Computer blijft crashen op games

Pagina: 1
Acties:

• Zeroxje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-05 21:07
Hallo,

Allereerst wil ik even vermelden dat ik me eigen realiseer dat het een beetje een algemene titel is maar een echt andere omschrijving kon ik er niet voor vinden.

Ik heb last van het volgende probleem: Zodra ik een game start crashed mijn computer. Ik krijg een zwart scherm en het geluid dat op dat moment draait begint te 'hangen' in een loop.

Beetje algemene informatie over het systeem:

Processor: Intel E6400 core2duo at 2.13ghz.
Ram: 3gig van Kingston
Grafische kaart: 9800GX2 van Club3d
Mobo: Asus P5W DH Deluxe

Draait op het moment op Vista 32bit (Heeft hiervoor op vista 64bit gedraaid maar had hetzelfde probleem.).

De dingen die ik heb geprobeerd:
Volledige herinstallatie van het systeem. Vandaar dat er nu ook 32bit Vista op draait ipv 64bit.

Meerdere drivers van Nvidia, op het moment 182.25 de nieuwste. Heb ook 180.xx geprobeerd. Ook 174.xx
Precieze driver versies durf ik niet meer te geven.

Mijn eerste reactie was eigenlijk oververhitting. Ik heb dus ook al het stof tussen de fans van me processor en kast weg gehaald. Ik heb hetzelfde geprobeerd bij me 3dkaart maar omdat er een hele case is omheen gebouwd wil ik 'm eigenlijk niet open halen in verband met garantie.

Na de herinstallatie van mijn pc blijft hij nog steeds crashen. Alleen nu word het beeldscherm eerst zwart. Het geluid crashed nog niet ik krijg alleen geen beeld, vervolgens na een minuut crashed hij wel weer met het geluid in loop op dat moment.

Mijn vraag is nu dus eigenlijk of iemand uit deze symptonen het probleem kan halen. Laat het oververhitting van de 3dkaart zijn of iets anders.

Mocht je nog meer informatie willen kun je dat uiteraard vragen.

Met vriendelijke groet,

Zeroxje

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-05 20:54

Nemesizz

Untouchable

Welke voeding zit er in je PC? (merk+wattage)

Een te zwakke voeding kan voor vastlopers zorgen als je er een zware videokaart in hebt zitten (zoals een 9800gx2).

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Heb je misschien een andere videokaart waarmee je spellen kunt testen?

En ja, welke voeding?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40

Wildfire

Joy to the world!

Heb je al in de Windows systeemlogs gekeken? Kan zijn dat daar nog iets instaat wat je in de richting van de oorzaak wijst.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En hou je temperaturen eens in de gaten met bijv. Speedfan, je vermoed nu iets, maar test niets. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Rail Away!

• Zeroxje
Toen ik de kaart aanschafte heb ik specifiek een voeding gepakt die 'recommended' was door NVIDIA zelf. 850 watt Quatro van Antec dit zou dus wel goed moeten zitten.

De windows systeemlogs heb ik ingekeken maar de meeste meldingen zijn niet van toepassing.

Qua temperaturen blijft deze rond de 70 graden als ik een game opstart. Meestal voordat ik voor de 3-4e keer kan kijken hangt mijn pc al. Als ik hem dan reboot en gelijk kijk hangt deze rond de 80 graden (Heb ik nog even naar gegoogle'd en de kritische temperatuur zou rond de 105 graden moeten zitten. 70 is relatief cool)

Ik heb vandaag nu ook een grafische kaart van iemand kunnen lenen. Deze heb ik vervolgens erin gezet. Heb tot nu toe vlekkeloos door kunnen spelen alhoewel dit nog niet veel zegt aangezien hij het probleem soms pas weer na een dag of 2 weer op komt duiken. Waarnaar dit heel vaak achter elkaar gebeurt.

Als ik na morgen nog steeds geen vastlopers heb gehad zal ik Alternate maar eens gaan bellen =).

Bedankt voor de hulp!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-04 10:21
Koeling is makkelijk te testen: Haal je kast open en zet er een tafelventilator op, en blazen maar!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:41
Draai eens Dxdiag, misschien dat daar iets nuttigs te zien valt ?

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 20:55
draai anders ook is een benchmark 3dmark ofsow. kijk dan hoever je kom. of een andere graka benchmark. zo kan je ook gelijk de temperatuur zien tijdens het benche.

How are you doing?

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Heb je het geheugen al eens getest met met Memtest86?

• Zeroxje
Hallo,

Sinds ik de nieuwe grafische kaart erin heb gestopt is mijn systeem niet meer gecrashed in ongeveer 2 dagen. Normaal gesproken zou ik hier al meerdere crashes hebben gehad. Ik heb daarom nu ook contact op genomen met Alternate en heb 'm terug gestuurd aangezien er gewoon nog garantie op zat.

Nogmaals bedankt voor de hulp. Ik hoop nu dat ze het daar kunnen oplossen.
Pagina: 1