• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-01 10:31
De situatie;

Thermaltake kast aangekocht in oktober 2008.
Handvat van het zijpaneel (plastic) is afgebroken.

Zowel de leverancier als fabrikant melden dat er geen aanspraak op garantie kan worden gedaan. Omdat dit 'fysieke' / door de gebruiker toegebrachte schade aan het product zou zijn.

Je zou toch mogen verwachten dat onderdelen niet zo snel afbreken, zeker bij een dure kast.

Hoe zit dit?

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:49
hatsjoe123 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:42:
De situatie;

Thermaltake kast aangekocht in oktober 2008.
Handvat van het zijpaneel (plastic) is afgebroken.

Zowel de leverancier als fabrikant melden dat er geen aanspraak op garantie kan worden gedaan. Omdat dit 'fysieke' / door de gebruiker toegebrachte schade aan het product zou zijn.

Je zou toch mogen verwachten dat onderdelen niet zo snel afbreken, zeker bij een dure kast.

Hoe zit dit?
welke kast gaat het?
Foto's?

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:03
ik ben geen expert hierin. maar het lijkt mij erg lastig te bewijzen dat het niet jou schuld is. maar dat de fabrikant een slecht handvat gemaakt heeft.

How are you doing?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De leverancier moet kunnen bewijzen dat het schade is die door jou is toegebracht. Kunnen ze dit niet moeten ze het binnen de garantie gewoon kostenloos vervangen. (Voor zover ik weer)

• hatsjoe123
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/vi90001w2z02.jpg

Het zwarte handvat is dus beweegbaar en moet gekantelt worden om het paneel eraf te krijgen

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 11:11

Bejit

Svenska Faderland

Zoek ook op internet of dit vaker voorkomt met dit type kast.

Zo ja, hoogstwaarschijnlijk een productiefout.

Systeempje

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:49
FiXeR.nl schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:22:
De leverancier moet kunnen bewijzen dat het schade is die door jou is toegebracht. Kunnen ze dit niet moeten ze het binnen de garantie gewoon kostenloos vervangen. (Voor zover ik weer)
Je hebt gelijk, de winkelier (dus waar jij de kast van hebt gekocht), moet aantonen dat JIJ de kast hebt gesloopt. Jij hoeft zelf niet te bewijzen dat de kast niet door jouw toedoen kapot is gegaan.

Dit geld alleen overigens binnen 6 maanden.

Omdat de kast binnen 6 maanden na aankoop defect is gegaan mag je er vanuit gaan dat het defect reeds bij het aangaan van de overeenkomst bestond. Het is aan de winkelier om het tegendeel te bewijzen.

http://www.deombudsman.nl...SbRubrkID=6&ContentID=607

• hatsjoe123
Vind inprincipe ook wel dat ze het om moeten ruilen. Is alleen wel zo dat de fabrikant het paneel voor €20 wilt vervangen. Ben het er niet mee eens maar getouwtrek (en verzendkosten) met de leverancier komt wellicht op hetzelfde uit....

Verwijderd

Valt gewoon binnen de garantie, dus jij hoeft helemaal niks te betalen lijkt me.. Tenzij ze echt aan kunnen tonen dat jij de handgreep dusdanig hebt toegetakeld dat er geen sprake was van "normaal gebruik"..

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
Bejit schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:24:
Zoek ook op internet of dit vaker voorkomt met dit type kast.

Zo ja, hoogstwaarschijnlijk een productiefout.
Zo ja, hoogstwaarschijnlijk een ontwerpfout. Zo nee, wellicht een productiefout ;)

Verder heb je met de fabrikant in wezen niets te maken, als de fabrikant de winkelier meld dat ze voor 20 euro het paneel willen vervangen dan is dat een zaak tussen die twee partijen. De verkoper moet jou gewoon garantie verlenen. (inderdaad tenzij ze aan kunnen tonen dat jij lomp bent geweest met die kast...)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 07:57:
Valt gewoon binnen de garantie, dus jij hoeft helemaal niks te betalen lijkt me.. Tenzij ze echt aan kunnen tonen dat jij de handgreep dusdanig hebt toegetakeld dat er geen sprake was van "normaal gebruik"..
Binnen de zes maanden na aanschaf ja. Als het handvat daarbuiten afbreekt dan zul je zelf moeten bewijzen dat dat een gebrek is wat je normaal gesproken niet van die kast hoeft te verwachten.

Verwijderd

Jah, I know.. Het hangt inderdaad een beetje om die zes maanden.. Vertel: Oktober gekocht (wanneer precies?) en wanneer ging ie kapot?

• hatsjoe123
Het zit wel binnen de 6 maanden. Maar goed, het komt er op neer dat leverancier het paneel best terug wilt nemen, het gaat opsturen naar de fabrikant, en dan waarschijnlijk van de fabrikant gaat horen dat het niet onder garantie valt. Niet mijn probleem maar goed, als ze dat te horen krijgen gaan ze mij onderzoekskosten en verzendkosten doorberekenen. Onder garantie een nieuw paneel toesturen zit er dus niet in.
Gezien de fabrikant een nieuw paneel voor €20 incl. verzending kan sturen is dat de makkelijkste, maar wel oneerlijke oplossing.
Huidige paneel naar de leverancier sturen kost al de helft van dat bedrag, dan nog maar afwachten wat het gevolg is.

In ieder geval de laatste keer geweest dat ik bij betreffende webshop koop

Verwijderd

Als het binnen die zes maanden valt, kan de fabrikant hoog en laag springen, maar wettelijk gezien heb je dan gewoon garantie.. En garantie betekent bij mijn weten dat het kosteloos wordt gerepareerd (wel binnen die zes maanden tenminste).. Dus dan kan de fabrikant wel een paneeltje opsturen voor € 20 euro, maar dan draait de winkelier daar voor op lijkt me..

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het boeit helemaal niet of het wel of niet binnen de 6 maanden valt. De fabrikant moet dan aantonen dat het door de gebruiker is veroorzaakt, nou dat is niet heel erg moeilijk als iets is afgebroken, dan is het 9/10 keer gewoon de consument die fout is geweest.
En de vraag is of je wel recht hebt op garantie, ben je niet gewoon lomp geweest met de hendel? Dat het daadwerkelijk door jou is aangebracht en dus geen recht hebt op garantie.
Heeft ook niks met de webshop te maken, wat moeten die dan doen? Het lijkt enorm op onkunde dus tja, dat vergoeden ze natuurlijk niet, dan blijf je bezig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1