata?

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb sinds een paar dagen een "tegoedbon" bij laptopshop.nl i.v.m. een defecte notebook die teruggestuurd is. Er zit (uiteraard) geen einddatum aan dit krediet en nu is het dus zaak voor mij om een mooie notebook voor mezelf te vinden.

Op dit moment is het model waar ik het meeste interesse in heb de HP HDX18:
pricewatch: HP Pavilion HDX X18-1180ED Premium Notebook PC (FU767EA)

Maar dit model is sinds december vorig jaar op de markt en gaat dus al vier maanden mee en het mist nét dat complete gevoel waar ik naar op zoek ben. Voor de rest is het aanbod op laptopshop wat betreft mijn wensen erg beperkt en ik vroeg mij dus ook af; zijn er roadmaps bekend van de wat gerenommeerdere notebook merken, of releasecycles van notebook fabrikanten zoals Intel dit bijvoorbeeld heeft met hun tick/tock releasemap systeem? Ook nu de zomer eraan komt vraag ik me af of dit een periode gaat zijn waar veel nieuwe modellen de markt op zullen komen...

Google levert wel een paar roadmaps op maar die zijn allemaal van voorgaande jaren, dus geen "voorspellende" roadmaps.

Ik ken het welbekende liedje "Koop gewoon wanneer je iets wilt, wachten heeft in deze markt geen zin", maar als het aanbod niet heeft of net niet heeft wat ik wil, dan is het niet meer dan logisch dat ik deze optie wil overwegen. Het is koffiedik kijken voor een groot gedeelte, maar misschien zijn er wel ergens uitgelekte plannen verschenen of juist persberichten over binnenkort te lanceren top modellen. Het zou leuk en informatief zijn als we dat hier kunnen bespreken.

Iemand ervaringen, informatie of kennis op dit gebied?

[ Voor 3% gewijzigd door DJMurtz op 07-04-2009 23:01 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
In ieder geval komt de ATI Radeon 4000-serie nu wat op gang. Ook de MSI GTX725 staat op punt om in Nederland uit te komen. Daarnaast komen er ook altijd wel wat laptops bij zo rond mei/juni vanwege de back to school acties.

Wat en hoe, dat weet ik niet. Van Intel verwacht ik in ieder geval niets en van AMD ook niet op CPU gebied. Op videokaartgebied geeft vooral de 4600-serie van ATI veel performance vergeleken met de 9650M serie waarmee NVIDIA het middensegment domineert. De eerste laptops daarmee komen nu dus wat op de markt en dat zullen er meer worden.

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
GENETX schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:35:
In ieder geval komt de ATI Radeon 4000-serie nu wat op gang.
Die 4860 Mobile ziet er wel erg mooi uit inderdaad:
http://www.amd.com/us-en/...51_104_543~130418,00.html

Zo te zien komt hij als eerste in de ASUS K series, maar deze notebooks spreken me niet echt aan. Hopelijk volgen andere top multimedia/gaming notebooks spoedig.