kleiner maken van je scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136637

Topicstarter
hallo,

is er software ergens waarbij je je complete windows kan schalen (dus maar een bepaald gedeelte van je scherm gebruiken?)

ik weet het je kan je scherm ook zelf wat kleiner zetten maar dat is voor mij nog niet genoeg helaas.

groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 11:21

Wish

ingwell

De software van je videodriver? ATI Catalyst bijvoorbeeld. Als je een Ati kaart hebt tenminste. Je TS is een beetje karig.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Misschien heb je iets aan windows vergrootglas? In de engelse versie is hij alsvolgt te vinden:

Start -> All Programs -> Accessories -> Accessibility -> Magnifier

[ Voor 16% gewijzigd door P-Storm op 07-04-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 16:24

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

nee dan moet je de dpi waarde in windows verhogen als je dat wil, dan is alles veel groter :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

(ik denk dat hij eens een resolutie wil testen van een netbook op dat betreffende formaat)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee ik heb zelf een beamer gemaakt en mijn 15 inch scherm is nog te groot voor mijn overhead projector.
en voor mijn scherm. ik kan hem wel dichterbij zetten maar dan moet hij midden in mijn kamer staan.
en dan mis ik alsnog een deel door mijn OHP

enne ik ben een gemiddelde pc gebruiker dus als het in "voor dummies" taal kan zouden jullie mijn helden zijn ..

ik heb een nvidia geforce 6600

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 136637 op 07-04-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 136637 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:43:
nee ik heb zelf een beamer gemaakt en mijn 15 inch scherm is nog te groot voor mijn overhead projector.
en voor mijn scherm. ik kan hem wel dichterbij zetten maar dan moet hij midden in mijn kamer staan.
en dan mis ik alsnog een deel door mijn OHP

enne ik ben een gemiddelde pc gebruiker dus als het in "voor dummies" taal kan zouden jullie mijn helden zijn ..

ik heb een nvidia geforce 6600
rommel wat met je scherm instellingen ipv je software? je kunt normaal gezien je beeld toch vergroten en verkleinen en scheeftrekken enz :) (of was dat nu bij crt's)

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Als je je scherm via DVI aan hebt gesloten dan kun je de scalingopties van nVidiadrivers gebruiken, heb je dit echter niet, dan houd het al gauw op ben ik bang. Ik heb hier zelf ook een tijdje naar zitten zoeken toen ik ook nog een DIY beamer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
diedazz schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:45:
[...]

rommel wat met je scherm instellingen ipv je software? je kunt normaal gezien je beeld toch vergroten en verkleinen en scheeftrekken enz :) (of was dat nu bij crt's)
ik kan hem alleen verplaatsen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 11:21

Wish

ingwell

Anoniem: 136637 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:52:
[...]
ik kan hem alleen verplaatsen helaas.
En... met welke software doe je dat? Via de nVidia drivers?

Gezien de verschillende geopperde acties en de magere antwoorden blijkt voor mij in ieder geval wat onduidelijkheid over:
- Wat je nu precies wilt
- Wat je system setup is (video aansluitingen bijvoorbeeld?)
- Wat je al geprobeerd hebt?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-05 09:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

NVidia Control Panel -> onder Display ga naar Change Flat Panel scaling -> kies Do not scale -> verander de resolutie...

Zo gebruik je enkel het midden van het scherm en word je resolutie kleiner zonder de resolutie vh scherm te veranderen.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Pagina: 1