[iPod classic 2G] Muziek verplaatsen onder linux: corrupted

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 13:05
argh... Ik draai sinds een maandje eindelijk fulltime Debian op m'n laptop. Aangezien ik m'n auto verkocht heb en ik daarom regelmatig en lang in de trein zit wilde ik een mp3 speler met veel opslag. Aangezien ik an sich positieve ervaringen met iPod had en bovendien positieve verhalen las over linux & ipod, ben ik sinds zaterdag in het bezit van een iPod classic 1G 80GB met firmware 1.1.2. Nu loop ik tegen het probleem dat als ik muziek naar m'n iPod schrijf onder linux, dat deze dan corrupted raakt en aangeeft over geen muziek te beschikken. Kennelijk de verkeerde verhalen gelezen 8)7

Na uurtjes van zoeken ben ik er achter gekomen dat het probleem meer voorkomt, maar ben nog geen oplossing tegen gekomen. Aangezien iTunes onder wine niet werkt en ik het belachelijk vind te moeten rebooten naar windows om m'n iPod te kunnen gebruiken, ben ik benieuwd of mensen hier hun iPod Classic WEL onder linux aan de praat hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Ik heb je probleem afgesplitst van het iPod classic topic, omdat die in een los topic mogen :). Dan blijft het overzichtelijk en "verdrinkt" je probleem niet in het grote topic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:09
Ik weet niet hoe je muziek naar je ipod zet, maar via bijvoorbeeld amarok zou het al moeten werken (er zijn meer media spelers met ipod functie)

Ik moet zeggen, ik draai kubuntu 8.10, de functie heb ik wel maar nooit gebruikt. (aangezien ik een iphone heb is het niet alleen muziek wat over en weer moet, dus ben ik wel verplicht aan windows of mac)

Al heb ik zojuist even geprobeerd de telefoon zichtbaar te krijgen en dat wil ook niet lukken. Anders had ik het kunnen testen. Ik ga nog even verder proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Bedankt voor het verplaatsen :)

Ik gebruik Rhythmbox om de muziek er op te zetten, maar dat moet niet uitmaken, aangezien ze beide gebruik maken van libgpod. Zoeken op google levert niet zoveel resultaten op en vrijwel geen oplossingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Quadro! op 07-04-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhythmbox :

Wikipedia: Rhythmbox

En Banshee :

http://en.wikipedia.org/wiki/Banshee_(music_player)

Amarok :

http://en.wikipedia.org/wiki/Amarok_(audio)

Even kijken welke het meest aan je eisen voldoet :)

Als je last blijft houden van corrupted files kun je even zoeken naar de diverse manieren van resetten van je iPod of opnieuw de firmware erin flashen, schijf formateren etc etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Oke, ik heb het probleem na lang zoeken gevonden. Ongeveer anderhalf jaar geleden heeft Apple de iTunes DB structuur veranderd en daarmee toen de compatibility met 3rd party libraries om iPods aan te spreken verbroken. Een paar dagen erna hadden de mensen van libgpod echter het probleem al gevonden: de database werd met de nieuwe versie door iTunes encrypted aan de hand van een serienummer. Als de iPod merkt dat de hash niet overeenkomt met zijn eigen content, vind hij zichzelf corrupt en laat dus ook geen muziek zien.

Normaliter hoort dit serienummer door libgpod automatisch gedetecteerd en weggeschreven te worden naar /media/ipodnaam/iPod_control/Device/SysInfo, maar dat was bij mij niet het geval. De oplossing voor dit probleem beschreven in libgpod readme was ik een paar dagen geleden ook al tegen gekomen. Toen ik deze oplossing toen toepaste werd hij nog steeds corrupt. Ik heb toen echter kennelijk ergens een typfout gemaakt met het handmatig toevoegen van het serienummer, want toen ik zojuist dit uitprobeerde werkte het wel! :D

Heerlijk, kan eindelijk fatsoenlijk gebruik maken van m'n iPod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadro! schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:14:

Heerlijk, kan eindelijk fatsoenlijk gebruik maken van m'n iPod :)
Mooi om te zien dat het werkt en zo zie je maar wat een type foutje teweeg kan brengen :) Nu nog alle type fouten uit Windows :P

Veel plezier met je muziek :)
Pagina: 1