Filmpje Nederlands datacenter op youtube.

Pagina: 1
Acties:

• donar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-10 12:53
Ik kwam een filmpje van vandaag tegen van het datacenter van XS4ALL, wel een leuk filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=hjc9LpddoFM

Ik vraag me af of er meer filmpjes van Nederlandse datacenters online staan.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:07

lasharor

7 december 2004

echt zo'n videoband reclame.

meer is inderdaad wel intressant

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is een zeer intressant filmpje, niet normaal zo groot als dat is.
Al die kabels, ik zou er wel eens rond willen lopen :P

En ik ben ook wel benieuwd of er nog meer zulke filmpjes zijn :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
Wel leuk maar best oud dat filmpje. XS4ALL heeft het goed voor elkaar ;-) Moeten het persé filmpjes zijn of zijn foto's ook okay?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met datacenters is het wel een beetje dat als je er eentje hebt gezien, je ze allemaal wel hebt gezien. Er zijn wel kleine verschillen in lay-out, maar in principe zijn het allemaal standaardracks, gevuld met standaardservers, verlicht door TL.

Op zich is het wel leuk voor de technisch-geinteresseerde om eens een keertje gezien te hebben. Ik vind het ook altijd wel leuk op het datacenter, denk dat het wat ervaring/aesthetiek vergelijkbaar is met de machinekamer van een schip: puur functioneel.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Wij hosten zelf vanuit evoswitch te haarlem, is als ik eerlijk moet zijn nog wel een stukje meer impressive :)

Ben alleen bang dat ik daarvan geen beeldmatriaal kan/mag plaatsen ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Het is best leuk om te zien, maar hoevaak denkt XS4ALL nou buitenlandse klanten te trekken? En dan ook nog eens van buiten Europa, gezien het ontzettend smerige Amerikaanse accent van de voice over...

Punctuality is the politeness of kings

• m33p
Evoswitch is inderdaad geweldig om te zien, zie ook http://www.evoswitch.com/nl/nieuws-en-pers/mediakit voor wat foto's.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe goed zijn datacenters beveiligd?
Vraag mij al een tijd af waarom er nog geen gek is geweest die op een of andere manier een bom meesleept en zo een compleet deel van het internet wegvaagt.

• m33p
Saturnus schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:32:
Vraag mij al een tijd af waarom er nog geen gek is geweest die op een of andere manier een bom meesleept en zo een compleet deel van het internet wegvaagt.
Als je persé wil kom je in principe altijd wel binnen (uitzonderingen daar gelaten). Maar stel, je gaat in de Spaanse Kubus naar binnen (Tele2, WeDare, etc.) en je blaast de boel op. Denk je dat je Nederland dan plat hebt? :P Je moet zo'n beetje compleet Amsterdam én Rotterdam opblazen wil je een klein kansje maken dat het wat moeizamer gaat, maar dan nog liggen er zoveel seperate fibers alle kanten op naar elk continent. Kortom, je zult er weinig mee bereiken.

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 11:50
Nou, als je de hele AMS-IX structuur wegblaast zal de gehele wereld hier gegarandeerd iets van merken. Immers het belangrijkste knooppunt ter wereld, verder zal het alleen een groot verschil qua snelheid zijn en zullen enkele sites niet bereikbaar ijn.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Beetje jammer dat je dan 6 locaties moet plat gooien ;)

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-12 14:51
gxpower schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:44:
Nou, als je de hele AMS-IX structuur wegblaast zal de gehele wereld hier gegarandeerd iets van merken. Immers het belangrijkste knooppunt ter wereld, verder zal het alleen een groot verschil qua snelheid zijn en zullen enkele sites niet bereikbaar ijn.
De AMS-IX staat op meerdere lokaties in Amsterdam.1 deel staat bij mijn oud collega en vriend binnen.En zelfs in dat pand,staat het op 2 verschillende plekken.
Trouwens er staat nog een filmpje op youtube,telecity kruislaan: http://www.youtube.com/watch?v=27bHw3hbwfU

Verwijderd

Ook Solcon heeft een kort fragment online: http://www.solcon.net/?content=text&Id=197&vid=29

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 13:46

Surfer

~

gxpower schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:44:
Grootste != belangrijkste.

Daarnaast mag ik hopen dat bedrijven niet 100 procent afhankelijk zijn van een best-effort platform als de AMS-IX, maar ook nog wat fatsoenlijke Tier 1 of 2 Transitlinks huren.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Saturnus schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:32:
Omdat niemand daar een belang bij heeft? Tenslotte zijn alle mensen die in een DC werken er indirect mee betrokken qua inkomen, er is dus geen reden om een dergelijke terroristische aanslag te doen.

Overigens zou ik mij meer zorgen maken over het feit dat nog veel DC's in Nederland onder NAP liggen. Google heeft bijvoorbeeld als policy gesteld dat al hun servers boven NAP moeten staan (of iig boven zeeniveau).

Verder moet je als je data echt belangrijk is gewoon je parkje in een ander DC ook onderbrengen, wat natuurlijk de nodige kosten met zich meebrengt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Hier is ook wel een uitgebreide te zien in datacenter DCG

http://www.hardware.info/...ermen_bij_datacenter_DCG/

Om gelijk naar filmpje van het datacenter te gaan even onder het filmpje klikken op:
2. Achter de schermen bij Datacenter DCG van NXS Internet
Pagina: 1