Toon posts:

aansluiten philips voor en eindversterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wegens problemen met mijn voor en eindversterker heb ik de volgende vraag :

Ik heb een eindversterker met de ingangen :
cd | tuner | phono | aux | T1in | T1out | T2in | T2out

Verder een voorversterker (Philips 3538 sound processor)
met tape-IN en tape-OUT aansluitingen, en verder nog een in en uit poort waar dubbele tullips uitkomen.

De dubbele tullips van de IN heb ik in de T1out zitten en de dubbele tullips van de OUT heb ik in de T1IN gedaan.

Nu reageerd de voorversterker wel op het signaal (indicatie lampjes) maar lijkt niets met het geluid te doen.

kan iemand mij mogelijk vertellen wat ik fout doe ?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:46
Volgens mij heb je geen voor- en eindversterker maar een equalizer en een geïntegreerde versterker. Het apparaat met cd | tuner | phono etcetera is zeker weten een voor- en eindversterker in één.

Het zou dus zonder die 3538 al moeten werken.

De f3538 van Philips is een equalizer en galmdoos in één. Die zou in een soort send/return van je versterker moeten. Heeft het andere apparaat geen pre-out / power-in met een bruggetje er tussen?

Overigens snap ik wat je bedoelt met 'tullips', maar die dingen bestaan niet. Dat spul heet 'tulp' of 'cinch' of 'rca'.

De T1 en T2 aansluitingen zijn voor een cassettedeck. Door hem nu op T1 aan te sluiten stuurt hij alle geluid naar je equalizer. Dat werkt alleen als je versterker een 'monitor'-knop heeft, zodat hij het signaal afkomstig van T1 weer gaat weergeven. En dat is eigenlijk al niet zo'n nette omweg.

[ Voor 20% gewijzigd door dreamscape op 07-04-2009 22:21 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:19:

Het zou dus zonder die 3538 al moeten werken.

De f3538 van Philips is een equalizer en galmdoos in één. Die zou in een soort send/return van je versterker moeten. Heeft het andere apparaat geen pre-out / power-in met een bruggetje er tussen?
de versterker werkt idd zonder, maar aangezien ik hem toch heb...
de versterker heeft overigens geen andere aansluitingen dan opgegeven (op box aansluitingen na)

graag zou ik weten waar ik de IN en OUT tulp's van de 3538 in moeten.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 22:54 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

tape out en tape in en dan je versterker altijd op tape monitor laten staan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp