Ik zocht vandaag een geschikt internet abonnement (vast) voor mijn vriendin, en het lijkt erop alsof alles weer duurder is geworden. ADSL waar iedereen anderhalf jaar adverteerde met 20Mbit voor €25,- is alleen Alice nog overgebleven. Bij de rest betaal je €15,- voor een 2Mbit abonnement. Ook is het aantal providers terug gelopen. Je hebt nu qua kabel alleen nog Ziggo en UPC. (Waar de abonnementen van UPC duurder zijn en ze na de postcode check ook nog eens verwijzen naar Ziggo omdat ze het niet aanbieden in Groningen).
Waar zijn de leuke abonnementen gebleven van 10Mbit voor €15,-, Gratis aansluitkosten, gratis modem, gratis verzending?
Mijn vriendin kwam erachter dat ze ook overal die 9,50 extra lijnbijdrage moet betalen p/m omdat ze geen telefoon abonnment heeft. Of bij Ziggo percee televisie basis moet nemen om internet te krijgen? (Bij Ziggo al helemaal onzin omdat die niet zoiets hebben als een lijn die door KPN open gezet / gehuurd moet worden).
Dat brengt het goedkoopste kabelinternet abonnement dat mijn vriendin kon krijgen op €36,95 p/m voor 2Mbit down en 0.5Mbit up
(inclusief televisie, dat wel, maar dat wil ze helemaal niet, aangezien ze digitene heeft van KPN voor €7,50 via de (digitale) ether).
Bij ADSL leek het allemaal leuk bij hetnet 9,95p/m voor 1.5Mbit down en 0.5Mbit up, dit bleek een jaar actie te zijn daarna is het 2x zoveel, ook moest ze €9,50p/m extra betalen omdat ze geen telefoon lijn bij KPN heeft.
ADSL dus: 29,50 voor 1.5Mbit down en 0.5Mbit up. Schandalig gewoon
Uiteindelijk zijn we bij Telfort uitgekomen die geen lijn kosten rekenen maar eenmalig €45,- voor het open doen. (en €15,- verzendkosten
). Daar betaald ze dan €20,- p/m voor 4Mbit down 0.5Mbit up. Dat is iig nog enigzins redelijk, maar die oude abonnementen hadden toch veel minder fratsen en waren veel sneller / goedkoper?
Leef ik nu de vorige jaren idealiserend of merken jullie dat ook.
Bij telefonie is het trouwens precies het zelfde, vooral bij mobieltjes zijn alle leuke prijzen eraf, en zoals te lzen valt hier zijn er zelfs weer aansluitkosten.
(Maar wel een gratis mobiel, wat een onzin, dit zijn zulke verborgen kosten die je pas vindt als je het leuke 'gratis' mobieltje heb gekozen, maak dan alle mobieltjes €25,- duurder).
Waar zijn de leuke abonnementen gebleven van 10Mbit voor €15,-, Gratis aansluitkosten, gratis modem, gratis verzending?
Mijn vriendin kwam erachter dat ze ook overal die 9,50 extra lijnbijdrage moet betalen p/m omdat ze geen telefoon abonnment heeft. Of bij Ziggo percee televisie basis moet nemen om internet te krijgen? (Bij Ziggo al helemaal onzin omdat die niet zoiets hebben als een lijn die door KPN open gezet / gehuurd moet worden).
Dat brengt het goedkoopste kabelinternet abonnement dat mijn vriendin kon krijgen op €36,95 p/m voor 2Mbit down en 0.5Mbit up
Bij ADSL leek het allemaal leuk bij hetnet 9,95p/m voor 1.5Mbit down en 0.5Mbit up, dit bleek een jaar actie te zijn daarna is het 2x zoveel, ook moest ze €9,50p/m extra betalen omdat ze geen telefoon lijn bij KPN heeft.
ADSL dus: 29,50 voor 1.5Mbit down en 0.5Mbit up. Schandalig gewoon
Uiteindelijk zijn we bij Telfort uitgekomen die geen lijn kosten rekenen maar eenmalig €45,- voor het open doen. (en €15,- verzendkosten
Leef ik nu de vorige jaren idealiserend of merken jullie dat ook.
Bij telefonie is het trouwens precies het zelfde, vooral bij mobieltjes zijn alle leuke prijzen eraf, en zoals te lzen valt hier zijn er zelfs weer aansluitkosten.